GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Finca

Finca

Owocowe plantacje na Majorce

cena:

99.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 10 lat
czas gry: ok. 45 min.

wydawca: Hans-im-glueck
projektant: Ralf Zur Linde , Wolfgang Sentker

wersja językowa: niemiecka
instrukcja: polska

Opis


Finca to dom na Majorce, położony w owocowym gaju i obłożony naturalnym kamieniem występującym na wyspie.

Gracze wcielają się w postaci rolników z Majorki, którzy dążą do zebrania jak największej ilości rosnących na wyspie owoców: fig, migdałów, oliwek, pomarańczy winogron i cytryn. Zebrane owoce dostarczają do gmin na wyspie, w zamian otrzymując punkty zwycięstwa. Ten z graczy, który najlepiej wykorzysta zmeniającą się sytuację na rynku zostanie zwycięzcą!

 

Zawartość pudełka:

  • 1 plansza
  • 12 łopatek wiatraka
  • 42 żetony owoców
  • 10 żetonów finek
  • 4 żetony bonusowe
  • 8 oślich wozów
  • 108 owoców (po 18 fig, migdałów, pomarańczy, winogron, cytryn)
  • 20 pionków rolników

 

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2019-07-11 OWOCOWE GAJE NA MAJORCE autor: Pere Gomila Riera

W grze Finca gracze wcielają się w role farmerów na Majorce, sadzącą i zbierając owoce w gajach umieszczonych na całej wyspie.

W każdej turze gracze przesuwają swoje pionki umieszczone na łopatkach wiatraka zbierając z nich dany typ owoców (pomarańcze, figi, oliwki, cytryny, winogrona i migdały). Ruch pionków uzależniony jest od ilości pionków, które znajdują się razem z twoimi pionkami na danej łopatce wiatraka. Ilość pionków na łopatce wiatraka, na której zatrzyma się pionek po wykonaniu ruchu warunkuje ilość owoców danego typu, który można w danej turze zebrać. Jeśli twój pionek przekroczy określoną łopatkę wiatraka, wówczas do twojej puli trafia osiołek, dzięki któremu możemy dostarczać zebrane wcześniej owoce do danych gajów i domków – stąd nasza tytułowa Finca.

Gdy zgromadzisz wystarczającą ilość owoców danego typu, aby zaspokoić potrzeby jednego z gajów na wyspie, wówczas z pomocą osiołka możesz dostarczyć owoce do danego gaju. Ta akcja wykonywana jest zamiast ruchu pionka na łopatach wiatraku. Gdy dostarczymy owoce do gaju, otrzymamy żetony z punktami końcowymi. Dodatkowo każdy gracz na początku gry otrzymuje kilka żetonów pozwalających na wykonanie dodatkowych akcji (np. dostarczenie większej ilości owoców w jednej turze niż ta dozwolona). Zbierając owoce i dostarczając owoce do gajów trzeba pamiętać, że każdy region na wyspie ma ograniczoną ilość żetonów punktów końcowych. Gdy żetony w dany regionie się wyczerpią, wówczas w danym regionie stawiamy budynek typu finca. Do zgarnięcia jest także dodatkowy żeton bonusowy.

Gra kończy się wtedy, gdy cztery regiony na wyspie nie będą miały już żetonów punktów końcowych do zgarnięcia i na planszy zostaną wybudowane cztery budynki typu finca. Wygrywa ten, kto ma najwięcej punktów zebranych w trakcie gry z żetonów punktów końcowych i żetonów bonusowych.
.
Gra jest świetnie wydana, plansza z mapą Majorki robi ogromne wrażenie, wszystkie komponenty są bardzo dobrze wykonane. To jedna z moich ulubionych gier, świetnie sprawdza się zarówno w rozgrywce dwuosobowej jak i trzy czy czteroosobowej.
dodano: 2009-09-01 To jednak moja najlepsza gra autor: kasiaciepal

Po dłuższym czasie muszę stwierdzić, że to moja najulubieńsza gra, gram w nią najchętniej i obok Mr Jacka to mój nr 1.
dodano: 2009-07-16 4+ autor: kasiaciepal

Gra urzekła mnie odrazu samym pudełkiem, jednak nie doszukałam się wielu informacji na jej temat, najbardziej ciekawa byłam jak to wypadnie na 2 osoby... Gra jest piękna, dopracowana w każdym stopniu. Instrukcja zrozumiała, wystarczy rozłożyć planszę przeczytać i już można grać.Układamy części wiatraka losowo- jak nam się podoba. To samo czynimy z 10 małymi tekturowymi "finkami"(każdą kładziemy na poszczególnej giminie). Następnie 42 karty owoców mieszamy. Dzielimy po 4 na 10 kupek, dwie odrzucamy losowo- w tej grze nie będą brały udziału. Układamy w tych kupkach po 3 tabliczki owoców zakryte, wierzchnią 4 odkrywamy i rozkładamy w 10 gminach na planszy(jeśli wykorzystamy wierzchnią zabieramy ją i odsłaniamy nową czyli nowy popyt na owoce w tej gminie). W ten sposób gmina ma stos z 4 kart owoców- to mówi co można dostarczyć w danej chwili do gminy, i małą, papierową "finkę" (gdy zniknie stos przejmie ją ten który ma więcej danych owoców pokazanych na tejże fince, a jest ono dosyć mocno punktowana, warto zerknąć czy opłaci kończyć się tą kupkę). Można powiedzieć, że tu jest ten losowy aspekt, choć nie sądzę, że to losowe rozkładanie ma jakiś większy wpływ na grę. Na wiatraku ustawiamy kolejno pionki- raz jeden gracz, drugi aż do skończenia pionków- przy każdym ruchu gracz zabiera dany owoc. Gdy rozłożymy już pionki zaczyna się gra właściwa. Gracz rusza się o tyle miejsc ile na łopatce wiatraka jest pionków, jeśli stoi samotnie rusza się o 1. I zabiera tyle owoców ile w tej chwili jest wszystkich pionków na danej łopatce. Jeśli przekroczy dwa pola tak jakby 3 i 9 godz- dostajemy osła aby dostarczyć owoce (nie trzeba go odrazu użyć). Gra składa się jakby z 3 faz do wyboru, wybieramy czy: poruszymy się pionkiem i zgarniemy owoce, a może wykorzystamy osła na dostarczenie owocow, lub możemy skorzystać z 4 kartoników, ktore mamy od początku, można użyć ich tylko raz- np postawienie w dowolne miejsce, lub przewiezienie 10 owoców nie 6. Jeśli nie wykorzystamy tych kartek na koniec gry są punktowane. Osioł może dostarczyć max 6 owocow do różnych gmin, po dostarczeniu odkładamy go i dalej zaczynamy na niego polować.Gracze zabierają po dostarczeniu kartę owoców które dostarczali, będzie się to podliczało na koniec, można też dostać bonus gdy uzbiera sie w kolejności od 1 do 6 karty owoców. W grze na 2 osoby gracz gra 5 pionkami i ma cztery drewniane finki, które się stawia gdy skończy się kupkę i zgarnie papierową finkę. To znaczy, że ta gmina jest już nieczynna. Jeśli postawi się te 4 drewniane finki gra się kończy i podlicza punkty: sumuje się karty bonusowe, sumuje się niewykorzystane karteczki (te od dodatkowych ruchów),podlicza się papierowe finki 5 pkt za jedną i podlicza się wszystkie cyfry z każdej karty owoców. Dzięki temu, że zmienia się liczba pionkow, czy drewnianych finek stanowiących o rundach gra jest całkowicie niezależna od ilości graczy. Na 2 osoby gra się przyjemnie i nie mawrażenia, że jest nudno i brakuje więcej osób, BA... Jeśli skończą się owoce lub osły wszyscy muszą wtedy odłożyć swoje, przy grze na 2 osoby niejednokrotnie się tak zdarza, wydaje mi się, że już przy trzech było by się trzeba ciągle pilnować.Moja 8letnia bratanica pokochała to grę. Finca jest bardzo łatwa sądze, że i rok temu spokojnie by ją zrozumiała. Gra jest piękna, lekka i przyjemna. Nie wymaga mocnego skupienia, planowania, popyt na owoce się co trochę zmienia, więc nie ma potrzeby obmyślania czegokolwiek na dłuższą metę. Nie mam do niej żadnych zastrzeżeń, zasługuje na więcej niż 4 ale że nie jest to moja ulubiona gra 5 nie moge dać. Intereakcja raczej nie występuje. Brakuje mi wtej grze tego, iż u mnie nie wywołuje większych emocji. Gra się w nią jak wspomniałam przyjemnie ale nie powoduje u mnie jakiejś zaciętości itp. Fajnie ją mieć w kolekcji. Prędko nie oddam.