gry planszowe strategiczne > Commands & Colors: Medieval
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Commands & Colors: Medieval

Commands & Colors: Medieval

Średniowieczna gra strategiczna.

cena:

299.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: 2
wiek: od 12 lat
czas gry: od 60 do 120 min.

wydawca: GMT (2019)
nr katalogowy: GMT1901
projektant: Richard Borg

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Game description from the designer:

Commands & Colors: Medieval is based on the Commands & Colors game system and by design is not overly complex. The Medieval game introduces many new game concepts to the Commands & Colors system, which add historical depth and flavor. Some of the new concepts are:

Superior armor and status when battling
Cavalry units increase to 4 blocks
Heavy infantry battle dice are reduced from 5 dice down to 4
Light Bow Cavalry units can employ the Parthian Shot when they evade
Still, some Commands & Colors game mechanics remain familiar to players of other games in the system, like the deck of Medieval Command cards that drive movement while creating a “fog of war,” and the battle dice that will resolve combat quickly and efficiently. The stylized battlefield scenario maps emphasize the important terrain features and highlight the historical deployment of forces in scale with the game system. The scale of the game is flexible, and varies from battle to battle. For some scenarios, a unit may represent a Chiliarchy of soldiers, while in other scenarios a unit may represent just a few brave warriors. The battlefield tactics, however, that you will need to execute to gain victory conform remarkably well to the strengths and limitations of the various medieval unit types, their weapons, the terrain, and history.

Although the Byzantine army fought on other frontiers, against a multitude of opponents, Visigoths, Vandals, Ostrogoths, Franks, Alemanni, those conflicts are beyond the scope and space of this one package. Additional expansion modules that address those battles will be forthcoming.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2020-01-28 średnio ciężka odsłona systemu Commands & Colors autor: Porifion

W skromnym, niszowym świecie gier wojennych są dwa bardzo podobne do siebie nazwiska - Richard Berg i Richard Borg. Różnica jednej litery, a diametralnie różne podejścia. Ten pierwszy (świętej pamięci już, niestety) to projektant skomplikowanych symulacji wojennych. Ten drugi natomiast zasłużył się wymyśleniem jednego z najprostszych systemów wojennych - Commands & Colors. Jest to rzecz bardzo popularna, w ramach C&C wyszło już około dziesięć tytułów, plus do każdego z nich niezliczone dodatki. Większość z nich ukazała się sumptem wydawnictwa GMT, a najnowszą jest właśnie Medieval.

Jest to gra znacznie prostsza niż C&C Napoleonics czy Tricorne, w założeniach najbliższa C&C Ancients. Niektórzy nazywają ją wręcz "sequelem", ponieważ umieszczono ją w ramach najwcześniejszego średniowiecza. Można to poczytać za wadę - widząc średniowiecze w tytule trudno nie pomyśleć o Azincourt, Grunwaldzie czy choćby Karolu Wielkim. Tu jednak Borg postawił na Belisariusza i jego bitwy z piątego wieku naszej ery.

Czy więc warto? GMT dorzuciło do pudła kilka mocniejszych argumentów. Po raz pierwszy w serii dostajemy piękne, laserowo wygrawerowane kości. Szerokość mapy zwiększono o dwa heksy, dodano kilka ciekawych rozwiązań z żetonami i kartami. Ogromną rolę spełnia tu kawaleria, zwłaszcza ta superciężka (katafrakty).

Medieval jest doskonałym wprowadzeniem do serii i bardzo dobrym krokiem z Memoir 44. Bardziej zaawansowani gracze usiądą zapewne do wznowionego właśnie Cataphract Richarda Berga.
dodano: 2019-10-01 Godne polecenia autor: Paweł Dragańczuk

Kolejna odsłona kolorków Borga. Nowe armie i nieznacznie zmienione zasady porównując z Ancient