gry planszowe strategiczne > Everdell (edycja polska)
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Everdell (edycja polska)

Everdell (edycja polska)

Rozwijaj swoją osadę w przeuroczej krainie Everdell

cena:

199.90 179.90 PLN

liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 13 lat
czas gry: od 40 do 80 min.

wydawca: Rebel.pl
projektant: James A. Wilson

wersja językowa: polska

Opis

W uroczej dolinie Everdell, pod gałęziami wysokich drzew, wśród omszałych głazów, rozwija się cywilizacja leśnych zwierząt. Wiele lat minęło od jej początków i wreszcie nadszedł czas, by odkryć nowe tereny i zakładać zupełnie nowe miasta. Gdy zasiądziesz do gry, wcielisz się w lidera grupy stworzeń, które wyruszą na podbój nieznanego. Trzeba będzie zbudować wiele budynków, poznać nowe stworzenia i dać się ponieść nadchodzącym wydarzeniom. To będzie pracowity rok!

Everdell to dynamiczna gra oparta o mechanikę przydzielania pracowników. Uwodzi przepięknym wykonaniem i oferuje wiele dróg do zwycięstwa, dzięki czemu jej odkrywanie jest prawdziwą przyjemnością.

Na czym to polega?
W swojej turze gracz może wykonać jedną z trzech akcji:

- Przydzielenie pracownika. Każdy z graczy posiada własną pulę pracowników, których może umieszczać na planszach, wydarzeniach oraz kartach celów. Odpowiednio przydzieleni pracownicy podejmują różne czynności, które wspierają rozwój naszej strategii jak na przykład pozyskiwanie zasobów czy umożliwienie dobierania kart.
- Zagranie karty. Każdy z graczy buduje i rozwija własne miasto. Zagrywanie kart generuje różnego rodzaju zasoby, otwiera przed nami nowe możliwości, a ostatecznie pozwala również na zdobywanie punktów. Dzięki wzajemnemu wpływowi kart na siebie, każdy z graczy ma szansę wprowadzić w życie oryginalną i indywidualną strategię.
- Przygotowanie do kolejnego sezonu. W ramach tej akcji pracownicy wracają do zasobów gracza, możliwe jest również dobranie kolejnego pomocnika.

Dlaczego pokochasz tę grę?

Everdell to gra bardzo wielu możliwości, która zmienia się z każdą rozgrywką: do pojedynczej partii wykorzystujemy tylko niewielką część komponentów, a zmienne układy na planszy gwarantują stopniowe odkrywanie różnorodnych strategii.
W grze bardzo ważna jest sfera wizualna. Pole gry przypominające pień drzewa, pieczołowicie zaprojektowane żetony surowców, a do tego grafiki pełne uroczych zwierzątek w przeróżnych konfiguracjach i pomysłowych ujęciach. Kto nie lubi uroczych zwierzątek? :)
Jednak niech nikogo nie zwiedzie słodka tematyka – przy Everdell mamy naprawdę sporo kombinowania, a sama gra skierowana jest raczej do dorosłych i starszych dzieci niż do maluchów. To wielowymiarowa gra, w której trzeba zintegrować różne czynniki mające wpływ na ostateczny wynik.

Zawartość pudełka:
plansza
4 żetony wydarzeń podstawowych
żetony punktów (10 x "3 punkty", 20 x "1 punkt")
20 żetonów użycia
8-ścienna kość (do gry solo)
128 kart stworzeń i budowli
11 kart lasu
16 kart wydarzeń specjalnych
30 jagód
30 gałązek
25 bryłek żywicy
20 kamyków
Wieczne Drzewo
instrukcja

dodano: 2020-05-27 Baśniowa przygoda autor: panfantomas

"Everdell" to gra typu worker placement. Czyli mamy do dyspozycji kilka zwierzaków, które wysyłamy na planszę w celu zbierania surowców i wykonywania różnych akcji. W międzyczasie rozbudowujemy i zaludniamy swoje miasteczko kartami zarówno dostępnymi na ręce jak i we wspólnym rynku kart. Zasady gry są proste i można je bez problemu wytłumaczyć początkującym graczom. Oczywiście jak to w tego typu grach bywa, im dłużej trwa gra, tym bardziej musimy kombinować i efektywnie dokładać karty do naszego miasta. Karty łączą się ze sobą, posiadanie jednej da nam coś na drugiej itp.

Poza fajną mechanikę warto wspomnieć o wykonaniu. Jest świetnie. Mamy małe jagódki, kamyki, drewniane zwierzaczki. Pudełko ma plastikową wypraskę, nie musimy więc kombinować jak wszystko ułożyć w środku. Jedynym mankamentem jest (nie)sławne drzewo, które jest zarówno reklamą gry jak i jej zmorą. Drzewko jest z kartonu, po rozłożeniu daje fajny klimat w grze, ale nie radzę go składać ;) Nie wytrzyma zbyt wielu takich akcji. Lepiej postawić gdzieś na półce rozłożone.
dodano: 2020-04-16 Przepiękna i prosta, ale zarazem nie banalna. Polecam! autor: astegor

Everdell to hit, którego docelowym klientem jest..... to skomplikowane.

Po pierwsze Everdell jest prześlicznie wydaną grą. Grafiki na kartach, plansza, drzewo i surowce - wszystko doskonale się dopełnia. Gra sprawia wrażenie jakby była kierowana do dzieci, ale.....
Mechanika worker pleacementu i comba karciane, których wykonanie wymaga intensywnego planowania są na tyle "mózgożerne", że zadowolą nawet taktyków.
Karty generujące karty... karty generujące surowce... limit kart do zbudowania w mieście... kombosy karciane....a jakby tego było mało to jeszcze wydarzenia, które dopełniają wizję świetnej gry z głębią, która mimo "Easy to Play" jest zdecydowanie "Hard to Master".
Jedyny minus dla strategicznie planujących to losowość doboru kart z tali. No i zostaje jeszcze to drzewo, które.... lekko mówiąc ma być ładne i to w zasadzie wszystko.

Odpowiadając na najważniejsze pytanie:
Czy polecam?
Bardzo dobry worker pleacement z manipulacją kartami i optymalizacją ruchów. Dla dzieci - to mimo wszystko średni pomysł. Cena jest lekko zawyżona tekturowym drzewem, którego zasadność w tej grze jest... wątpliwa. Gra mimo wszystko broni się rozgrywką i estetyką.
Zdecydowanie polecam!
dodano: 2020-03-18 Pięknie wydana, trzeba się nakombinować autor: Daisy

O bardzo wysokiej jakości elementów gry można przysłowiową książkę napisać, piękne grafiki na kartach, wśród surowców urzekają gumowe jagódki i piekne figurki zwierzaków. Niech nie zmyli Was wizualna bajkowość gry bo bajecznie wcale nie jest jak dochodzi do rozgrywek.Gra jest podzielona na pory roku, w dwóch pierwszy może za dużo się nie dziać dwie kolejne mogą się przekształcić w wielopłaszczyznową, zawikłaną strategię każdego z graczy. Trzeba być bardzo uważnym i nieźle kombinować. 12letnia córka ogarnęła temat lepiej niż rodzice :) Polecam.
dodano: 2020-01-30 Dobra autor: Paweł Dragańczuk

Ciekawa gra euro i worker plecement, gdzie grupa grających w Everdell będzie mogła budować swoje miasto w lesie według swoich potrzeb i możliwości. Tytuł warto zagrać a że względu na piękne grafiki {jak Root} cieszy oko i duszę. Polecam