gry planszowe strategiczne > Na skrzydłach
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Na skrzydłach

Na skrzydłach

Kolorowe ptaki, szelest skrzydeł i cisza rezerwatu

cena:

199.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:

liczba graczy: od 1 do 5
wiek: od 10 lat
czas gry: od 40 do 70 min.

wydawca: Rebel.pl (2019)
projektant: Elizabeth Hargrave

wersja językowa: polska

Opis

W tej przepięknie ilustrowanej grze uczestnicy rozwijają własne rezerwaty, które są ostoją dla wielu różnorodnych gatunków ptactwa. Każdy kolejny okaz stanowi szansę na wzbogacenie naszej kolekcji, a także rozwój rezerwatu i realizację celów.

Na czym to polega?

Podczas zabawy każdy z graczy będzie rozwijał swój własny rezerwat poprzez wykładanie na specjalną planszę kart ptaków. Gra składa się z następujących po sobie tur. Aby wykonać jedną z dostępnych akcji, należy umieścić kostkę akcji w odpowiednim miejscu swojej planszy. Z każdą rundą (a będzie ich cztery), gracze będą mieli coraz mniej akcji do wykorzystania, ale ich efekty będą bardziej rozbudowane. Na samym początku gra będzie szła szybciej, jednak w miarę krystalizowania się strategii, poszczególne tury mogą zajmować coraz więcej czasu.

Każdorazowo gracz może wybierać z czterech rodzajów akcji:

Po opłaceniu kosztu w pożywieniu i jajkach możemy zagrać ptaka z ręki i umieścić go we właściwym dla niego środowisku (w odpowiednim rzędzie).
Zdobyć pożywienie według dostępnych w puli kości pożywienia.
Złożyć jaja, tzn. pobrać jedno z zasobów i umieścić na karcie odpowiedniego ptaka.
Dobrać karty ptaków.
Trzy ostatnie akcje powodują również aktywację zdolności ptaków w danym rzędzie, co oznacza, że możemy skorzystać z efektów opisanych na kartach poszczególnych ptaków.

Gdy wszyscy gracze wykorzystają swoje kości akcji, runda się kończy. Każdy z graczy odnotowuje swoje miejsce w realizacji celów. Na koniec gry punkty otrzymujemy za zagrane ptaki (każdy z nich ma własną wartość punktową), cele z planszy, karty bonusowe, jajka i pożywienie na kartach ptaków oraz dodatkowe karty.

Dlaczego pokochasz tę grę?

Już przy pierwszym kontakcie gra zwraca uwagę estetyką wykonania i dopracowaniem poszczególnych elementów. W pudełku znajdziemy wieżę na kości w kształcie ptasiego karmnika, figurki jajek, specjalną tackę na karty, a także – a może przede wszystkim – karty ptaków ozdobione przepięknymi grafikami. Obcowanie z tak wykonaną grą jest niezwykle przyjemne.
Jednak Na skrzydłach to nie tylko wygląd! Dzięki temu, że karty wzajemnie na siebie wpływają, gra wymaga umiejętnego planowania, a przyjęte strategie wspaniale rozwijają się wraz z kolejnymi rundami. Ważna jest tutaj optymalizacja działań i równomierny rozwój, aby zdobyć jak najwięcej punktów.
Plansze celów są dwustronne i oferują dwa poziomy rozgrywki: z mniejszym i większym stopniem rywalizacji, w zależności od tego, na co mamy w danej chwili ochotę.
Mnogość i różnorodność gatunków ptaków występujących w grze sprawia, że przy dobrej zabawie poszerzamy również swoją zoologiczną wiedzę.

Zawartość pudełka:

5 plansz graczy
wieża kości
notes punktacji
170 kart ptaków
26 kart bonusowych
75 jaj
5 kości pożywienia
40 kostek akcji
103 żetony pożywienia
8 dwustronnych żetonów celów
znacznik pierwszego gracza
plastikowa tacka na karty
plansza celów
załącznik
instrukcja

dodano: 2019-04-18 autor: Cornel

"Na skrzydłach" to pięknie wydana, bardzo przyjemna gra rodzinna, jak też przerywnik między cięższymi tytułami. Partia nie trwa zbyt długo (na 2 osoby 40 minut do godziny), co pozwala zagrać w grę nawet po ciężkim dniu w pracy. Jak najbardziej można w nią grać z dziećmi, albo z graczami, którzy nieczęsto grają w planszówki. Ci, którzy szukają głębszej taktyki i strategii- nie znajdziecie jej tu :). Losowość odgrywa tu znaczną rolę. Niemniej jednak grę serdecznie polecam.
dodano: 2019-04-03 Przepiękna gra, dość dobra mechanicznie do której chętnie wrócę autor: Monika Stelągowska

Jeżeli ktoś kojarzy Scythe a trudno tej gry nie kojarzyć, to napewno obserwował najnowszą grę wydawaną przez Jeremy`ego. "In fact" nakład tej gry był prawie wyprzedany w przedsprzedaży zanim był oficjalny release. Postanowiliśmy więc kupić tą grę i sprawdzić na ile jest dobra.
Przede wszystkim jest ona przepięknie wykonana. Komponenty, Podstawka na karty, organizer, dice tower w kształcie karmnika. I przepiękne obrazy ptaków. Nawet instrukcja jest na niestandardowym przyjemnym w dotyku papierze.
Dzieło sztuki które za tą cenę, jeżeli ktoś jest fanem gier planszowych napewno warto zakupić. Jedynym moim zmartwieniem jest to że naszemu synkowi też się spodobał karmnim (dice tower) i próbuje się nim bawić.
Po pierwszej rozgrywce ( 2 - osobowej) byłem mocno zawiedziony grą. Wydawała się płytka monotonna a pierwsze kilka ruchów druga osoba w zasadzie kopiowała. Jak na gre promowaną jako kopię Terraformacji Marsa to bardzo slabo ;/. Myślę sobie jak można porównywać bandę ptaszków w lesie do złożoności problemu zasiedlenia i zalesienia czerwonej planety.
Zmusiłem się jednak pokazać grę znajomym w większym gronie. Tym razem poświęcając dużo uwagi na potasowanie porządne 170 kart unikalnych ptaków.
Przy pięcioosobowej rozgrywce gra okazała się jednak przyjemna. Kluczowe było rostasowanie ptaków, bo trzeba wiedzieć że mimo iż każda karta jest unikalna to są one mocno generyczne i jest kilka typów którym zmienia się np jedynie produkowany surowiec. Ale po roztasowaniu, sensownym zarządzaniu ręką okazało się że można nawet zaplanować co ta banda ptaszków będzie robić i zbudować jakiś mini silniczek.

All in all gra okazała dobra. Może nie jest to tytuł dla muzgowców i wyjadaczy. Ale napewno lekkie euro o bardzo przyjemnej grafice i powiewie świeżości który da się czuć w trakcie gry. Gra zawiera w sobie ciekawostki i informacje na temat każdego z ptaszków. No i przedewszystkim trzeba ją nabyć po polsku. Szczerze mówiąc angielskie nazwy ptaków nie różniłyby się dla mnie od zaklęć harrego pottera, czy krasnoludzkich runów z morri, no może byłyby nawet mniej czytelne :P Ale po polsku zaczyna być to nie tylko fajna gra ale i nauka biologii.
Ostatecznie 4, nie będę sięgał po tą grę cześto, raz żeby jej nie zniszczyć dwa że na półce mam wiele innych bardziej angażujących tytułów ale napewno jest to bardzo dobra gra, szczególnie dla osób zaczynających bądź kochających ptaki :)
dodano: 2019-04-02 Przereklamowana autor: Piotr Kedzierski

Ok, Na Skrzydłach to nie jest zła gra. Wydanie naprawdę zwala z nóg patrząc na cenę. Mamy tu bardzo ładne grafiki na kartach, śliczny (choć lekko niestabilny) karmnik, ładne kości i żetony. Sama rozgrywka również jest przyjemna...

... tylko diabelnie losowa. Ogromnie dużo zależy od tego jakie jedzenie znajduje się w karmniku (kości) oraz od dociągu kart przez graczy. Niektóre rozgrywki są naprawdę świetne, inne... no takie "meh". Nie do końca też wiem do kogo jest ta gra skierowana. Dla początkujących na stole dzieje się zdecydowanie za dużo. Zaawansowani natomiast raz że nie mają z grą problemów, a dwa - ich plany niszczy losowość. Ode mnie gra dostaje 6/10, nie jest zła, ale zdecydowanie ją przereklamowano