gry planszowe strategiczne > Anachrony (edycja polska)
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Anachrony (edycja polska)

Anachrony (edycja polska)

Przygotuj się na nadchodzący kataklizm!

cena:

249.90 199.90 PLN
wysyłamy w: 24 godziny
dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 15 lat
czas gry: od 30 do 120 min.

wydawca: Albi (2018)
projektant: Dávid Turczi , Viktor Peter , Richard Amann

wersja językowa: polska
Przewidywana premiera na początku listopada

Opis


XXVI wiek, Nowa Ziemia. Świat się zmienił. Planeta powoli podnosi się po Dniu Oczyszczenia: dniu, w którym eksplozja nieznanego pochodzenia o katastrofalnym zasięgu wstrząsnęła całą Ziemią. Większość ludności została zgładzona, a znaczna część powierzchni Ziemi przestała nadawać się do zamieszkania.

Nikt nie wiedział co tak naprawdę spowodowało apokalipsę - jedyne co mogli zrobić ocaleni, to szukać schronienia i poczekać aż opadnie pył.

Resztki ludzkości rozdzieliły się na cztery kompletnie różne obozy wyznające ideologie zwane Ścieżkami:

wyznawcy pokoju obrali Ścieżkę Harmonii, żyjąc w jednej z niewielu ocalałych kolebek natury, pełnej flory i fauny,
surowi wyznawcy Ścieżki Dominacji przemierzają oceany w olbrzymim statku-metropolii,
przebiegli wyznawcy Ścieżki Postępu patrzą z góry na Ziemię ze swojego latającego miasta,
pobożni wyznawcy Ścieżki Zbawienia, mieszkający w rozległych podziemnych korytarzach i komnatach.
Między wyznawcami ścieżek panuje kruchy pokój, lecz żyją prawie w zupełnym odosobnieniu. Ich jedynym punktem spotkań jest stolica, ostatnie niezależne miasto na Ziemi, prowadzone przez globalny organ zarządzający: Radę Światową.

Wiele lat później odkrywcy znaleźli bogate źródło nieznanej substancji w Strefie Zero Dnia Oczyszczenia. Wytrzymałe i lekkie Neutronium, jak nazwali je odkrywcy, okazało się niezastąpione jako materiał budowlany.

Dla upamiętnienia trzechsetnej rocznicy dnia apokalipsy, Rada Światowa rozpoczęła budowę pięciu monumentów zrobionych w całości z Neutronium i reprezentujących cztery ścieżki oraz stolicę świata. Gdy rozpoczęły się obchody rocznicy, delegacje czterech Ścieżek stały się świadkami najbardziej przełomowego zdarzenia od czasu Oczyszczenia.


W Anachrony wcielasz się w lidera jednej ze ścieżek ideologicznych Nowej Ziemi: Harmonii, Dominacji, Postępu lub Zbawienia. Twoim głównym celem jest przygotowanie się na nadchodzące uderzenie asteroidy, zabezpieczenie przyszłości dla swoich ludzi i przezwyciężenie pozostałych trzech Ścieżek, by stać się dominującą ideologią, która ukształtuje przyszłość ludzkości.

Rozgrywka toczy się przez maksymalnie siedem rund zwanych erami, które reprezentują kilka lat. Po czwartej erze następuje uderzenie asteroidy, które zmienia to, jak rozgrywane są pozostałe ery i rozpoczyna odliczanie do końca gry.

Rozgrywka Anchrony składa się z trzech głównych mechanik:

zasilania i używania egzoszkieletów,
wykonywania akcji robotnikami,
używania podróży w czasie.
Dwupoziomowa mechanika zarządzania pracownikami
System zarządzania robotnikami w Anachrony obejmuje cztery różne typy pracowników, wyróżniających się między sobą mocnymi i słabymi stronami.

Niektóre akcje są domyślnie dostępne dla poszczególnych pracowników, podczas gdy inne są możliwe tylko dzięki specjalnej formie wzmocnienia i ochrony - egzoszkieletowi. Pracownicy i egzoszkielety są zarządzane osobno, lecz do sukcesu potrzebujesz obu.

Zarządzanie zasobami w czasie
Dzięki szczelinom w czasie łączącym przeszłość z teraźniejszością, liderzy mogą poprosić o użyczenie zasobów od siebie samych z przyszłości. Te dobra mogą znacząco wzmocnić rozwój gracza, jednak nie ma nic za darmo - w późniejszych erach pętla musi zostać zamknięta, a zasoby należy przesłać w przeszłość!

Wtrącanie się w kontinuum czasoprzestrzenne niesie ze sobą ogromne ryzyko - jeśli pętla nie zostanie zamknięta, tymczasowe anomalie zaczną rozrywać teraźniejszość...

Rozwijaj się, przygotowuj i przetrwaj kataklizm
Rozgrywkę w Anachrony silnie determinuje punkt zwrotny w postaci uderzenia asteroidy. To zdarzenie zmieni dostępne akcje, otworzy nowe możliwości i rozpocznie odliczanie do końca gry. Dzięki starannemu planowaniu i przygotowaniu gracze mogą nawet wykorzystać efekty katastrofy.

Anachrony to przede wszystkim:

fascynujące połączenie świata science-fiction i niezwykłej historii,
zarządzanie pracownikami i zasobami przeplecione ekscytującymi podróżami w czasie,
kilka różnych typów pracowników, każdy posiadający inne mocne i słabe strony,
świetnie zbalansowana rozgrywka, zarówno w trybie solo, jak i na dwóch, trzech, czy czterech graczy - każdy uczestnik rozgrywki obiera całkowicie inną ścieżkę rozwoju,
duża regrywalność, którą gra zawdzięcza zróżnicowanym umiejętnościom postaci i dużej ilości dróg prowadzących do zwycięstwa,
duża możliwość zawiązywania sojuszy podczas gry, knucia spisków, tymczasowej kooperacji,
dwa dodatkowe tryby gry dla bardziej zaawansowanych graczy!

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2019-03-13 Rewelacyjna gra autor: Mariusz Błaszczyk

Anachrony przenosi nas do postapokaliptycznego świata, gdzie cztery różne frakcje (czytaj: myśli przewodnie ludzi), żyją już na zniszczonej planecie, na której trzeba żyć pod ziemią, a żeby wyjść na powierzchnie, trzeba być chronionym przez tzw. egzoszkielety. Dodatkowo, wiedzą, że niedługo będzie kolejna apokalipsa i trzeba się ewakuować. Która myśl przewodnia zdobędzie najwięcej punktów zwycięstwa (domnacja, zbawienie, postęp, harmonia) okaże się tą dominującą i przekona inne do swoich racji.
Anachrony jest typowym przedstawicielem Euro Gry z prawie standardową mechaniką Worker Placement z delikatnym twistem. Twist ten polega, że po pierwsze mamy różne rodzaje robotników, którzy w różnych miejscach mogą mieć jakieś dodatkowe bonusy, a drugi twist, że akcje wykonujemy u siebie na planszy lub na planszy głównej, a żeby móc wykonać akcję na planszy głównej, trzeba we wcześniejszej fazie gry zaplanować to poprzez zasilenie egzoszkieletu. Ponadto mamy standard, zbieramy zasoby, budujemy budynki lub superprojekty, zbieramy przełomy i przygotowujemy się do ewakuacji (czyli naszego początkowego celu, za który dostaniemy sporo punktów). Jest jeszcze mechaniczny ciekawy aspekt podróży w czasie, czyli w jednej fazie gry możemy pożyczyć zasoby z przyszłości, lecz potem wykonując akcję powinniśmy się cofnąć do przeszłości i je oddać, lub będą nam grozić anomalie, za które dostaniemy ujemne punkty.
Wydaje się to wszystko standardowe, więc dlaczego taki wstęp? Niby worker placement, niby sałatka punktowa, zbieramy zasoby, któte wymieniamy na różne rzeczy, ale generalnie co nie zrobimy w tej grze da nam jakieś punkty. A no po pierwsze gra ma moim zdaniem świetny KLIMAT. Żadko się zdarza, że w Euro grze to co robimy i akcje jakie wykonujemy mają takie sensowne i klimatyczne wyjaśnienia. Po drugie gra ma niby standardowe mechaniki, ale one się wszystkie zazębiają w piękną całość, w której trzeba sporo pogłówkować, pól na planszy głównej jest jest mało dostępnych i zawsze czegoś brakuje, ale też nie w taki frustrujący sposób, że nic nie da się robić. Świetny balans regrywalności, długości rozgrywki i skomplikowania zasad, powoduje, że tytuł jest rozbudowany, ale do ogarnięcia i da się zagrać od 1,5h w dwie osoby do 2,5h w 4 osoby, chociaż czasami do 3h gra może się przeciągnąć. Dodatkowy plus za różne frakcje, które co prawda nakierowują nas na cel, który powinniśmy osiągnąć, ale zawsze to daje różnorodność (co prawda mogło by być ich więcej). Dodatkowo od razu w pudełku dodatkowy tryb rozgrywki Doomsday oraz mini tryb z alternatywnymi osiami czasu (spokojnie mogło by być to sprzedawane jako mini dodatek). Wykanie gry także stoi na wysokim poziomie, chociaż dzisiejsze standardy wykonania gier szybują szybko do góry. Malutki minus za skalowanie, gdyż w dwie osoby jest trochę luźniej na planszy (plansza skaluje się na 3 lub 4 graczy a na 2 jest taka sama jak na 3. Jest także tryb solo w który nie grałem.
Generalnie mi ta gra przypadła do gustu ma to coś, co powoduje, że chętnie do niej wracam, na pewno warta tych 200 paru złotych. Gorąco polecam.