gry planszowe strategiczne > Heroes of Land, Air & Sea
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Heroes of Land, Air & Sea

Heroes of Land, Air & Sea

Zaawansowa agra typu 4x z figurkami opowiadająca historię walk pomiędzy orkami, ludźmi, krasnoludami i elfami.

cena:

469.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 14 lat
czas gry: od 120 do 180 min.

wydawca: Gamelyn Games (2018)
nr katalogowy: GG801
projektant: Scott Almes

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis w serwisie BGG

Opis


Players control one of these classic factions, competing to expand their kingdom into new territory. Even the greatest kingdoms begin as small townships, therefore players begin with only a basic town hall, a couple of peons, and a single warrior. From there, players must explore the territory around them, build up their work force, fortify their army, and develop their kingdom — all through careful action selection, exploitation, war, and resource management.

As players reach milestones in the development of their kingdom, they gain access to many advantages. Peons become warriors, warriors become powerful heroes, and town halls eventually become castles. Players gain access to water, and even air, vessels and creatures. Boarding these vessels and creatures with your units allows for faster travel across the vast game board and for positioning armies for powerful attacks.

War in Heroes of Land, Air & Sea features a cost/reward system carefully detailed on tactics cards from which players must secretly choose. The availability of these tactics cards depends on the units participating in the war. It is here that players wage their wits and legacy in an attempt to exterminate one another. For as we all know, "history is written by the victors".

Heroes of Land, Air & Sea also boasts two economic systems, one being the risky acquisition and careful management of the resources (food, ore and mana), while the other is a twist on worker placement that requires the leveraging of peons to construct buildings, peons that could otherwise be exploring, expanding, exploiting, and exterminating! Finding this balance is crucial to victory!

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2020-04-14 Lubisz 4X ? To pozycja MUST HAVE! autor: Michał Koszkul

Rozumiem argumenty głoszące, że ta pozycja sporo kosztuje. To Prawda.
Ale Ludzie! Jaka bestia siedzi w tym kartonie!

Wykonanie jest absolutnie powalające. Plansza jest duża, ale bardzo solidna. Rozłożenie planszy dla 4 graczy zajmuje sporo miejsca i nie zmieści się na standardowym stole w układzie z popularyzujących ją zdjęć. Mój 150cm x 114cm pozwala całkiem komfortowo usiąść, ale nie wyobrażam sobie zagrania w 5, 6 osób. Plansze graczy - czyli karty stolicy są bardzo solidne, aczkolwiek przy pierwszej grze były wyraźnie odkształcone, nazajutrz, bez żadnego forsowania, przez noc w pudle odkształciły się i są idealnie proste.
Grafiki w całej grze są przepiękne - tryskają kolorami i wciągają człowieka w klimat fantasy pożerając w całości.
Przed zakupem obejrzałem tonę filmów od T.Vasel'a po Granie w Chmurach.
Wszyscy recenzenci wskazują na trudność wnikającą z konieczności 'dopytywania' o zdolności poszczególnych frakcji. Zgadzam się tylko z pierwszym twierdzeniem - nie sposób po kilku pierwszych grach spamiętać wszystkich zdolności i perków więc kalkulując zasadność walki, której tu sporo - będziecie pytać. Natomiast przy odrobinie kultury gry każdy z graczy głośno mówi co umie jego jednostka/budynek przy uzyskiwaniu zdolności, a przed deklaracją walki każdy otwarcie odpowiada na zadane pytania. Prost zabieg, a wraz z upływem gier zapamiętujesz, że Krasnoludy doskonale się bronią w stolicy swoimi Serf'ami, a Wojenny Krokodyl Orków potrafi wjechać we wrogów jak w ciasto.
Gra jest przepiękna, ilość elementów i ich jakość powala. Kartonowe budowle są świetne, nie zamieniłbym ich na plastik, mają obłędny klimacik.
Czas gry - tutaj Pan z graniewchmurach podniósł larum, że nie wie jak czas gry mógł komuś wynieść więcej niż 30 min/gracz. Ja nie wiem, jak on rozegrał grę w takim czasie. Chyba solo, jak wszystkie. 1h na gracza to optymalny czas rozgrywki w wojnie na 4 frakcje. Bitwy zajmują troszkę czasu, ale gra generalnie nie zamula. Jest to bardzo fajnie wyważone ekonomiczne wejście z rozległym światem bitwy i podboju, taktyki i przebiegłości. Emocje od początku do końca.
Bardzo ciekawie zapowiada się tryb gry 2 vs 2.
Koniecznie nabędę dodatki - przynajmniej by zdywersyfikować ilość dostępnych frakcji - a w idealnym świecie by odbyć grę na 6, 7 osób.

Mocne tak - Nawet graczom dalekim od świata 4X gra przypadła do gustu.
Kupuj!
dodano: 2019-08-29 Świetna autor: banachow

Mój najnowszy zakup - Heroes of Land, Air & Sea. Przeogromna gra w stylu 4X. Gra zaprojektowana przez Scotta Almesa i wydanej przez Gamelyn Games – wydawców równie niezwykle popularnej serii Tiny Epic.
Jak wspomniałem na początku Heroes of Land, Air & Sea to gra 4x zatem mamy cztery możliwości dojścia do zwycięstwa:
Eksploracja - Wszystkie żetony eksploracji lądu (nie morza) są odkryte
Rozwijanie - Wszyscy Serfowie i Wojownicy gracza są w grze
Exploit - wszystkie wieże gracza są w grze
Eksterminacja - stolica gracza zostaje zniszczona.
Po pierwszej rozgrywce na 4 graczy muszę przyznać, że Heroes of Land, Air & Sea jest wręcz oszałamiający! Grafika kart jest niesamowita, plansza jest świetnej jakości, plansze graczy na dziedzińcu są duże i mają wiele szczegółów (i są przede wszystkim z twardego materiału). Dzięki samym planszom rozgrywka jest o wiele łatwiejsza i nie musisz ciągle odwoływać się do instrukcji (wszystko jest na nich opisane mniej lub bardziej intuicyjnie