gry planszowe strategiczne > Axis & Allies 1941
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Axis & Allies 1941

Axis & Allies 1941

Historyczna gra strategiczna w okresie II Wojny Światowej

cena:

99.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 12 lat
czas gry: od 60 do 180 min.

wydawca: Avalon Hill (2012)

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Pięć potęg walczy o panowanie nad światem. Niemcy zjednoczone z Japonią przeciw koalicji Wielkiej Brytanii, Związkowi Radzieckiemu oraz Stanom Zjednoczonym.

Gra osadzona w realiach roku 1941, przeznaczona jest dla 2-5 osób. Walki toczyć się bedą zarówno w Europie jak i Azji.

Gracze kontrolując jedną z frakcji Osi bądź Aliantów, zmagać się bedą nie tylko na polach bitewnych lecz także pod względem ekonomicznym. Pokaż się od strony wybitnego stratega, planując ataki, błyskawicznie formuj wojska i rozwiązuj konflikty. Wygrana przypadnie temu, kto pokona przeciwnków na placu boju i podbije największą ilość kluczowych miast świata.

Zawartość pudełka:

160 platikowych figurek (po 32 na stronę)
16 nowych wzorów figurek
Nowa mapa rozgrywki
Zasady gry

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2020-05-05 Najprostrze wprowadzenie do serii Axis&Allies autor: probe9

Jeżeli ktoś chciałby rozpocząć przygodę z tą serią, to ta część będzie najprawdopodobniej najlepszym wyborem. Ma najmniej zasad, najmniejszą planszę i najmniej figurek (czasem nawet za mało - ale o tym za chwilę).

W tym przedziale cenowym jakość planszy oraz figurek wydaje się być bardzo odpowiednia, spokojnie mógłby to być nawet pułap wyższy o jedno oczko. Od strony wykonania najsłabszym punktem są zdecydowanie żetony, które są bardzo cienkie. Wracając do tematu figurek trzeba wspomnieć, że jest ich momentami za mało (a czasem za dużo). Graczowi wcielającemu się w rolę ZSRR zdecydowanie często będzie brakowało figurek reprezentujących piechotę, z drugiej natomiast strony będzie miał sporo jednostek morskich, których nie będzie miał jak użyć. ZSRR rozpoczyna bez dostępu do obszaru, który umożliwia produkcję jednostek morskich, a zdobycie go w trakcie rozgrywki zdarzać się będzie raczej bardzo rzadko.

Co do samej rozgrywki to jest to ona dość prosta, dzieli się na fazy - produkcji, ruchu prowadzącego do bitew, rozstrzygania bitew, ruchu niemilitarnego, wystawiania zakupionych jednostek, pobrania dochodu.

Oczywiście bitwy rozstrzygane są na podstawie rzutów kości, i to chyba w najprostszy możliwy sposób. Wartość bojowa danej jednostki (może być inna dla ataku a inna dla obrony) oznacza, że trafienie jest odnotowywane dla rzutu kością równą lub mniejszą od wartości bojowej. Modyfikatorów raczej nie ma, specjalnych ruchów raptem kilka (atak z zaskoczenia łodzi podwodnych, ruch czołgów. Prostota rozgrywki, chociaż początkowo może być uznawana za atut, to jednocześnie sprawia, że gra może dość szybko się znudzić. Dlatego w mojej ocenie najlepszą opcją jest jednoczesny zakup wersji 1941 oraz jednej z późniejszych (np. 1942 Second Edition). Na początku możemy "uczyć" się gry korzystając z mapy i zasad 1941 (pożyczając żetony i dodatkowe jednostki z wersji 1942) a następnie płynnie przejść do rozgrywki właśnie w bardziej rozbudowaną wersję, która ma szanse dawać nam satysfakcjonującą rozgrywkę przez dłuższy czas.

Warto też wspomnieć, że częstym początkowym otwarciem bywa szybki atak Niemców na ZSRR, skutkujący równie szybkim wykluczeniem gracza ZSRR z gry. Można w związku z tym pomyśleć o dodaniu dla ZSRR 2-3 dodatkowych jednostek na początku. To dodatkowy argument przemawiający za tym aby po kilku rozgrywkach i zapoznaniu się z systemem, przerzucić się na bardziej rozbudowaną wersję (moim faworytem jest wspomniana wcześniej wersja 1942 SE, która stanowi chyba najlepszą równowagę pomiędzy satysfakcją z gry a poziomem rozbudowania oraz czasochłonnością).