gry planszowe strategiczne > Santa Maria (edycja polska)
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Santa Maria (edycja polska)

Santa Maria (edycja polska)

Morze decyzji do rozważenia, mnóstwo dróg do zwycięstwa - a to wszystko zamknięte w średnio-ciężkiej, elegancko zaprojektowanej eurogrze, gdzie dobrze przemyślana strategia liczy się dużo bardziej niż łut szczęścia.

cena:

99.00 PLN

liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 12 lat
czas gry: od 60 do 90 min.

wydawca: Granna (2018)
projektant: Kristian Amundsen Ostby , Eilif Svensson

wersja językowa: polska

Opis

Gracze wcielą się w kolonizatorów przybyłych do Nowego Świata na pokładzie flagowego okrętu Krzysztofa Kolumba. Ich zadaniem będzie stworzenie jak najlepiej prosperującej kolonii.

Tytuł autorstwa Eilifa Svenssona i Kristiana Amundsena Østbiego, znanych z takich gier jak Automania, Winnica czy Ucieczka: Świątynia Zagłady, to niezwykle zgrabne połączenie kilku mechanik m.in. dice drafting i tile placement. Mamy do dyspozycji unikalne plansze kolonii, które stopniowo zapełniamy kaflami terenu. Zarówno plansza jak i kafle posiadają pola akcji, które mogą być aktywowane za pomocą kości – draftowanych z ze wspólnej puli dostępnej dla wszystkich gracz. Wybrana kostka wskaże nam, jaki akcje (z którego rzędu lub kolumny) będziemy mogli wykonać za darmo w danej rundzie. Musimy więc zaplanować kiedy, i jakie pola będziemy chcieli wykorzystać, by w odpowiednim momencie wziąć potrzebną nam kostkę (nim zabiorą ją nam nasi przeciwnicy).

Gracze staną przed dylematem jak najlepiej rozwinąć swoją kolonie. Czy najpierw zdobyć niezbędnie do jej budowy surowce? A może lepszym rozwiązaniem będzie od razu ruszyć na podbój kontynentu, przesunąć się na torze konkwisty, i natychmiast otrzymać złoto i pokaźną liczbę punktów zwycięstwa? Czy jednak lepszym pomysłem będzie zadbanie o rozwój religijny i pozyskanie do pomocy mnichów, którzy zdobędą dla nas dodatkowe kostki oraz przydatne umiejętności? A może prowadzić zamorski handel i tym samym zapewnić sobie więcej zasobów w następnej rundzie…

dodano: 2018-07-07 Super gra autor: Pawelacb

Santa Maria to gra która budzi różne różne emocje i jest różnie przyjmowana przez graczy. często zarzuca się tej grze że jest zwykłą układanką, takim pasjansem w którym nie ma praktycznie interakcji. To prawda interakcji w grze jest stosunkowo niewiele, ale to jest taki typ gry trzeba to lubić albo nie. Ja bardzo lubię Gry w których sam mogę sobie układać strategie i robić coś na własnej planszy, dlatego zainteresowałem się Santa Marią jeszcze przed polskim wydaniem. gra bardzo dobrze działa niezależnie od ilości graczy również tryb Solo jest bardzo satysfakcjonujący rozgrywka jest szybka i przyjemna i i co najważniejsze za każdym razem inna ze względu na dużą zmienność elementów gry punktowania końcowego bonusów które dają możliwość grania w inny sposób niż przeciwnicy a także kości które i układu budynków które powoduje że za każdym razem będziemy grali trochę inaczej. Nie wszystkim Santa Maria się spodoba to na pewno. warto jednak wypróbować ten tytuł a ja stwierdziłem że warto tylko mieć w swojej kolekcji ponieważ gra kosztuje naprawdę niewiele a oferuje przy tym bardzo dużo. Można grać w rodzinie, można grać z graczami zaawansowanymi. po wykonaniu i oprawie graficznej Nie będę się wypowiadał dla mnie nie jest brzydka nie jest ładna ale mamy różne gusta więc rozumiem że nie wszystkim może się podobać. Osobiście Bardzo polecam.