gry planszowe strategiczne > Santa Maria (edycja polska)
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Santa Maria (edycja polska)

Santa Maria (edycja polska)

Morze decyzji do rozważenia, mnóstwo dróg do zwycięstwa - a to wszystko zamknięte w średnio-ciężkiej, elegancko zaprojektowanej eurogrze, gdzie dobrze przemyślana strategia liczy się dużo bardziej niż łut szczęścia.

cena:

99.90 89.90 PLN
wysyłamy w: 3-5 dni
dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:

liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 12 lat
czas gry: od 60 do 90 min.

wydawca: Granna (2018)
projektant: Kristian Amundsen Ostby , Eilif Svensson

wersja językowa: polska

Opis

Gracze wcielą się w kolonizatorów przybyłych do Nowego Świata na pokładzie flagowego okrętu Krzysztofa Kolumba. Ich zadaniem będzie stworzenie jak najlepiej prosperującej kolonii.

Tytuł autorstwa Eilifa Svenssona i Kristiana Amundsena Østbiego, znanych z takich gier jak Automania, Winnica czy Ucieczka: Świątynia Zagłady, to niezwykle zgrabne połączenie kilku mechanik m.in. dice drafting i tile placement. Mamy do dyspozycji unikalne plansze kolonii, które stopniowo zapełniamy kaflami terenu. Zarówno plansza jak i kafle posiadają pola akcji, które mogą być aktywowane za pomocą kości – draftowanych z ze wspólnej puli dostępnej dla wszystkich gracz. Wybrana kostka wskaże nam, jaki akcje (z którego rzędu lub kolumny) będziemy mogli wykonać za darmo w danej rundzie. Musimy więc zaplanować kiedy, i jakie pola będziemy chcieli wykorzystać, by w odpowiednim momencie wziąć potrzebną nam kostkę (nim zabiorą ją nam nasi przeciwnicy).

Gracze staną przed dylematem jak najlepiej rozwinąć swoją kolonie. Czy najpierw zdobyć niezbędnie do jej budowy surowce? A może lepszym rozwiązaniem będzie od razu ruszyć na podbój kontynentu, przesunąć się na torze konkwisty, i natychmiast otrzymać złoto i pokaźną liczbę punktów zwycięstwa? Czy jednak lepszym pomysłem będzie zadbanie o rozwój religijny i pozyskanie do pomocy mnichów, którzy zdobędą dla nas dodatkowe kostki oraz przydatne umiejętności? A może prowadzić zamorski handel i tym samym zapewnić sobie więcej zasobów w następnej rundzie…

dodano: 2019-01-17 Nietypowa gra autor: corqan

Santa Maria jest tak zwanym eurosucharem. Oznacza to że najważniejsze są w niej mechanizmy. a nie klimat. Mechanizmy te są jednak bardzo ciekawe i bardzo dobrze ze sobą działają. W grze staramy się zabudować swoją planszę gracza w taki sposób by odpalać jak największą liczbę kafelków przy jednej kostce. Kostki draftujemy i mam możliwość wpłynąć na ich wynik. Można powiedzieć że w grze jest pewna losowość jednak mamy na nią dość duży wpływ. Naszym celem w grze oprócz zabudowania swojej planszy gracza jest wysyłanie towarów do Europy oraz walka na torze mnichówi i konkwistadorów. Za postępy w torze mnichów dostajemy dodatkowe kostki i specjalne bonusy, natomiast drugi tor to walka o punkty i złoto (które jest najlepszym surowcem w grze).
Jeśli chodzi o interakcję między graczami to jest ona niewielka. Podbieramy sobie kafelki, kostki i kontrakty i walczymy o pierwszeństwo na torach. Jednak nie przeszkadza to w dobrej zabawie.
Gra wykonana jest średnio, elementy mogły by być troszkę czytelniejsza, a żetony punktów to koszmar. Jednak cena gry jak na ilość elementów w środku jest rewelacyjna, więc coś za coś ;)
Ogólnie jeśli ktoś szuka dość ciężkiej gry o dość prostych zasadach bardzo polecam Santa Marie, mi rozgrywka sprawia dużą przyjemność i zawsze po grze jestem przyjemnie zmęczony.
dodano: 2018-07-07 Super gra autor: Pawelacb

Santa Maria to gra która budzi różne różne emocje i jest różnie przyjmowana przez graczy. często zarzuca się tej grze że jest zwykłą układanką, takim pasjansem w którym nie ma praktycznie interakcji. To prawda interakcji w grze jest stosunkowo niewiele, ale to jest taki typ gry trzeba to lubić albo nie. Ja bardzo lubię Gry w których sam mogę sobie układać strategie i robić coś na własnej planszy, dlatego zainteresowałem się Santa Marią jeszcze przed polskim wydaniem. gra bardzo dobrze działa niezależnie od ilości graczy również tryb Solo jest bardzo satysfakcjonujący rozgrywka jest szybka i przyjemna i i co najważniejsze za każdym razem inna ze względu na dużą zmienność elementów gry punktowania końcowego bonusów które dają możliwość grania w inny sposób niż przeciwnicy a także kości które i układu budynków które powoduje że za każdym razem będziemy grali trochę inaczej. Nie wszystkim Santa Maria się spodoba to na pewno. warto jednak wypróbować ten tytuł a ja stwierdziłem że warto tylko mieć w swojej kolekcji ponieważ gra kosztuje naprawdę niewiele a oferuje przy tym bardzo dużo. Można grać w rodzinie, można grać z graczami zaawansowanymi. po wykonaniu i oprawie graficznej Nie będę się wypowiadał dla mnie nie jest brzydka nie jest ładna ale mamy różne gusta więc rozumiem że nie wszystkim może się podobać. Osobiście Bardzo polecam.