gry planszowe strategiczne > Clank!: The Mummy's Curse
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Clank!: The Mummy's Curse

Clank!: The Mummy's Curse

Rozszerzenie do gry Clank!

cena:

87.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 12 lat
czas gry: od 30 do 60 min.

wydawca: Renegade Game Studios (2018)
projektant: Andy Clautice

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Untold riches await inside the pyramids of the Ancients — but they are well protected. An undying Mummy guardian spreads a vile curse to those who would rob its tomb. And, inevitably, the treasure has attracted a dragon. Can you escape the fearsome Croxobek?

Clank! The Mummy's Curse, an expansion for Clank!: A Deck-Building Adventure, adds a wandering mummy to the pathways that players will explore as well as new artifacts to acquire in the depths of the pyramid!

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2018-05-07 Clank w Egipcie autor: Mikołaj Witkowski

Bardzo ciekawy dodatek, dostajemy z grubsza to samo co w pierwszym dodatku - dwustronną planszę, parę nowych żetonów i 40 nowych kart rynku. Karty są bardzo tematyczne, aczkolwiek według instrukcji nie powinniśmy ich mieszać z kartami z pierwszego dodatku, mechanicznie - część będzie działać, te które korzystały z mechaniki wody nie, więc albo wytasujemy wszystkie przed grą, albo na bieżące będziemy odrzucać po wyciągnięciu czy to wszystkie z innego dodatku czy te które nie mają sensu. To największy zarzut do tego dodatku.

Dużym pozytywem jest dbałość o szczegóły, nie tylko katy są tematyczne, ale plansza (na jednej stronie mamy Sfinksa, a na drugiej piramidę) jest ustawiana pod kontem, tak że ma kształt piramidy, mamy też nowy pionek smoka, który ma bardziej egipski wygląd. Nowością jest mechanika klątw, które dostajemy przez karty, ruch po planszy, czy ruch mumii - są one na koniec gry ujemnymi punktami co dodaje ciekawe taktyki. Mumia jest kolejnym pionkiem poruszającym się po planszy, co ciekawe o jej ruchach decyduje rzut kością (oczywiście K4 - kształt piramidy), o ile jej nadejście daje nam klątwę to poza tym, jest ona korzystna, można albo ją atakować celem zdobycia pieniędzy (ale i klątw) lub by właśnie pozbyć się połowy klątw. Jednak, jako że jej ruch jest losowy ciężko to zaplanować.

Generalnie oceniam dodatek jako ciekawszy od pierwszego, choć tamten był bardziej wyrównany (np. tam nowy przedmiot - sprzęt do nurkowania był bardzo przydatny, tutaj - Ankh leczy nam jedną ranę w momencie zakupu ale poza tym daje tylko punkty). Jeśli ktoś miałby zakupić tylko jeden to chyba polecałbym ten, aczkolwiek największą różnicą jest temat, czy ciekawsze wydają się nam podwodne przygody czy penetrowanie piramid.