gry planszowe strategiczne > Empires of the Void II
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Empires of the Void II

Empires of the Void II

Zaawansowana gra strategiczna w klimacie science-fiction.

cena:

299.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 13 lat
czas gry: od 90 do 180 min.

wydawca: Red Raven Games (2018)
projektant: Ryan Laukat

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis w serwisie BGG

Opis


The Kurross Empire emerged from the deep, endless pool of space, dark and undetectable. They crushed Earth’s paltry fleet within a week, and broke through the great planetary shield that protected the surface. Bright blue oceans turned to an irradiated wasteland as they bombarded the planet, shredding the remnants of thousands of years of human history. Markan, last captain of Earth’s forces, made a final, desperate attempt to survive, salvaging an abandoned Worldship from hundreds of years past. She took command and headed for the fringe of the galaxy, where there was a chance to gain a foothold, grow in strength, and find new allies for the fight against the Kurross. Earth’s long-time enemies, the Zun and Decima Empires, soon followed in their own Worldships, leaving behind decimated worlds and lost family, determined to stake their own claim of the fringe.

In Empires of the Void II, you have been given a mission to establish a foothold at the fringe of the galaxy for your galactic empire. The game begins when your massive Worldships reach the fringe, where you must explore, wage war, use diplomacy, and construct buildings to gain victory. The fringe is sparsely populated and the few local sentient species are struggling to survive, leaving huge regions of planets open for exploration and colonization. Many species are eager to ally themselves with a powerful empire to gain security and stability in a chaotic and difficult time.

As you explore and interact with planets, you will discover unfolding stories of the fringe. Each inhabited planet is home to a unique alien species, with their own goals, values, and problems. Will you give aid by fighting off pirates, transporting goods, and curing strange diseases? Or will you invade and rule with a cruel hand? This may be your last chance to prepare before the Kurross meet you again.

Często kupowane razem z Empires of the Void II:



Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2022-01-17 Bardzo klimatyczny 4X autor: anitroche

Nie przepadam za tematyką walk w kosmosie, jednak tutaj klimat bardzo mi się spodobał. Mam wrażenie, że w większości gier 4X to gracze muszą zadbać, żeby klimat w grze był - dyskusje nad stołem mają budować fabułę. W Empires of The Void II natomiast klimat jest budowany przez fabularne opisy na kartach i na planszach planet. Tutaj w odróżnieniu od innych gier nie mamy zbyt dużego tła fabularnego opisującego naszą frakcję, bo też za bardzo nie ma tutaj asymetrii frakcji, co mam wrażenie jest typowe dla innych 4X. Tutaj każdy ma właściwie taki sam start w grze, natomiast teksty fabularne znajdziemy na kartach, które można nawiasem mówiąc wykorzystywać albo dla ich akcji, albo jako punkty w walce. Na kartach znajdujemy naprawdę różne akcje, niektóre są misją pick up and deliver do zrealizowania za punkty, inne pozwalają nam np. taniej wykonać jakąś akcję albo jest akcją wydarzenia, które umieszczamy na planecie, której dotyczy i tym samym wprowadza nowe zasady dla osób, które by chciały daną planetę odwiedzić lub podbić. Klimat wylewa się z każdej karty i z każdej akcji, którą wykonujemy bez względu na to, czy sami budujemy atmosferę poprzez "wczuwanie się w frakcję". Bardzo mi się ten aspekt w Empires of The Void II podoba i polecam sprawdzić tę grę wszystkim fanom klimatu s-f.