gry planszowe strategiczne > Hunt for the Ring
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Hunt for the Ring

Hunt for the Ring

Przygodowa, dedukcyjna gra z mechaniką ukrytych ruchów rozgrywana w klimacie pierwszych rozdziałów Władcy Pierścieni

cena:

174.90 PLN
wysyłamy w: 24 godziny
dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 13 lat
czas gry: od 90 do 180 min.

wydawca: Ares Games (2018)
projektant: John Howe , Francesco Mattioli

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


In Hunt for the Ring, one player takes the role of Frodo and his companions, who are journeying from the Shire to Rivendell, while up to four other players represent the Nazgûl who are trying to hunt down the hobbits. While traveling, Frodo and others must resist being corrupted by the Ring that he wears.

Hunt for the Ring is a hidden movement game played in two chapters, with each chapter being played on a different game board. In the first chapter, the Frodo player attempts to move from the Shire to Bree, gaining corruption points if they fail to do so after sixteen turns. If the Frodo player succeeds, they can either record their exit point (and other game details) to play the second chapter at a later time, or they can continue immediately, with the second chapter having the Frodo player move from Bree to Rivendell. In this chapter, the Frodo player doesn't control the hobbits directly, but instead draws cards from a journey deck, with each card showing one of many paths to Rivendell.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2018-10-31 autor: Michał Hartleb

Gra jest bardzo klimatyczna i stworzona z ogromną dbałością o zgodność z książką. Momentami ta dbałość wydaje się aż za duża, bo w rezultacie jest w zasadach dużo wyjąteczków i drobnych reguł, o których łatwo niestety zapomnieć. Nie pomaga instrukcja, która niby jest ładna i dokładna, ale tak rozdrobniona i szczegółowa, że nieraz bardziej zaciemnia niż rozjaśnia obraz gry. Podstawowe mechaniki gry są proste, opierają się na ukrytych ruchach z pkt A do B i w zasadzie niewiele różnią się choćby od "Listów z Whitechapel" - tymczasem instrukcja dłubie przy nich, jakby był to projekt silnika rakietowego ;) Gdy jeszcze dochodzą dodatkowe elementy (karty, żetony etc), to robi się to po prostu zagmatwane - wg mnie niepotrzebnie.

Gdy się już przemęczy te zasady, to mamy do czynienia z klimatyczną, szybką grą "1 vs many" z ukrytymi ruchami. Fajnym pomysłem jest 2-etapowość gry i zmiana jej celów w drugim etapie. O ile w 1-szym etapie gramy po prostu Frodem, który ucieka przed Nazgulami, o tyle w 2-gim Frodo jest kierowany przez grę (losowymi kartami trasy ruchu), a gracz gra Gandalfem, który po kryjomu krąży po okolicy i miesza Nazgulom szyki, by trudniej im było znaleźć tego fajtłapę Froda. Ten etap jest wg mnie kwintesencją gry i naprawdę jest bardzo fajny.

Gra jest ładna, ma sporo elementów, niemal wszystkie klimatyczne i ładnie wykonane. Zbędne wg mnie są żetony z koronami, które niby mają graczom-Nazgulom ułatwiać zapamiętywanie zdarzeń (bo nie można robić notatek), ale jak dla mnie to klasyczny przypadek "żetonu pierwszego gracza" z wielu gier - można je schować do pudełka i nic to nie zmieni. Figurki mogłyby być nieco lepsze, tzn a) Frodo jest koszmary i b) pastelowe, kolorowe podstawki figurek Nazguli to zbędne psucie klimatu. Skoro każdy Nazgul ma inną "pozę" i ta "poza" ma odbicie w karcie-ściągawce tego Nazgula, to po kiego psuć klimat gry tymi radosnokolorowymi podstawkami? :)

Trochę tu pomarudziłem, ale w sumie na drobiazgi. Poza nimi mamy do czynienia z fajną grą hidden movement z udziwnieniami i elementami częściowo losowymi (karty) oraz asymetrycznymi umiejętnościami (kości, żetony). Takie "Listy z Whitechapel" na sterydach. Gra wymaga a) raczej ekipy lubiącej Tolkiena i b) trochę czasu (na 1-szą rozgrywkę w obie fazy jednocześnie pewnie ze 3 godziny), ale wynagradza to napięciem i emocjami, no i tolkienowskim klimatem :)

Kupiłem na promocji za bodajże 140zł i w tej cenie wg mnie warto.