gry planszowe strategiczne > Scythe: Igrając z wiatrem
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Scythe: Igrając z wiatrem

Scythe: Igrając z wiatrem

Rozszerzenie do Scythe wprowadzające okręty powietrzne

cena:

119.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 7
wiek: od 14 lat
czas gry: od 70 do 140 min.

wydawca: Phalanx Games (2)

wersja językowa: polska

Opis


Igrając z Wiatrem to drugie rozszerzenie do gry Scythe. Dodaje 2 moduły, których można używać razem lub osobno dla dowolnej liczby graczy, z podstawową wersją gry lub innymi rozszerzeniami. Moduły te zapewniają więcej opcji strategicznych, ale nie wymagają ich wykorzystania. Nowym graczom zalecamy, aby przed wprowadzeniem rozszerzenia spróbowali zagrać w bazową wersję Scythe.



Rozszerzenie wprowadza do gry:


okręty powietrzne: 7 plastikowych figurek z przeźroczystymi podstawkami (po 1 w kolorze każdej z frakcji) dzięki którym rozgrywka w Scythe uzyska całkowicie nowy wymiar;
16 kart okrętów powietrznych, za pomocą których wyznaczone zostaną cechy okrętów powietrznych
będą one zatem inne dla każdej z kolejnych rozgrywek;
8 kart rozstrzygnięć, które pozwolą na zmianę warunków zwycięstwa – finalnej punktacji. Ich wykorzystanie zapewni jeszcze większą regrywlaność Scythe;
karty i zasady Automy dla dwóch nowych modułów gry.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2021-06-23 Niezbędny dodatek dla wszystkich fanów Scythe autor: banachow

Igrając z wiatrem to absolutnie niezbędny dodatek dla wszystkich fanów Scythe. Dodatek wprowadza dodatkowe zasady do gry nie zmieniając ich bardzo, a jednocześnie powodując, że gra staje się bardziej dynamiczna, zaciekła i różnorodna. Statki powietrze sprawiają, że rozgrywka znacznie szybciej się rozpędza, a między graczami jest więcej interakcji. Swobodnie przemieszczają się one po terenach i pozwalają na przenoszenie 3 zasobów lub 2 robotników. To aspekt, który daje nam dostęp do początkowo niedostępnych terytoriów znajdujących się za rzekami i jeziorami. Pozwalają na niespodziewane zrzucanie „ładunku” w miejscach, które mogą być niewygodne dla innych graczy, ewakuacje robotników lub zajmowanie pól, do których dostęp jest zablokowane przez jednostki przeciwnika.
Ciekawym rozwiązaniem jest mechanizm 2 zdolności statków: zdolności pasywne i agresywne. Tych kart jest 16, a z nich losuje się 2 na początku gry, co znacząco zwiększa regrywalność. Zdolności pasywane dają dodatkowe możliwości dla robotników, bonusy z budowy czy ułatwienia w przemieszczaniu, natomiast zdolności agresywne powodują zmiany w zasadach starć w których zamieszane są statki. Jedna z nich pozwala nawet na prowadzenie bitew powietrznych. Moim ulubionym wariantem jest opcja w której każdy gracz ma inne zdolności statków, co jeszcze potęguje różnice między frakcjami, choć przyznam, że mózg tutaj paruje!
W pudełku dostajemy 7 statków dla wszystkich dostępnych 7 frakcji. Są one wykonane w ten sposób że faktycznie możemy na nich umieścić jednostki lub surowce. Wysoka stopka z podpórką powoduje że majestatycznie górują nad planszą sprawiając wrażenie zagęszczenia. Dodatek pozwala także zmienić zasady zwycięstwa przez dołożenie alternatywnych celów.
Podsumowując: w małym (jak na Scythe) pudełku otrzymujemy ogrom możliwości, które bardzo urozmaicają grę nie komplikując przy tym zasad.
dodano: 2018-10-31 autor: dkubinski

"Igrając z Wiatrem" (org. "The Wing Gambit") to drugie rozszerzenie do gry "Scythe". W odróżnieniu od "Najeźdźców z Dalekich Krain" jest pełnoprawnym rozszerzeniem, wprowadzającym nowe jednostki, zasady, a nawet warunki zwycięstwa.

Samo pudełko to to, za co kochamy "Scythe" - piękna grafika Jakuba Różalskiego. Wyłaniający się z mgieł monumentalny stalowy gigant, wieśniacy na łące rodem z Chełmońskiego - magia! Po otwarciu ukazuje się to, na co czekały pokolenia. Jak mawiał Benek w "LEGO: Przygoda" - statek, statek, statek, statek! Pod nimi podstawki, kafle, karty Automy, instrukcje i karta osiągnięć.
Karty okrętów, osiem agresywnych i tyleż pasywnych. Będą określać zdolności, jakie w danej grze będą posiadać nasze maszyny, ich zasięg i ładowność.
Osiem kart rozstrzygnięć. Ten moduł zastępuje regułę "nagłej śmierci" - teraz gra nie kończy się w chwili zdobycia szóstej gwiazdki, ale po spełnieniu warunków podanych na karcie.
Same statki są solidne, ciężkie. Może nie aż tak barokowe, jak niektóre mechy, ale bardzo ładne. Na podstawkach stoją stabilnie.

Dodatek potrafi dostrzec mocno zmienić rozgrywkę. Na uwagę moim zdaniem zasługuje moduł okrętów - ich zdolności w rękach wprawnego Scythisty mogą być mordercza bronią.
Mniej przekonują mnie karty rozstrzygnięć. Zawsze lubiłem ideę "nagłej śmierci" i odraczanie końca gry o turę lub więcej wydaje mi się niepotrzebne. Ale oczywiście - kto co lubi.

"Igrając z Wiatrem" warto mieć, jeśli Kosa ląduje na waszych stołach często i potrzebujecie więcej urozmaicenia i kombinowania. Nie zawiedziecie się.