gry planszowe strategiczne > Tribes: Early Civilization
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Tribes: Early Civilization

Tribes: Early Civilization

Gracze prowadzą swoje plemię od Paleozoiku do epoki brązu w stylu 3X. Tematyczny prequel do Nations

cena:

169.90 99.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 8 lat
czas gry: od 30 do 50 min.

wydawca: Tea Time Production (2017)
projektant: Rustan Håkansson

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Guide your tribe in its struggles to survive and prosper! Tribes: Early Civilization is a game for 2-4 players experiencing the Paleolithic, Neolithic and Bronze ages in 40 minutes. Players start with a small tribe and the very basics of civilization. During the game, they invent new technologies, explore new land, fend off invaders, and survive catastrophes. The tribe that first emerges as a true civilization wins!

Tribes: Early Civilization is a thematic prequel to Nations, designed by one of the Nations designers. It is a fast 3X game with a twist as each player has their own separate area to explore, expand, and exploit. The other two areas of the game are highly interactive:


The variable three-tiered technology tree in which the first inventor gets a bonus.
The actions column in which you take an action every turn and unwanted actions accumulate shells in a closed system.


There are three basic actions tied to your civilization levels: explore, move and grow. The actions column is also where historical events come into play and where the fourth civilization level — strength — is used to gain you bonuses and make bad things happen to your opponents.

Several interlocking systems ensure high replayability without adding overhead or upkeep. For example: in one game shells can feel very scarce and the next abundant despite the exact same amounts being in play.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2019-06-17 Wczesne/małe ciwilizacje autor: Radosław Czerniak

Moja pierwsza gra cywilizacyjna z prawdziwego zdarzenia - tzn. pierwsza na mojej półce.

Autor szerzej znanej w planszówkowym świadku gry Nations i Nations The Dice Game zafundował graczom lżejszy, bardziej familijny tytuł o niebanalnym - całkiem poważnym i ostatnio na powrót modnym, temacie czasów przed historycznych.

Gra wyścig - a właściwie rajd (fani sportów motorowych znają różnicę), w której gracze kierujący rozwojem swoich plemion starają się osiągnąć określony (głównie ilością graczy) poziom sukcesu/rozwoju cywilizacyjnego. Główną mechaniką gry pozostaje oś popytu akcji (jej odmianę polscy gracze pewnie znają bardziej w formie osi popytu nacji w SmallWorldzie), gdzie z biegiem czasu akcje bardziej popularne stają się kosztowniejsze względem tych mniej popularnych lub wręcz szkodliwych. Rozgrywka toczy się właściwie dwutorowo.

Na głównej planszy będącej właściwe losowo ułożonych w ramach trzech epok (paleolitu, neolitu i epoki brązu) drzewkiem rozwoju, gracze oznaczają zdobyte przez swoje plemię technologie oraz zdobyte dzięki nim cechy. Oczywiście jest to rajd a więc kto pierwszy odkryje daną technologię to zdobędzie więcej punktów niż pozostali. Niestety a może i stety wraz z odkryciem technologii na osi popytu pojawiają się czasem uboższe akcje albo zdarzenia, które mogą odbić się na kondycji naszego plemienia lub plemion pozostałych graczy.
Drugą planszą jest obszar gracza, który symbolizuje teren w jakim żyje i porusza się nasze plemię. Zaczynamy od trzech kafelków i możemy: poszerzyć poznany plemieniu teren, zwiększyć liczę osiedli naszego plemienia, lub dokonać jego migracji. Wszystko to po to aby opanować/zasiedlić kafle terenu, które zapewnią nam dostęp do odpowiednich surowców, jakich z kolei opanowanie warunkuje nam możliwość odkrycia nowych technologii i przez to zdobycie upragnionych punktów zwycięstwa. A co jeśli nie mam dostępu do wymaganych surowców? Zawsze możesz wyeksploatować zasiedlony teren (obrócić kafel terenu do góry nogami) i zdobyć dzięki temu dziki surowiec (joker), który zastąpi ci jednorazowo brakujący surowiec. Oczywiście to najprostsza droga do wyjałowienia swojej ziemi i suma summarum klęski - doradzam rozwagę.

Jak mówiłem Tribes to gra w zasadzie familijna, jednak nie pozbawiona negatywnej interakcji, której głównym motorem pozostaje główny mechanizm osi, powodujący że akcja jaką ja wykonałem staje się automatycznie droższa dla innych graczy. Ale to nie jedyny element wspomnianej interakcji między graczami. Kolejnym są również wcześniej wspomniane zdarzenia, które z kolei mogą zesłać na plemiona przeciwników, ale i na plemię gracza, prawdziwe pandemonium.

Komu za tym polecam tą grę - oczywiście graczom, którzy co prawda nie boją się interakcji ale nie są raczej skłonni zadawać cierpienia współgraczom w sposób bezpośredni a mają ochotę zagrać w szybką nie banalną grę cywilizacyjną.

A nie wspomniałem nic o tym czy się płaci za akcje - obowiązującą w tej grze walutą są pięknie zilustrowane muszelki ;)