gry planszowe strategiczne > Wartime: The Battle of Valyance Vale
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Wartime: The Battle of Valyance Vale

Wartime: The Battle of Valyance Vale

Zarządzaj swoimi wojskami aby zwyciężyć

cena:

259.90 PLN
wysyłamy w: 7 - 30 dni
dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: 2
czas gry: od 10 do 10 min.

wydawca: Wizkids (2017)
nr katalogowy:WZK72180
projektant: Christopher Guild , Brad Lackey , Christopher Parks , Joshua Tempkin

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Valyance and Firebrand have gone to war! Units clash in the skirmishes, but the fight is gritty, with little time to think and plan as sand timers dictate the activation of your units. When a unit moves, attacks, cast spells, or uses a special ability in Wartime: The Battle of Valyance Vale, a sand timer is flipped. The unit cannot be used again until the sand timer is drained, then that sand timer (or another one) can be used to activate the unit again. Manage your sand timers, as well as your unit actions, wisely. Sand timers come in different times: 30 seconds, 60 seconds, 90 seconds. Scenarios use other timers in time-sensitive missions.

Wartime: The Battle of Valyance Vale features scenario-based play, with branching missions depending on the outcome of the previous mission. Configure your own units to fight in player-designed missions or mix up the unit configurations when playing the game's missions.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2018-01-03 Świetny bitewniak autor: Sebastian Adamiak

Jestem fanem planszowych gier bitewnych. Commands & Colours Ancients, Memoir 44’, Conflict of Heroes, Talon, czy Bitwy Westeros – bardzo je wszystkie lubię, ale niestety rzadko mam okazję w nie grać. Czas przygotowania i samej rozgrywki jest nierzadko bardzo długi. Dodając do tego tłumaczenie zasad zderzamy się ze ścianą niechęci i znudzenia potencjalnych współgraczy.

WarTime stawia na proste zasady i szybką rozgrywkę. W grze mamy trzy podstawowe zasady – ruch, atak i akcje specjalne, wszystkie do wytłumaczenia w ciągu dwóch minut. Cały system opiera się na klepsydrach. Jeśli ruszamy jednostkę lub wykonujemy nią atak, musimy przy niej postawić nieużywaną klepsydrę. Każda „zamraża” nasz oddział na 30, 60, lub 90 sekund. Liczba krążków jednostki to równocześnie oznaczenia życia naszych wojaków. Atak o sile dwa, powoduje zdjęcie dwóch krążków z naszego oddziału. Proste i łatwo przyswajalne. Wyliczanie zasięgu strzału jest równie banalne, a kafle terenu są bardzo dobrze oznaczone i działają w sposób logiczny.

W WarTime miałem okazję zagrać już jedenaście razy, w tym jedną pełną kampanię. Mam pewne wątpliwości co do balansu poszczególnych starć, ale każda z tych rozgrywek była emocjonująca, wciągająca i podobała się zarówno grającym jak i obserwującym. Gra jest wyjątkowa i polecam ją wypróbować każdemu kto szuka szybkiego bitewniaka na planszy, bez masy zasad i zarządzania armiami. Scenariuszy niestety jest mało, choć WizKids przebąkuje o dodatkach i kolejnych grach opartych na tym systemie. Kwestia wykonania to mały skandal. Nierówno wycięte karty, brzydka, niemalże prototypowa plansza i eleganckie, ale „prymitywne” żetony jednostek mogą odpychać. Mimo tych wszystkich zarzutów, dla mnie WarTime jest odkryciem Essen Spiel 17'!