gry planszowe strategiczne > Age of Steam
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Age of Steam

Age of Steam

Klasyczna gra kolejowa. Trzecia edycja.

cena:

189.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 3 do 6
wiek: od 13 lat
czas gry: ok. 180 min.

wydawca: Eagle Games
projektant: Martin Wallace

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Age of Steam przenosi cię do Stanów Zjednoczonych, do czasów powstawania kolei żelaznej, która utorowała drogę do transformacji amerykańskiej ekonomii. Główna akcja jest skoncentrowana wokół firm przemysłowych i społeczności Pittsburga,  Cincinnati, Chicago oraz innych miast.

Zadania jakie na ciebie czekają to:
●Sfinansowanie budowy rozległej sieci kolejowej i zakup lokomotyw.
●Znalezienie trasy której budowa zwróci  się najszybciej.
●Pokonanie konkurencji w spedycji towarów.
●Spłata kredytów w terminie.
Tak jak w życie, konkurencja zazwyczaj jest brutalna, przewagę
uzyskuje ten kto lepiej planuje swoje działania. W każdej turze
gracze podejmują istotne decyzje wpływające na innych. W grze
miasteczka mogą się przekształcać w miasta, dzięki czemu żadna
rozgrywka nie jest taka sama.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2014-10-09 ekonomia w czystej formie autor: arhain

Dawno temu grałam w Steama. Podobało mi się, ale współgracze coś przebąkiwali o tym, że Age of Steam jest lepszy... Część ostatnich wakacji spędziłam z kolei (oh, taki inside joke) z fanatykami AoS i już wiem o co chodziło :) Age of Steam jest grą absolutną.

Co w pudle? Brzyydko! ;) Urodą Aos nie grzeszy. Dostajemy prostą, dwustronnie heksagonalną planszę, sporo kolorowych, drewnianych krążków oraz kosteczek, mnóstwo heksagonalnych żetoników z torami. i miastami. i jeszcze większą liczbą torów ;). Do tego instrukcja i papierowe pieniążki (do zastąpienia żetonami).

Rozgrywka - Od razu zaczynamy grę z długami, a potem wpadamy już tylko w coraz większą pętlę zadłużeniową ;) w trakcie gry uczestnicy na początku każdej tury decydują czy i ile biorą pożyczek, następnie licytują się o kolejność w danej turze, zgodnie z tą kolejnością wybierają bonusy do przeprowadzanych przez nich akcji, mogą budować tory łączące miasta na mapie lub rozwijać swoje pociągi, a następnie przewożą nimi dobra (kolorowe kosteczki). Każdy odcinek między dwoma miastami, który przejedzie kosteczka daje właścicielowi tego odcinka przychód. Na koniec każdej tury w losowo wybranych miastach pojawiają się przypisane im od początku gry kosteczki.

AoS to czysta kalkulacja, czasem popsuta tylko przez irracjonalne wybory innych graczy :)

Dla kogo? Zdecydowanie dla zaawansowanych graczy. Jeśli uważasz się za zaawansowanego gracza, koniecznie musisz zagrać w AoS ;) Gra zweryfikuje Twój pogląd na ten temat!
dodano: 2010-06-14 majstersztyk Wallace'a autor: pogons

Age of steam - klasyka gatunku pociągowego i klasyka gier ze stajni M. Wallace'a. Wykonanie i prezentacja nikogo nie zawiedzie, ale i nie oszołomi. W ostatniej edycji są plastikowe pociągi do oznaczania własności tras - miłe. Mapy można określić jako "funkcjonalne", o dosyć surowym wyglądzie. Tym co się przyzwyczaili - bardzo się podobają, nowi - mają czasem kłopot. Kłopotem tez jest dobór kolorów, konkretnie fioletowy i niebieski kolor kostek i pociągów... dla niektórych Baaardzo trudny to odróżnienia. Gra skierowana jednak do graczy bardziej dowiadczonych. Jej najlepsze aspekty to właśnie, trudności w planowaniu wydatków, groźba bankructwa w początkowych rundach, wzajemne blokowanie, wyciskanie ostatnich centów i optymalizacja ruchów.

Same przepisy są proste:
1. przeprowadzić aukcję kolejności graczy
2. Wybrać funkcję specjalną
3. wybudować kilka hexów torów
4. przetransportować do 2 kostek do innego miasta o kolorze kosteczki.
5. podliczyć koszty i zyski

Jednak każdy z tych punktów zawiera sporo ważnych decyzji. Najbardziej mi się podoba połączenie:
- skomplikowanego mechanizmu ekonomicznego (zyski, opłaty, aukcje, akcje itp)
- geograficzno-taktycznego budowania swojej sieci na mapie
- taktycznego przewożenia towarów i strategicznego przewidywania, gdzie sie pojawią okazje i które linie zapewnią pod koniec gry największe punkty

Potężną zaletą jest także liczba dodatków i nowych map. Każda mapa wprowadza nieznaczne modyfikacje reguł, co dodaje świeżości każdej nowej rozgrywce. Naliczyłem ok 12 oficjalnych (często dwu-mapowych) rozszeżeń i grubo ponad 20 mniej oficjalnych.
Gra na wiele lat. Ma swoje wady, wymaga skupienia, ale jest "mózgożerna" i daje naprawdę dużo satysfakcji. Jednkże gdybym miał kupować po raz drugi zastanowiłbym się nad jej nowszą inkarnacją pt "Steam".