gry planszowe strategiczne > Santa Maria (edycja angielska)
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Santa Maria (edycja angielska)

Santa Maria (edycja angielska)

Średniej cieżkości euro gra oparta o draft kości

cena:

189.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 12 lat
czas gry: od 45 do 90 min.

wydawca: Aporta Games (2017)
projektant: Kristian Amundsen Ostby , Eilif Svensson

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis w serwisie BGG

Opis


Santa Maria is a streamlined, medium complexity euro-game in which each player establish and develop a colony. The game features elements of dice drafting and strategic engine building. The game is low on luck, has no direct destructive player conflict, and all components are language independent.

You expand your colony by placing tetris-like pieces with buildings on your colony board. Dice (representing migrant workers) are used to activate buildings: Each die activates a complete row or column of buildings in your colony. The buildings are activated in order (left to right / top to bottom), and the die is then placed on the last activated building to block this space. It is therefore crucial where you put new buildings in your colony, and also the order in which you use the dice.

You will produce resources, form shipping routes, send out conquistadors, and improve your religious power to recruit monks. Each recruited monk may be trained either as a scholar (for special abilities), as missionaries (for immediate rewards), or be appointed as a bishop (for possible end-game points). The player who have accumulated the most happiness after three rounds, wins the game. The available specialists, bishops and buildings varies from game to game, which makes for near endless replayability.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2018-02-26 Moja kolonia jest lepsza niż Twoja! autor: rhoman

Santa Maria, zupełnie niespodziewanie okazała się jednym z największych hitów Essen 2017!

Rozgrywka polega na budowaniu swojej koloni, w taki sposób żeby potem mieć jak najwięcej zysków z jej używania, brzmi to bardzo prosto, ale jak chcemy wygrać to trzeba się naprawdę nagłowić, gdzie położyć jaki kafelek i co najważniejsze, w jakiej kolejności je potem aktywować.

Gra zachwyca prostotą zasad, które można wytłumaczyć w 10-15 minut, w swojej turze gracz wykonuje jedną z 4 akcji (rozbuduj kolonie, odpal jedno pole, odpal rząd/kolumnę, spasuj) i tak w kółko, po 3 rundach, gra się kończy, szybko i przyjemnie. Dzięki tak prostym akcją gra jest pozbawiona paraliżu decyzyjnego i zajmuje około 60 minut (przy 2 osobach).

Bardzo fajnie są też pomyślane dodatkowe bonusy i punktacja końcowa która jest losowa, co zapewnia dużą regrywalność i powoduje ze gra się nie nudzi.

Z wad moim zdaniem warto wspomnieć o fakcie, że poza okładką, gra na prawdę nie porywa graficznie, zwłaszcza plansza główna, która wygląda dosyć ubogo, chociaż jest dzięki temu bardzo czytelna. Druga sprawa to żetony punktów zwycięstwa, które mają wartość nadrukowaną tylko z jednej strony i wszystkie nominały są tej samej wielkości, bardzo to irytujące.

Jeżeli jednak wydanie nie jest rzeczą pierwsza planową, to jest to zdecydowanie gra warta spędzonego nad nią czasu, a już niebawem pojawi się jej polska wersja :)