gry planszowe strategiczne > Terraformacja Marsa: Hellas i Elysium
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Terraformacja Marsa: Hellas i Elysium

Terraformacja Marsa: Hellas i Elysium

Odkryj nowe tereny do terraformacji!

cena:

42.90 PLN

liczba graczy: od 1 do 5
wiek: od 12 lat
czas gry: od 90 do 120 min.

wydawca: Rebel.pl
projektant: Jacob Fryxelius

wersja językowa: polska

Opis

Dodatek zawiera dwustronną planszę przedstawiającą 2 regiony na Marsie.

Mapa Elysium przeniesie graczy prawie na drugą stronę równika Marsa. Otworzy się przed nim północ regionu ze swoimi rozległymi nizinami, na których można stworzyć oceany, i południe obfitujące w różne minerały. Jeśli komuś uda się umieścić obszar na Olympus Mons, najwyższym szczycie w całym Układzie Słonecznym, otrzyma 3 darmowe karty.

Z regionem Hellas graniczy biegun południowy Marsa i ogromny krater rozciągający się na 7 heksów, który aż prosi się o stworzenie tam wielkiego oceanu. Umieszczanie obszarów wokół bieguna zapewni nowe premie w postaci ciepła i wody. Każda z tych map zawiera nowe zestawy Tytułów i Nagród współgrające z danym regionem. Umieść 3 obszary wokół bieguna południowego, aby zostać Polarnikiem, albo zawalcz o największą liczbę obszarów sąsiadujących z oceanami na mapie Elysium!

dodano: 2017-12-19 Zdecydowanie najlepszy dodatek autor: pawelacb

Kosztuje grosze a daje 2 nowe mapy. Nie zmienia rozgrywki od strony mechanicznej. Nie wymaga praktycznie żadnych nowych zasad. Za to nowa mapa, nowe nagrody i bonusy dają dużą różnorodność. Zmieniają strategie, tempo gry, szczególnie w odniesieniu właśnie do zdobywania punktów za nagrody. Przy tak niskiej cenie tak wysoka różnorodność rozgrywki jest bezcenna. Dla mnie ten dodatek jest lepszy od Venus, wprawdzie nie ma tu nowych kart które budują nowe kombinacje, ale za niewielką cenę otrzymujemy naprawdę solidną porcję regrywalności i dużą różnorodność dzięki 2 całkowicie nowym mapom.
dodano: 2017-10-04 Powiew świeżości autor: Jacek Malinowski

Dwie nowe mapy do Terraformacji Marsa mają nowy układ pól i cechy (np. bonusy cieplne czy możliwość 'kupna' oceanu za 6 mega-kredytów), ale nie to jest ich największym atutem.
Są nim niewątpliwie nowe tytuły, które możemy wykupić oraz nowe nagrody, które możemy ufundować. Każda z dwóch map posiada ich własny, nowy zestaw.

Trzeba przyznać, że nowe tytuły/nagrody wnoszą dużo świeżości i są całkiem pomysłowe. Niektóre są związane z mapą (obecność w określonych rzędach na planszy -> południe mapy), inne z posiadanymi znacznikami na kartach (Ekscentryk) czy sąsiedztwem z oceanami. Są cele, które robi się niejako 'przy okazji' (np. posiadaj najwięcej zielonych) kart, ale i cele przy których trzeba się napracować i celowo na nich skupić żeby je osiągnąć (np. podbij produkcję każdego surowca o min. 1 poziom).

Ideałem byłoby, gdyby te tytuły/nagrody były w formie kartonowych żetonów, które losowałoby się przed każdą grą i umieszczało na mapie, czyniąc w ten sposób każdą rozgrywkę unikalną.
Choć nic nie stoi na przeszkodzie, aby te żetony wykonać samodzielnie :)

Podsumowując - zakup raczej obowiązkowy dla miłośników Terraformacji, która choć jest wysoce regrywalnym tytułem, to jednak po 20 grach potrafi się nieco 'zużyć'. Nowe mapy wnoszą pożądany powiew świeżości.

No a teraz czekam na 'Venus Next!' :)