gry planszowe strategiczne > Vast: The Crystal Caverns
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Vast: The Crystal Caverns

Vast: The Crystal Caverns

Odwiedź świat Vast: The Crystal Caverns!

cena:

239.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 5
wiek: od 10 lat
czas gry: od 75 do 75 min.

wydawca: Leder Games (2016)

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis w serwisie BGG

Opis


The dragon has been asleep for many long years. In that time, the cave under which it slumbered has changed greatly…Goblins and strange monsters have filled its gloomy depths and there are whispers that the cave itself has begun thinking, shifting, and growing evermore dangerous.

Still, stories of peril rarely overshadow the rumors of riches. And riches there may be… For where a dragon slumbers, there also lies a fiercely guarded treasure. Fortunately for the slumbering beast, malevolent crystals fill the cave’s rooms with spectral light, hiding the entrance to the immeasurable treasure trove. Many have given their lives to the search and over the years the rumors have faded to legend.

But the most courageous adventurers will not be discouraged by bloodshed. On this day, a knight steps into the darkness, her gloved hand gripping the hilt of her sword. Her years of quests--all of the victories and defeats--have led to this one final adventure. Knowing the kingdom can never truly be at peace with the dragon beneath the cave, she has come to make a final stand. Little does she know that she will awake everything that slumbers in the shadows… and begin the final battle in the darkness.

Enter the world of Vast: The Crystal Caverns!

Vast takes you and your friends into the torch light of a classic cave-crawling adventure, built on the concept of total asymmetry. Gone are days of the merry band of travelers fighting off evil. In Vast, you will become part of a new legend... Any part you wish!

Play as the classic, daring Knight, the chaotic Goblin horde, the colossal, greedy Dragon, or even the Cave itself — powerful, brooding, and intent on crushing the living things that dare to disturb its gloomy depths. Each role has its own powers, pieces, and paths to victory...and there can be only one winner.

As the ultimate asymmetric board game, Vast: The Crystal Caverns provides a limitless adventure, playable again and again as you and your friends explore the four different roles in different combinations. Play one-on-one in a race to the death between the Knight and the Goblins, or add in the Dragon and the Cave for deeper and more epic experiences, different every time.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2019-12-11 Asymetryczne szaleństwo! autor: Motepik

Gra niesamowicie ciekawa i przyjemna w rozgrywce. Nieco czasu zajmuje zrozumienie wszystkich zasad, zwłaszcza że każda postać ma zupełnie indywidualną mechanikę, sposób grania, cele oraz potencjalne interakcje z innymi graczami. Mimo grania po raz pierwszy, prawie każdy gracz w mojej grupie był bliski wygranej w ostatnich rundach. Każdemu brakowało zaledwie jednego ruchu, jednego kryształu itd.
Co do jakości wykonania, nie mam absolutnie żadnych zastrzeżeń. Bardzo dobrze wykonana gra, przepiękne ilustracje, dobrze skonstruowana instrukcja z dodatkowymi kartami/instrukcjami dla każdego gracza w zależności od wybranej przez niego roli (dzięki czemu instrukcja nie musi być przekazywana co chwilę z ręki do ręki).
Mojej grupie bardzo przypadłą do gustu, zdecydowanie polecam.
dodano: 2019-02-03 Całkowicie asymetryczna przygodówka autor: malash

Absolutnie asymetryczna gra, która jakimś cudem posiada balans. W podstawce mamy do wyboru 5 frakcji, z czego najlepiej grać na 4 lub 5 osób (ze złodziejem lub bez niego). W skrócie:
- Rycerz schodzi do Jaskini w poszukiwaniu Smoka. Jego celem jest zgładzenie bestii. Nim jednak to zrobi, dobrze by było zdobyć trochę expa i gearu, w starym dobrym eRPeGowym stylu :)
- Smok po stuleciach letargu próbuje się wybudzić. By wyjść z otępienia musi zjeść nieco Goblinów by zaspokoić swój głód i sprawdzić, czy wszystkie jego skarby leżą na swoich miejscach. Jego celem jest rozbudzić się i dać nogę z jaskini.
- Trzy klany Goblinów, które również traktują Jaskinię jak swój dom chcą pozbyć się intruza. Ich celem jest zabicie Rycerza. Muszą jednak uporać się również z własnymi problemami i odpowiednio go podejść przy pomocy ujarzmionych potworów i tylko im znanych sekretów tego miejsca.
- Do tego mamy jeszcze czwartą stronę... Jaskinię!
Gracz kierujący Jaskinią chce się rozrosnąć do granic możliwości a następnie zawalić wszystkim na głowy. Do dyspozycji ma przeróżne akcje manipulujące sytuacją na planszy, a do tego gra bez przerwy - zawsze gdy ktoś odkrywa mapę - to gracz Jaskini decyduje jakie kafelki planszy zostaną dołożone na stół przy nowo odsłoniętym miejscu.
Kompletnie inne cele, zupełnie inne mechaniki gry.
Po pierwszych grach warto spróbować rozgrywki ze złodziejem.
- Złodziej chce zebrać kilka skarbów i wynieść je z Jaskini. Niestety im bardziej będzie obładowany skarbami, tym łatwiejszym i smakowitszym celem będzie dla pozostałych. Ponadto może silnie wpływać na innych graczy okradając ich lub wbijając sztylet w plecy, a wszyscy pozostali mają niemałe korzyści z zabijania złodzieja. Fabularnie: złodziej nosi brzemię klątwy nieśmiertelności, którą chce przełamać, a do tego potrzebne mu skarby. Przez ową klątwę każdy wymierzony w niego ataku kończy się śmiercią, czyli... powrotem na wejście do Jaskini.

Gra posiada dwa problemy:
1. Duży downtime - żadną frakcją (może oprócz Rycerza) nie ma co planować czegokolwiek nim nie dojdzie do naszej kolejki. Za dużo zależy od działań naszego poprzednika lub dociągu kart/żetonów na początku kolejki.
2. Wzajemny wpływ graczy na siebie tworzy naturalny balans, ale sprawia również, że jeden niedoświadczony / głupio postępujący gracz - przegra wszystkim grę "podkładając się" swojej nemesis. Na przykład rycerz skupiony na zabiciu smoka, może zapomnieć by kryć się przed Goblinami i dać się im zabić. Smok biegający za skarbami i własnymi celami może głupio się podłożyć Rycerzowi. Jaskinia źle balansując rozgrywkę może nieopatrznie pomóc komuś wygrać. Najmniej chyba mogą napsuć gobliny, bo Smok jak będzie chciał to i tak je zeżre, chociaż wystawiając się blisko niego w skupiskach na pewno mu pomogą.
To nie jest euro. To jest przygoda. Gra nie jest płytka, ale nie można do niej siadać z myślą "jeśli idealnie zagram, to wygram". Tu się nie da nic zaplanować na kilka kolejek. Wszystko może się zmienić, a my musimy dostosować się do nurtu rozgrywki i sprytnie wykorzystać okazję, by BYĆ MOŻE wygrać.
Tak czy inaczej grę bardzo polecam, ponieważ jest zupełnie inna, oryginalna i... na prawdę DOBRA!
dodano: 2018-05-07 Świetne połączenie strategii z przygodówką i grą imprezową! autor: Parmenides

Vast the crystal caverns to gra, która zaskoczyła mnie najmocniej od ostatnich kilku lat. Od razu napiszę, że zaskoczyła bardzo pozytywnie. Po prostu nigdy wcześniej nie grałem w coś takiego! W grze do pięciu graczy przyjmuje zupełnie asymetryczne role:
Rycerza, który schodzi do jaskini w celu zdobycia bogactw i doświadczenia a na końcu pokonania smoka.
Smoka, który na początku gry unika rycerza uśpiony w ciemnych podziemiach jaskini. Jego celem jest ucieczka z jaskini.
Goblinów, których jedynym celem jest pokonanie rycerza.
Złodzieja, który podobnie jak rycerz schodzi do jaskini ale jego celem jest wyłącznie ucieczka ze skarbem.
Oraz samej jaskini, która pełni nieco funkcję mistrza gry. Przez większość rozgrywki decyduje o balansie. Na koniec jej celem jest zawalenie podziemi i pogrzebanie wszystkich pozostałych graczy.
Oczywiście zwycięzca może być tylko jeden!
Brzmi ciekawie? I takie właśnie jest! Totalnie asymetryczna rozgrywka. Każdy z graczy ma nie tylko inne cele ale również zupełnie inny zestaw akcji do wykonania w swojej turze. To właśnie czyni tą grę wyjątkową. Zasady są dosyć proste. W sumie wystarczy, że tylko jedna osoba zna je wszystkie, pozostali gracze muszą nauczyć się tylko akcji dla swoich postaci, które są dobrze opisane na dużych kartach pomocy. Ważne tylko aby Jaskinia była kierowana przez doświadczonego gracza, ponieważ w trakcie rozgrywki kilka razy będzie decydować o balansie gry. Jeśli widzi, że Rycerz zaraz wygra powinna nieco wspomóc Gobliny i w żadnym wypadku im nie szkodzić itd.
Jakość wykonania i grafiki stoją na wysokim poziomie. Choć zaznaczam, że gra ma klimat nieco bajkowy, co nie każdemu może się podobać. Sama gra jest tak naprawdę świetnym połączniem strategii z przygodówką oraz grą imprezową. Jedyny minus jaki przychodzi mi do głowy to fakt, że oczywiście gra jest przeznaczona dla 2 – 5 osób ale… Najlepiej sprawdzi się w wersji 4 osobowej, przy mniejszej ilości graczy po prostu traci wiele. Z kolei przy 5 graczach czas oczekiwania na swoją turę może być bardzo długi, ten wariant warto grać tylko w grupie doświadczonych graczy. Bardzo polecam, przede wszystkim za powiew świeżości na rynku pełnym bardzo podobnych do siebie gier.