gry planszowe strategiczne > Scythe: Najeźdźcy z dalekich krain
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Scythe: Najeźdźcy z dalekich krain

Scythe: Najeźdźcy z dalekich krain

Rozszerzenie do gry Scythe.

cena:

139.90 PLN
dostępność: u dostawcy
wysyłamy w: 3-5 dni

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 6 do 7
wiek: od 14 lat
czas gry: od 90 do 140 min.

wydawca: Phalanx Games (2017)
projektant: Jamey Stegmaier

wersja językowa: polska

Opis


Cały świat bacznie przygląda się starciu imperiów Wschodniej Europii. Dwie odległe frakcje – Klany Albionu i Szogunat Togawa – wysyłają swoich emisariuszy, by wziąć udział w tych zmaganiach.

Najeźdźcy z dalekich krain to rozszerzenie do gry Scythe, które wprowadza dwie nowe frakcje i umożliwia epicką rozgrywkę w gronie sześciu i siedmiu graczy. Albion i Togawa oferują odmienne style gry i pozycje startowe, a dwie nowe plansze graczy dodają kolejne opcje na rozwój własnego imperium. Rozszerzenie zawiera 10 plastikowych figurek (z dedykowaną im specjalną wypraską), nowe monety o nominale $50, a także 62 drewniane znaczniki oraz zasady
i karty Automy.

Rozszerzenie wprowadza do gry:
- 2 nowe frakcje: Klany Albionu (kolor zielony) oraz Szogunat Togawa (kolor fioletowy), wraz z ich planszami frakcji, figurkami mechów, pionkami i znacznikami;
- 2 nowych bohaterów: Connora (i towarzyszącego mu dzika Maxa) z Albionu oraz Akiko (i towarzyszącą jej małpkę Jiro) z Togawa, wraz z ich figurkami;
- 2 nowe plansze graczy (Innowacyjność, Waleczność);
- monety o nominale 50$;
- zasady i znaczniki do gry w 6 i 7 osób;
- karty i zasady Automy dla dwóch nowych frakcji.
Komponenty rozszerzenia zostały tak zaprojektowane, by zmieściły się w pudełku gry Scythe.

Uwaga: To nie jest samodzielna gra. Do rozgrywki z udziałem tego rozszerzenia musisz posiadać grę Scythe.

Zawartość pudełka:
-2 instrukcje (zwykła oraz Automa)
-1 formatka z żetonami
-2 plansze graczy
-6 kart Automy
-2 plastikowe woreczki
-1 plastikowa wypraska
-2 plansze frakcji
-2 znaczniki akcji
-2 znaczniki popularności
-2 znaczniki siły
-12 znaczników gwiazdek
-8 znaczników budowli
-8 znaczników rekrutów
-8 figurek mechów
-2 figurki postaci
-16 robotników
-12 kostek technologii

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2018-10-31 autor: dkubinski

Tak naprawdę nie jest to rozszerzenie, ale uzupełnienie podstawowej gry.
W pudełku otrzymujemy przede wszystkim dwa zestawy komponentów dla dwóch ostatnich przewidzianych w grze frakcji - Szogunatu Togawy i Albionu. Oprócz tego - kilka żetonów, które w niewielkim stopniu modyfikują umiejętności innych frakcji przy grze 5+ graczy (np. Krym może przemieszczać się nie do niezajetych baz - bo takich już mało - ale do niezajetych farm).
Dwie nowe frakcje mają jedną wspólną cechę - rozpoczynają grę w takich miejscach, że drogi do Fabryki nie blokują im rzeki. Żeby jednak nie było tak łatwo - żadna z nich nie ma w schemacie rozwoju cech "Szybkość", więc do końca gry ich figurki poruszają się o jeden hex (z wyłączeniem oczywiście karty fabryki).
Albion posiada możliwość pozostawiania na swoich obszarach flag, ktore pod koniec gry liczą się jako dodatkowy hex. Jednak warunkiem jest kontrola tego terytorium. Sprawne zarządzanie flagami może zdecydowanie przechylić szale zwycięstwa na stronę Zielonych.
Szogunat z kolei jest przebiegłą frakcja pozostawiającą za sobotę pułapki. Przeciwnik wkraczając na zaminowane terytorium ryzykuje karę - utratę Siły, Popularności, itp. Pułapki mogą być ponownie uzbrajane, służyć jako teleport, a w sprzyjających okolicznościach - zapewniać kontrolę nad obszarem.
Obie frakcje w moim odczuciu są nieco trudniejsze w prowadzeniu niż pozostałe. Mocno daje się we znaki ograniczenie prędkości, które trzeba rekompensować szybkim pozyskaniem karty Fabryki i zmyślnym zarządzaniem flagami i pułapkami. Nie powinny być pierwszym wyborem dla początkujących graczy.
Natomiast ograni fani Kosy i ci, co grają w większych grupach z pewnością "Najeźdźców z dalekich krain" docenią.
dodano: 2018-10-07 Obowiązkowy dodatek autor: Belial

Dwie nowe nacje bardzo urozmaicają rozgrywkę. Na początku Japonia może wydawać się za mocna, głównie przez zdolność z pułapkami. Potrzeba czasu aby nauczyć się przeciwko nim grać. Dodatek pozwala też grać w 6 i 7 osób. To już wymaga jednak sporo czasu.