gry planszowe strategiczne > Pięć Klanów
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Pięć Klanów

Pięć Klanów

Okiełznaj Dżiny Naqali!

cena:

194.90 PLN
dostępność: u dostawcy
wysyłamy w: 3-5 dni

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 13 lat
czas gry: od 40 do 80 min.

wydawca: Rebel.pl
projektant: Bruno Cathala

wersja językowa: polska

Opis


Przemierzając krainę 1001 Nocy, Twoja karawana zatrzymuje się w osławionym Sułtanacie Naqala. Sędziwy już Sułtan nagle zmarł, a miejsce po nim pozostaje wolne. Wyrocznie przepowiedziały, że na ziemie przybędzie ten, który zgromadzi poparcie wszystkich Pięciu Klanów i to on zajmie miejsce zmarłego władcy.

Czy dasz radę wypełnić przepowiednię i przejąć władze nad Sułtanatem Naqala?

W tej strategicznej grze gracze będą musieli podejmować wiele ważnych decyzji, które wymagają od nich więcej niż od standardowych gier typu worker-placement. Wszystko stąd, że tym razem robotnicy znajdują się od razu na planszy, a naszym zadaniem jest ich sprawne i efektywne przemieszczanie.



Oazy, wioski, targowiska i wiele różnorodnych miejsc tylko czeka, aż przybędą do nich nowi pracownicy - członkowie plemion. A to jak, kiedy i gdzie ich przeniesiesz wpływa bezpośrednio na to, czy wygrasz, czy raczej poniesiesz klęskę.

Wezyrowie - zbierając ich przed sobą otrzymasz dodatkowe punkty na koniec gry,
Starszyzna - również zapewniają punkty, ale pozwalają także przywoływać do pomocy potężnych Dżinów,
Kupcy - wracają z powrotem do woreczka zapewniając karty zasobów,
Budowniczowie - wracają z powrotem do woreczka zapewniając monety,
Zabójcy - wracają z powrotem do woreczka zabijając pionki na planszy lub zgromadzone przez innych graczy.


Planując zwycięską strategię nie możesz zapominać o potężnych magicznych istotach - Dżinach. Jeżeli Ty ich nie wykorzystasz, to przeciwnicy z pewnością użyją ich potężnych mocy i doprowadzą do Twojej zguby. Zawsze miej ich na oku, jeżeli rzeczywiście liczysz na przejęcie Sułtanatu.

Pięć Klanów to gra z bardzo wysoką jakością komponentów, jasną i przejrzystą instrukcją i mechaniką, która oferuje wiele dróg prowadzącch do zwycięstwa. Przemieszczanie pionków nie tylko wpływa na to, czy Ty otrzymasz punkty, ale także zmienia ustawienie planszy dla przeciwników. Często trzeba zastanowić się nad tym, czy warto zrobić coś dla siebie, czy tym razem zrobić coś przeciwko innym.

Pięć Klanów to arcyciekawa gra, którą zaprojektował Bruno Cathala, mający na swoim koncie wiele fantastycznych tytułów - Cyklady, Shadows over Camelot, Mr. Jacka, Małego Księcia i Abyss.

Zawartość pudełka:

worek drewnianych pionków (16 żółtych, 18 czerwonych, 18 niebieskich, 18 zielonych i 20 białych)
96 monet zwycięstwa
54 karty surowców
30 płytek Sultanatu Naqala
22 karty Dżinów
12 palm
10 pałaców
5 kart kolejności w turze
2 zestawy znaczników (11 wielbłądów i 2 znaczniki tur)
2 zestawy znaczników (8 wielbłądów i 1 znacznik tury)
1 instrukcja
1 tor punktacji
1 znacznik licytacji
1 znacznik kolejności w turze

Jak to wygląda ?


Często kupowane razem z Pięć Klanów:



Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2024-01-17 Warta zakupu! autor: iskierka

Days of Wonder to wydawca, któremu można zaufać. Większość gier jest warta zakupu. Nie inaczej jest z Pięcioma Klanami. Zacznijmy od wydania, które jest bardzo silną stroną wydawcy. Wszystkie elementy są wspaniałe, solidne, pięknie ilustrowane - po prostu zachwycają. Pudełko ma świetną wypraskę, więc przyjemność stanowi już samo otwieranie pudełka. Rozgrywka jest świetna i co ważne, gra dobrze się skaluje. W wariancie na dwie osoby też działa bardzo dobrze. Trzeba tu pogłówkować, zastanowić się jaki ruch na planszy z wielu możliwych, będzie dla nas najlepszy. Przeciwnicy mogą pokrzyżować nam plany. Gra jest świetna, trzeba tylko uważać na osoby, które za długo myślą (przy tej grze można się sfrustrować, jeśli gramy z osobami zastanawiającymi się nad ruchem przesadnie długo).
dodano: 2022-03-16 Bardzo przemyślana autor: shaw

Uwielbiam gry Bruno Cathali. Więc wcale nie jestem zdziwiony że Pięć Klanów również bardzo mi się podoba. Mechanicznie wydaje się proste, jest parę rzeczy w które trzeba się wczytać aby grać dobrze ale późniejsze wytłumaczenia tego dla współgraczy nie powinno być trudne.
Gra może wydać się prosta - mechanika zbierania meepli a potem ruch o dokładnie tyle ile się zebrało. No i zgadza się, nie ma w tym nic skomplikowanego. Jednak zdobywanie większych ilości punktów to już kwestia większego planowania, co jeśli gracze robią w ruchach innych graczy jest dość płynne (gorzej jak myślą dopiero gdy przyjdzie ich kolej :P ). Na konie gry na prawdę dużo rzeczy punktuje, więc nie można przewidzieć, który gracz wygra, a nawet nieraz gdy wydaje się, że w trakcie gry jeden z graczy dominował w kilku "dziedzinach punktowych" to okazywało się że wygrał kto inny, bo może nie miał najwyższych, ale dał radę utrzymywać się dosłownie wszędzie na drugim miejscu, co przy 4 graczach dało mu wygraną.
Jak dla mnie bardzo dobra gra, Bruno Cathala w swojej formie, choć są jego gry które bardziej lubię.
dodano: 2018-12-17 Rewelacja dla tych, którzy chcą pomyśleć autor: Jerzy Budzyński

W tej grze można się zakochać!

Każdy, kto lubi niepowtarzalne układy na planszy z mnóstwem strategii (i dodatkowo jeszcze wariantów w tych strategiach) - musi mieć tą grę.

Zanim rozpocznie się rozgrywka - gracze już mogą opracowywać strategię: czy układ na planszy jest tak wspaniały, że warto rozpocząć grę jako pierwszy, czy też - zakładając, że zrobi to ktoś inny - wykorzystać swój ruch do zdobywania punktów w inny sposób.

A sposobów zdobywania punktów jest tak wiele, że nie ma prostej recepty na końcowy sukces.

I to jest piękne w tej grze :)

Gorąco polecam!!!
dodano: 2017-11-13 Bruno Cathala w swojej największej formie. autor: rhoman

Dla mnie i mojej żony jest to gra ideał.
Zasady gry mozna wytłumaczyć w 10 minut a następnie należy się przygotować na totalne przegżanie szarych komórek.
W grze występuje 5 różnych klanów (kolorów meepli) i w zależności od tego jakim meeplem zakończymy ruch, taką akcję możemy wykonać. Wydaje się to bardzo proste ale gra wymaga od graczy bardzo dużo spostrzegawczości - łatwo zrobić bardzo dobry ruch, ale jeszcze łatwiej przegapić ten najlepszy :)
Gra błyszczy jeszcze bardziej z pierwszym dodatkiem który uważam za wręcz niezbędny (wprowadza on dodatkowy klan i daje jeszcze więcej główkowania).
Drugi dodatek też zapowiada się bardzo dobrze, ale jeszcze go nie ograłęm.
Warto też wspomnieć że gra jest na prawdę bardzo łana i kolorowa, na prawdę cieszy oko - dla mnie to również bardzo ważne.
Grę polecam wszystkim którzy chcą poświęcić jej trochę więcej czasu i się jej nauczyć, potem frajda gwarantowana :)
dodano: 2017-08-01 Najlepsze krótkie euro autor: Janusz Smoła

Pięć klanów to wyjątkowa gra na mojej półce. Spodziewałem się ciężkiego euro, w którym rozgrywka będzie trwać godzinami i w której będę podejmował strategiczne decyzje mające długofalowe efekty.
Myliłem się tylko w tej pierwszej części - strategicznych decyzji jest tutaj sporo, jednak sama rozgrywka zwykle trwa niecałą godzinę. Aż trudno uwierzyć, że w ciągu godziny można czerpać aż taką satysfakcję z gier euro.

Wykonanie gry jest prześwietne. Olbrzymia liczba drewnianych elementów sprawia, że gra prezentuje się świetnie w trakcie rozgrywki. Choć klimat prezentowany w grze jest mocno naciągany, to ilustracje oraz elementy nadal cieszą oko. Ilość drewnianych elementów niestety odbiła się na cenie gry. Każda złotówka, którą trzeba zapłacić za grę jest moim zdaniem uzasadniona poprzez ilość/jakość elementów, jednak nie da się ukryć, że w tej cenie można znaleźć prawie dwie gry tego typu.

Warto też wspomnieć o początkowym losowym rozstawieniu elementów gry. Sprawia ono, że żadna partia nie wygląda tak samo, a każda kolejna jest równie ciekawa co poprzednia. Liczba możliwych kombinacji może być także wadą - początkujący gracze oraz myśliciele często nie wiedzą, który ruch jest dobry i zastanawiają się bardzo długo nad swoimi ruchami. Jeżeli macie w swojej ekipie osoby, które lubią długo myśleć nad swoimi ruchami, to trzymajcie je z dala od tej gry ;).

Instrukcja do gry jest bardzo przejrzysta, a samo tłumaczenie gry również jest stosunkowo proste. Dodatkowo do gry zostały dołączone karty z skróconymi zasadami oraz opisem dżinów, co powoduje, że gracze w trakcie gry mogą sobie przypomnieć zasady bez zakłócania rozgrywki.
dodano: 2017-03-15 Euro tysiąca i jednej nocy autor: Michał Przywarski

Zadziwiające jak wciągające mogą być „zwykłe” gry. Na Pięć Klanów natknąłem się przypadkiem, zainteresowałem się bardzo pozytywnymi opiniami. Zaciekawiony kupiłem i teraz z czystym sercem mogę dodać swoją pozytywną opinię.
Gra to euro o bardzo ciekawej mechanice, ogromnej regrywalności , przecudownej jakości komponentach i przede wszystkim absolutnie wciągająca.
W grze mamy klimat baśni tysiąca i jednej nocy i jest to klimat absolutnie dodany tylko po to by było cokolwiek ładnego na kafelkach. Ale w przypadku tej gry klimat jest nie istotny. Fakt grafiki cieszą oko, są kolorowe i fajne ale równie dobrze mogło by ich nie być.
Grę rozpoczynamy od ułożenia planszy która składa się z kafelków układanych w rzędach. Na tych kafelkach układamy po trzy losowo wybrane pionki w jednym z pięciu kolorów. Dodatkowo rozkładamy 10 kart targu, losujemy trzech dżinów rozdajemy startowe monety i tyle, jesteśmy gotowi do gry. Szybko i zgrabnie. Rozłożona gra dodatkowo naprawdę cieszy oko.
Ale cała zabawa zaczyna się właśnie teraz. Na początku każdej rundy licytujemy kolejność. Płacimy odpowiednią ilość monet i kładziemy naszego piona na odpowiednim miejscu w kolejce. To samo robią nasi oponenci. Po ustaleniu kolejności zaczynamy rozgrywać nasze rundy. W każdej rundzie robimy przede wszystkim jedną rzecz; wybieramy jeden kafel który ma przynajmniej jednego piona na sobie i przestawiamy pionek/pionki o tyle pól ile pionków zebraliśmy z kafla startowego. Czyli jeśli na kafelku który wybraliśmy były 3 pionki ruszamy się o trzy pola. Ruch musimy skończyć na kafelku który będzie miał na sobie choć jeden pionek w kolorze pionka którym skończymy ruch. Kiedy skończymy ruch uruchamiamy specjalne zdolności pionków. Każdy kolor pionków m inne specjalne zdolności. Jeśli do tego wszystkiego dodamy, że kafelki same w sobie mają specjalne zasady, możemy kolekcjonować towary z targu które dają nam dużo punktów zwycięstwa na koniec gry, możemy werbować dżiny (każdy dżin ma inną zdolność specjalną) dostajemy ogromny mix możliwości.
Właśnie możliwość kombinowania i przewidywania to kwintesencja tej gry. Od samego początku rozgrywki aż po ostatni ruch nie odrywamy oczu od planszy a trybiki w naszych mózgach kręcą się jak szalone.
Grę naprawdę i szczerze polecam.