gry planszowe strategiczne > Ars Alchimia
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Ars Alchimia

Ars Alchimia

Gra osadzona w realiach świata, w którym alchemia działa sprawniej niż technologia.

cena:

159.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 3 do 4
wiek: od 10 lat
czas gry: od 100 do 100 min.

wydawca: inny (2014)

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis w serwisie BGG

Opis


Alchimia — a land where the works of a single grand alchemist has caused alchemy to develop more quickly than other technology. The everyday lives of the people rely on the alchemy factories that this first pioneer built.

In Ars Alchimia, you work at one of these factories. As an overseer belonging to the Academy, you take orders from the people, gather resources, and transmute them — but you need to be more efficient than your competition.

The game lasts four rounds, with each round representing a year. Each round, players take turns placing one or more of their workers on one action they want to do: gather resources, take up an order, employ an assistant, or transmute at the alchemy forges. The trick is that the more workers on one spot, the less effective an action becomes; if you want to place workers on a spot where there are already some, you'll have to exceed the number of workers already there.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2019-10-11 Kieszonkowy workerplacement autor: Piotr Kędzierski

Ars Alchimia jest grą dość nietypową. Przede wszystkim rzuca się w oczy wykonanie. Gra mieści się w naprawdę niewielkim pudełku, rozmiarów znanych raczej z prostych, małych karcianek w cenach 30-60zł. Niech nikogo to jednak nie zmyli, w środku znajduje się pełnoprawna gra!

Mamy więc planszę, stertę kart oraz pionki i planszetki graczy. Ba, znalazło się nawet miejsce na woreczki strunowe od wydawcy. To naprawdę robi wrażenie.

Same zasady gry są bardzo proste, mieszczą się na zaledwie 4 stronicowej instrukcji. Ars Alchimia to właściwie standardowy workerplacement, który ma jednak kilka twistów. Przede wszystkim nie mamy tu zajmowania miejsc, które zostało zastąpione przebijaniem przeciwników większą ilością pracowników. Bardzo proste, ale bardzo przyjemne rozwiązanie. Drugą zmianą są... kości. Nie wpływają one może drastycznie na grę, ale fanom euro mogą się nie spodobać. Trzecia rzecz to trudność w pełnej kontroli nad rozgrywką - sytuacja na stole zmienia się co rundę, ponieważ ciągle wymieniamy karty, które są w grze.

Podsumowując - Ars Alchimia to niezła gra, można nawet powiedzieć, że dobra. Ale na pewno nie wybitna. Bardzo dużo zyskuje w moich oczach ze względu na "mobilność" i łatwość w wytłumaczeniu/rozłożeniu. Jeśli jednak mam czas i miejsce, to prawdopodobnie rozłożę inną grę tego gatunku