GRY STRATEGICZNE
13 Days: The Cuban Missile Crisis
Gra opowiadająca o kryzysie na Kubie w 1962 roku.
cena:
149.90 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: 2
wiek: od 10 lat
czas gry: od 30 do 45 min.
wydawca: Jolly Roger Games (2016)
wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Opis w serwisie BGG
Opis
Experience the dense Cold War suspense and scratch that Twilight Struggle itch in only 45 minutes.
13 Days: The Cuban Missile Crisis is a nail-biting, theme saturated two-player strategy game about the Cuban Missile Crisis. Your fate is determined by how well you deal with the inherent dilemmas of the game, and the conflict.
1) Will you push to gain prestige at the risk of escalating the crisis to global nuclear war?
2) How do you best manage your hand of cards to further your own plans while depriving your opponent of options?
Work out these dilemmas in order to emerge as victor of the Cuban Missile Crisis after thirteen suspenseful days.
13 Days: The Cuban Missile Crisis is a meaty filler utilizing the card-driven game mechanics. Rich with history, yet accessible to gamers with no prior knowledge of the crisis. It is targeted specifically at catering to two groups of gamers: the enthusiasts that just don't have the time they used to and the curious newcomers that are scared off by the heavy commitment and long play times of the classics in the genre.
Jest to dwuosobowa gra, w której rozgrywka jest sterowana zagrywanymi kartami (tzw. CDG - Card Driven Game). Wykonanie gry stoi na dobrym poziomie, ładna i czytelna plansza, estetyczne karty utrzymane w klimatycznym tonie.
Tematyka gry jest ciekawa i niewątpliwie jest jednym z atutów, zastosowano tu również dość popularne rozwiązanie w postaci komentarzy historycznych do kart umieszczonych w instrukcji.
Mechanika gry opiera się na zagrywaniu kart, na początku dobieramy karty celów i w tajemnicy wybieramy jeden z nich jako obowiązujący. Następnie zagrywamy karty na jeden z dwóch sposobów (wydarzenie lub zwiększanie wpływu w określonych obszarach) aby zbliżyć się do ich realizacji. Jest więc miejsce na strategię i blef. Jest też mechanizm znany z Zimnej Wojny czyli tor DEFCON. Sprawia on, że nie możemy grać zbyt odważnie bo możemy natychmiastowo przegrać.
Gra jest dość krótka, dla osób zaznajomionych z zasadami, rozgrywka nie powinna trwać dłużej niż 40 min. Tym sposobem dochodzimy do największego plusa tej gry. Ilość i ciężar podejmowanych decyzji, jak na grę tak krótką (i prostą) jest bardzo satysfakcjonujący. Nie widać tu rzucających się w oczy uproszczeń. Zdecydowanie polecam.