gry planszowe strategiczne > Fields of Green
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Fields of Green

Fields of Green

Zostań właścicielem farmy w drugiej połowie XX wieku.

cena:

149.90 PLN
wysyłamy w: 7 - 30 dni
dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 10 lat
czas gry: od 30 do 30 min.

wydawca: Artipia Games (2016)
projektant: Vangelis Bagiartakis

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Fields of Green takes place in the second half of the 20th century. Players take the role of farm owners trying to expand their property and business. By adding fields, livestock and facilities, they build an economic engine that will bring them closer to victory.

Fields of Green, inspired by Among the Stars, is played over four rounds (years) during which players draft cards and add them to their ever-expanding farms. At the end of each year comes the harvest season when they must water their fields, feed their livestock, and pay maintenance costs in order to receive valuable resources that will allow them to further expand in the next year.

Through various means, player eventually convert their wealth to victory points, and the player who gathers the most by the end of the fourth year wins.

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2017-11-07 Budowa terytorium + draft kart + Agricola = Fields of Green autor: Jacek Izydorski

Gra łączy w sobie budowanie terytorium, draft kart i Agricolę! Draftowane karty czterech rodzajów (pola, inwentarz, infrastruktura i budynki) wybieramy i dokładamy do naszej posiadłości / farmy. Istotnym czynnikiem jest tu sąsiedztwo oraz oddalenie od siebie pewnych kart, np.pola nie mogą być dalej niż w odległości 2 od wieży ciśnień, zaopatrującej je w wodę. Poza tym budujemy silniczek, który odpalamy na koniec rundy, i w którym manipulujemy zasobami (wodą, żywnością i pieniędzmi) aby zdobyć oczywiście jak najwięcej punktów.
Bardzo spodobało mi się właśnie te połączenie mechaniki draftu z budową terytorium i ważnym aspektem przestrzennego układania kart. Gra klimatycznie wymaga od nas też balansu między ilością posiadanych pól, inwentarzem i zasobami wody - pola potrzebują wody, by generować żywność, która z kolei jest potrzebna do karmienia zwierząt. Nadmiar, lub szczególnie niedobór, któregoś z tych zasobów nie odbije się pozytywnie na wyniku.
Gra świetnie sprawdza się na 3 i 4 osoby. Jest też wersja na 2, ale nie jest jakaś rewelacyjna - dobieramy na zmianę karty z odkrytej puli.
Jak dla mnie gra nie ma wad, jedyne, co może komuś nie podejść, to temat. Nie wszyscy lubią klimaty rolnicze w stylu Agricoli (choć tu akcja dzieje się współcześnie i nie ma aż tak mocnego nacisku na żywienie).