gry planszowe strategiczne > Grand Austria Hotel (edycja polska)
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Grand Austria Hotel (edycja polska)

Grand Austria Hotel (edycja polska)

Od kawiarenki do hotelu z prawdziwego zdarzenia!

cena:

139.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 12 lat
czas gry: ok. 120 min.

wydawca: Lacerta
projektant: Virginio Gigli , Simone Luciani

wersja językowa: polska

Opis


W samym sercu Wiednia niezliczona ilość kawiarni walczy o swoich klientów. Ich nowym źródłem dochodu staje się zapewnianie noclegu swoim gościom, co stanowi nie lada okazję do przeistoczenia małej kawiarenki w pełnoprawny hotel.

To prawdziwa historia powstania jedynego Grand Austria Hotel!

W Grand Austria Hotel naszym zadaniem będzie spełniać życzenia klientów. Rzucamy kostkami i przydzielamy je do odpowiednich akcji, które posłużą nam do realizacji zadań. To dzięki nim zatrudniamy nowych pracowników, czy też przygotowujemy dania i pokoje. Zawsze jednak będziemy mieć wrażenie, że nie każdego gościa jesteśmy w stanie zadowolić!

Za projekt odpowiadają Simone Luciani - w Polsce znany z bardzo popularnej gry Tzolkin oraz Virginio Gigli, a grafiki nieprzypadkowo przypominają szatę graficzną Agricoli, czy Orleans, gdyż wyszły spod ręki Klemensa Franza!

Na czym to polega?

Na początku rozgrywki każdy z graczy musi zaopatrzyć się w sześciu pracowników hotelu.

Dobiera - niezmiernie istotny dla dalszego przebiegu rozgrywki, ponieważ zatrudnieni pracownicy mogą wspomagać niektóre akcje w grze, dostarczać zasobów, a nawet stanowić dodatkowe źródło punktów na zakończenie - zestaw 6 kart.


Cała rozgrywka trwa siedem rund, podczas których rzucane kości będą określały dostępne akcje:

dobranie dań i napojów,
przygotowanie pokoi,
wzmocnienie swojej pozycji na torze Cesarza lub dobranie pieniędzy,
zagranie karty personelu,
płatna akcja pozwalająca wykonać dowolną akcję.

Kości określają nie tylko jaka, ale również ile razy dana akcja może być wykonana.


W swoim hotelu mamy miejsce dla trzech nowych gości, którzy zaczynają pobyt od wizyty w restauracji. Każdy gość ma pewne oczekiwania kulinarne. Jeśli zostaną spełnione i mamy gotowy odpowiedni kolor pokoju, gośc trafi do niego i da nam dodatkową akcję.


Na jedną partię gry losujemy trzy unikalne karty polityki i trzy żetony Cesarza, które wprowadzają dodatkową, jedyną w swoim rodzaju kombinację zasad gry.

Za co pokochasz tę grę?

Grand Austria Hotel to bardzo klimatyczna eurogra - we wczuciu się w nastrój pomaga dobrze napisana instrukcja, uatrakcyjniona wstawkami od niezwykle uprzejmego kelnera, którego widzimy już na froncie pudełka.


Zawartość jest bogata, a wykonanie bardzo solidne. Uwagę przykuwają liczne żetony na grubym kartonie oraz karty gości. Na kartach prócz przedstawicieli rozmaitych zawodów, znajdziemy również mnóstwo nawiązań do świata planszówkowego - pan E. Gizia czy Bruder Uwe z pewnością wywołają uśmiech u osób obeznanych w temacie gier planszowych.


Grand Austria Hotel w odpowiednich proporcjach łączy konieczność taktycznego reagowania z realizacją dalekosiężnych osiągnięć. Daje graczom tyle możliwości, że trzeba lekko pogłówkować, ale zarazem nie ma konieczności podążania jedyną sensowną ścieżką.

Gra otrzymała następujące honory i wyróżnienia:

Nominacja - 2016 International Gamers Award - General Strategy: Multi-player
Nominacja - 2015 Meeples' Choice
Nominacja - 2015 Golden Geek Best Strategy Board Game
Zawartość pudełka:

1 plansza akcji,
1 plansza główna,
4 dwustronne plansze hotelu,
56 kart gości,
48 kart personelu,
12 kart polityki,
4 karty pomocy,
9 żetonów tur,
1 drewniany znacznik tur,
84 żetony pokoi w 3 kolorach,
120 derwnianych znaczników dań i napojów,
14 kości,
24 drewniane znaczniki graczy,
12 żetonów cesarza,
1 żeton kosza,
4 żetony punktów zwycięstwa
1 instrukcja.

Jak to wygląda ?


Często kupowane razem z Grand Austria Hotel (edycja polska):



Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2016-10-20 Euro z klimatem! autor: Jacek Izydorski

Grand Austria Hotel jest typową euro-grą, w której zbieramy punkty zwycięstwa. Przeznaczona, myślę, dla graczy nieco bardziej zaawansowanych. Reguły nie są może trudne, ale już zależności i układy jakie tworzą się trakcie gry wymagają skupienia i dokładnego obmyślenia. Tym bardziej, że na całą rozgrywkę składa się jedynie 14 akcji! Jednakże można (trzeba) to wspomóc akcjami dodatkowymi oraz kartami personelu, dającym dodatkowe zdolności. I tu właśnie wyłania się całkiem dobrze oddany klimat prowadzenia hotelu: zatrudniamy personel, dzięki któremu nasz hotel będzie wyjątkowy i unikalny. Zapraszamy klientów do kawiarni, w której konsumują różnorakie przysmaki, po czym oddają się na zasłużony wypoczynek do wcześniej przygotowanych, odpowiednich na ich potrzeby, pokoi. Dla mnie naprawdę klimat jest tu świetnie oddany, choć należy pamiętać, że wciąż mowa tu o optymalizacyjnej euro-grze.
Ważny element gry stanowią kości, które określają, nie dość jakie akcje można wykonać w rundzie, to jeszcze z jaką siłą lub ile razy. Wprowadzają one istotny czynnik taktyczny, zmuszający do jak najlepszego dostosowania się do sytuacji. Ale aspekt strategiczny też jest równie istotny: kart polityki (odpowiednik misji) dające sporo punktów i dostępne dla wszystkich graczy na zasadzie kto pierwszy znane są od początku gry; odpowiedni dobór personelu i klientów oraz planowana rozbudowa hotelu to kluczowe czynniki prowadzące do wygranej.
Interakcji w grze jest bardzo mało i sprowadza się ona do wyścigu w pozyskaniu klientów i spełnianiu kart polityki. Gra jest naprawdę ciasna i nie opłaca się podbierać akcji przeciwnikom, jeśli można wykonać coś opłacalnego.
Skalowanie to newralgiczny punkt. Na 4 osoby odpada, nie ma sensu. Downtime i specyficzna kolejność wykonywania akcji w rundzie psują zabawę i odbiór gry. Na 2 osoby jest najsprawniej, ale na 3 więcej się dzieje, więc jeśli nikt tragicznie nie przedłuża, to rekomenduję również takową konfigurację.
Reasumując: oczywiście polecam! Uwielbiam GAH, za klimat integralny z nietrudnymi regułami, świetne połączenie planowania długofalowego z korzystaniem na 'tu i teraz' i ładnym, eleganckim wykonaniem.
Poza graniem na 4 osoby i znikomą interakcją nie widzę w tym tytule większych wad.