gry planszowe strategiczne > Princes of the Renaissance
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Princes of the Renaissance

Princes of the Renaissance

Klasyczna gra strategiczna w nowym wydaniu

cena:

199.90 139.90 PLN
wysyłamy w: 24 godziny
dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 3 do 6
wiek: od 12 lat
czas gry: od 180 do 180 min.

wydawca: Mercury Games (2003)
nr katalogowy:MCY1601
projektant: Martin Wallace

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Princes of the Renaissance is set in Renaissance Italy. Each player takes on the role of one of the minor Condottiere princes, such as the Gonzagas or d'Estes. Then there are the big five major cities: Venice, Milan, Florence, Rome, and Naples. These are not controlled by individual players, but players will gain 'interests' in them as the game progresses. Each city has six tiles, most of which represent a famous character such as Lucrezia Borgia or Lorenzo Medici. Each tile has its own special properties that are linked to the character on the tile. Thus Cesare Borgia will help you to become more treacherous, while a Venetian merchant will increase your income. These tiles are also worth victory points, depending on the status of the city at the end of the game.

A city's status will change as a result of war. When two cities fight, they will each need a Condottiere to fight for them. Players bid, using influence points, to decide who will represent each city. The outcome of the war will depend on a little luck and the size of each player's army. Each player also gets paid for fighting, no matter what the outcome of the war is. Thus players can turn influence into gold, which in turn can be used to buy more City tiles.

No game on the Italian Renaissance would be complete without an element of treachery. Players can be openly treacherous by buying Treachery tiles, which will allow them to do nasty things like steal influence, bribe troops, or knock players out of an auction. However, the game allows players to be devious in other ways, that still remain legal. Making sure that a war goes the way you want it to is an important part of the game, and it is not always the player with the best army who ends up fighting. Want a city to lose, well become Condottiere for them and make sure you have a really bad army, or use Treachery tiles to bribe your own troops not to fight. At some point some player will become the Pope, which means he can form a Holy League (i.e. join one side in a battle). Want to make sure the Pope is on the 'right' side, well why not bribe him? What players negotiate over is up to them. The game does not force negotiation and works perfectly well without it, but it remains an avenue for players to explore.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2018-01-09 O ile lubisz licytacje autor: adalbert1

Princes of the Renaissance to wyśmienita gra, o ile lubisz mechanizm licytacji.
Dostępne akcje to: wystawienie na licytację kafla jednego z 5 miast (Rzym, Wenecja, Mediolan, Florencja, Neapol - licytujemy pieniędzmi); wystawienie na licytację kafla wydarzenia (licytujemy pieniędzmi albo wpływem, co wynika z rodzaju wybranego kafla); wystawienie na licytację kafla Papieża (wpływem); zainicjowanie wojny pomiędzy miastami i licytacja, kto będzie w niej przedstawicielem miasta atakującego, a kto miasta broniącego (wpływem); kupienie karty; kupienie kafla wojska (tylko w dwóch ostatnich przypadkach nie licytujemy - płacimy określoną cenę).
Dodatkowo na początku gry licytujemy kolejność graczy i kolejność wyboru naszych rodzin (pieniędzmi). Kafel rodziny daje nam określony przychód i zdolność w każdej dekadzie. PotR oferuje przy tym dwa rodzaje zdolności każdej z rodzin - słabszą i silniejszą. Przed gra należy się umówić, których zdolności będziemy używać (jak dotąd zawsze grałem silniejszymi).
Gra toczy się przez 3 dekady, po czym podliczamy punkty. Oczywiście bardzo istotne jest, jak zbudowaliśmy swoje tableau z kafli miast (można ich mieć najwyżej 6 i z maks. 3 różnych miast). Uważajcie jednak na punktodajne wojny (o ile wiele z nich się wygrywa), które dodatkowo są głównym czynnikiem wpływającym na siłę/wartość poszczególnych miast.
Wydanie gry stoi na dobrym poziomie, a biorąc pod uwagę, że jest to produkt nie tak łatwo dostępny, w promocyjnej cenie zdecydowanie warto kupić.
Niestety gra był ufundowana poprzez Kickstartera, więc - jak to nierzadko bywa - jest do niej dodatek, który dostali tylko wspierający i nie ma go nawet w zwykłej dystrybucji. Jedyny sposób, żeby go dostać, to skontaktować się osobiście z Mercury Games. Dodatek jest o tyle przydatny, że wprowadza kolejne kafle miast (co prawda i obecnie jest ich o jeden więcej w każdym kolorze) i wydarzeń (i to jest fajne, bo obecnie w każdej dekadzie są takie same). Wersja niemiecka została chyba wydana wraz z dodatkiem.