GRY STRATEGICZNE
Star Wars: Rebelia
Epicki konflikt pomiędzy Imperium i Sojuszem
cena:
459.90 413.90 PLN(najniższa cena z 30 dni: 413.9)
dostępność: u dostawcy
wysyłamy w: 3-5 dni
dodaj do koszyka
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 14 lat
czas gry: od 120 do 240 min.
wydawca: Galakta (2016)
nr katalogowy: PL-SWR01
projektant: Corey Konieczka
wersja językowa: polska
pasujące koszulki: mini american (95 szt.) standard american (83 szt.)
Opis
Ostatnie szczątki Starej Republiki zniknęły, zaś Imperium wprowadziło w galaktyce rządy strachu. Nowa stacja bojowa, Gwiazda Śmierci, jest dość potężna, by stłumić każdy opór.
Mimo to jest jeszcze nadzieja. Garstka śmiałków postanowiła stawić czoła wrogowi. Ze swojej tajnej bazy rebelianci planują zadać Imperium decydujący cios i przywrócić wolność w galaktyce.
Gra planszowa Star Wars: Rebelia pozwala graczom odtworzyć emocjonujące starcie pomiędzy Sojuszem Rebeliantów a Imperium Galaktycznym. Obejmij kontrolę nad siłami Imperium i uwolnij ich potęgę militarną, aby odnaleźć bazę rebeliantów albo wywołaj Rebelię na szeroką skalę, opierając się na walce partyzanckiej i sabotażu.
Do zwycięstwa będziecie jednak potrzebowali czegoś więcej niż potężnej broni. Będziecie potrzebowali bohaterów! Te kultowe postaci mogą wyruszać na tajne misje, aby pomóc w realizacji celu przyświecającego ich stronnictwu albo mogą utrudniać działania rywali. Wyślij Luka Skywalkera na Dagobah, aby odbył tam szkolenie Jedi albo spraw, aby Darth Vader zastawił pułapkę, która uwięzi Hana Solo w karbonicie!
Czy Imperium uda się stłumić Rebelię jednym silnym ciosem? Los galaktyki jest w waszych rękach.
ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA:
● 89 figurek Imperium ● 64 figurki Rebelii ● 68 kart Misji ● 34 karty Akcji ● 31 kart Sond zwiadowczych ● 30 kart Taktyki ● 15 kart Celów ● 39 znaczników poparcia ● 32 znaczniki uszkodzeń ● 25 liderów z podstawkami ● 10 znaczników sabotażu ● 7 pierścieni dodatków ● 3 znaczniki zniszczonych układów ● 1 znacznik reputacji ● 1 znacznik czasu ● 10 specjalnych kości ● 2 arkusze stronnictw ● 1 Zasady Wprowadzające ● 1 Kompletna Księga Zasad ● 2 plansze ●
Często kupowane razem z Star Wars: Rebelia:
Recenzje naszych klientów:
zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną
dodano: 2020-09-22
Warto warto warto
autor:
malpka089
Patrząc sobie na inne, wcześniejsze tytuły tego autora (jestem szczęśliwym posiadaczem kilku z nich) mam wrażenie, że mamy tu zlepek najlepszych mechanizmów z gier poprzedzających. Efekt końcowy, okraszony tak wspaniałym uniwersum jak świat Gwiezdnych Wojen jest już bardzo bliski ideału i dorównuje, o ile nie przerasta poprzedników pod wieloma względami. Do niewielu rzeczy można się przyczepić:
1) Walki bardzo przypominają te, jakich można uświadczyć w Wojnie o Pierścień, ale wyraźnie brakuje równie dobrych talii kart taktyki jak w ww. tytule. Gdyby tutaj ta gra miała coś równie klimatycznego co Wojna o Pierścień i/lub działającego równie ciekawie jak np. w Forbidden Stars (kumulujące się efekty kilku kart, zastrzeżone dla poszczególnych jednostek itp.), ten element gry to byłoby coś niesamowitego! A na chwile obecną jest "tylko" nieźle jeśli chodzi o walki - dobrze, że losowo (kości), ale trochę za mało urozmaicenia jak dla mnie. Z drugiej strony, są tacy którzy już narzekają, że zbyt skomplikowane/schematyczne itp., więc może i dobrze że zdecydowano się na tylko tyle.
2) Mimo, że każda rozgrywka będzie zupełnie inna, to nadal gra się an takiej samej mapie i regularnie używając kilku podstawowych kart misji. Trudno powiedzieć ile komu będzie potrzebne gier by w końcu ten schemat się komuś ograł, a jednak pewnie nastąpi to szybciej, niż byśmy chcieli w przypadku gry o takiej cenie.
3) To nie jest krótka gra. Najmniejsza ilość czasu żeby ukończyć grę (wyłączając przypadki spektakularnych błędów lub olbrzymiego szczęścia jednego z graczy) to 3 godziny. I to wyłączając czas potrzebny na jako takie przyswojenie zasad (+1h oraz +0,5h w trakcie gry na sprawdzanie).
Co do reszty - jest tyle rzeczy do pochwały, że trzeba by dużo się rozpisywać. Zawartość i klimat wprost wylewający się z pudełka. Asymetryczność. Wbrew pozorom całkiem równe szanse. Pierwszą grę przegrałem jako Imperium tylko jedną turą! I tylko dlatego... że pokusa Ciemnej Strony była zbyt silna!
No i warto też wspomnieć, że jeśli ilość móżdżenia jest dla Was przytłaczająca, albo po prostu jest więcej chętnych do gry, to można spróbować swoich sił w dwuosobowych drużynach.
Ta gra jest tym dla starej sagi Gwiezdnych Wojen czym gra Wojna o Pierścień jest dla Śródziemia. Trudno mi powiedzieć który "symulator" jest lepszy, jeśli WoP, to tylko nieznacznie. A przecież i w tej grze jest jeszcze dużo miejsca na dodatki...
Naprawdę godna polecenia. Nic tylko kasę odżałować i kupować, oczywiście o ile Gwiezdne Wojny to Wasze klimaty.
Patrząc sobie na inne, wcześniejsze tytuły tego autora (jestem szczęśliwym posiadaczem kilku z nich) mam wrażenie, że mamy tu zlepek najlepszych mechanizmów z gier poprzedzających. Efekt końcowy, okraszony tak wspaniałym uniwersum jak świat Gwiezdnych Wojen jest już bardzo bliski ideału i dorównuje, o ile nie przerasta poprzedników pod wieloma względami. Do niewielu rzeczy można się przyczepić:
1) Walki bardzo przypominają te, jakich można uświadczyć w Wojnie o Pierścień, ale wyraźnie brakuje równie dobrych talii kart taktyki jak w ww. tytule. Gdyby tutaj ta gra miała coś równie klimatycznego co Wojna o Pierścień i/lub działającego równie ciekawie jak np. w Forbidden Stars (kumulujące się efekty kilku kart, zastrzeżone dla poszczególnych jednostek itp.), ten element gry to byłoby coś niesamowitego! A na chwile obecną jest "tylko" nieźle jeśli chodzi o walki - dobrze, że losowo (kości), ale trochę za mało urozmaicenia jak dla mnie. Z drugiej strony, są tacy którzy już narzekają, że zbyt skomplikowane/schematyczne itp., więc może i dobrze że zdecydowano się na tylko tyle.
2) Mimo, że każda rozgrywka będzie zupełnie inna, to nadal gra się an takiej samej mapie i regularnie używając kilku podstawowych kart misji. Trudno powiedzieć ile komu będzie potrzebne gier by w końcu ten schemat się komuś ograł, a jednak pewnie nastąpi to szybciej, niż byśmy chcieli w przypadku gry o takiej cenie.
3) To nie jest krótka gra. Najmniejsza ilość czasu żeby ukończyć grę (wyłączając przypadki spektakularnych błędów lub olbrzymiego szczęścia jednego z graczy) to 3 godziny. I to wyłączając czas potrzebny na jako takie przyswojenie zasad (+1h oraz +0,5h w trakcie gry na sprawdzanie).
Co do reszty - jest tyle rzeczy do pochwały, że trzeba by dużo się rozpisywać. Zawartość i klimat wprost wylewający się z pudełka. Asymetryczność. Wbrew pozorom całkiem równe szanse. Pierwszą grę przegrałem jako Imperium tylko jedną turą! I tylko dlatego... że pokusa Ciemnej Strony była zbyt silna!
No i warto też wspomnieć, że jeśli ilość móżdżenia jest dla Was przytłaczająca, albo po prostu jest więcej chętnych do gry, to można spróbować swoich sił w dwuosobowych drużynach.
Ta gra jest tym dla starej sagi Gwiezdnych Wojen czym gra Wojna o Pierścień jest dla Śródziemia. Trudno mi powiedzieć który "symulator" jest lepszy, jeśli WoP, to tylko nieznacznie. A przecież i w tej grze jest jeszcze dużo miejsca na dodatki...
Naprawdę godna polecenia. Nic tylko kasę odżałować i kupować, oczywiście o ile Gwiezdne Wojny to Wasze klimaty.
dodano: 2020-05-06
Woooow ale to jest dobre !!!!
autor:
Kili
Jestem po 2 partiach i chyba żadna z kilkudziesięciu już gier, które posiadam nie wywarła na mnie takiego wrażenia i nie wywołała takich emocji i zachwytu. Nie jestem turbofanem Star Wars, filmy oglądałem pewnie w sumie kilkadziesiąt razy, bardzo je lubiłem i dobrze znam opisane w nich historie ale bez przesady. Z kolei wiedza mojej żony ogranicza się do tego, że kojarzy Luka, Vadera i trochę Imperatora :D. Można by zatem stwierdzić, że to ja będę się przy grze bawił lepiej. Nic mylnego. Gra siadła nam obojgu. Sprawdziło się to czego można dowiedzieć się w video recenzjach, czyli to poczucie na samym początku ogromnej przewagi militarnej Imperium. Najpiękniejsze jest to, że obie rozgrywki wygrała Rebelia. Przesuwamy jednostki, dobieramy karty i liderów dzięki którym cały czas dochodzą nowe możliwości i strategie, walczymy w powietrzu i na lądzie, niszczymy planety gwiazdą śmierci, przeciągamy liderów Rebelii na ciemną stronę, spiskujemy, sabotujemy, zawieramy sojusze. Zabawa niesamowita. Na koniec dodam, że podjęliśmy próbę zagrania w 4 osoby wiedząc, iż tryb ten jest przez wiele osób źle oceniany. Rozgrywki nie dokończyliśmy ale po paru rundach można śmiało powiedzieć, że gra działa. Oczywiście wszystko zależy z kim się gra. Jeśli do planszówek podchodzicie z dystansem i zagracie w tą grę z odpowiednim nastawieniem to będziecie się dobrze bawić. Jeśli wśród tych 4 osób będzie ktoś kto zbyt poważnie traktuje kwestie zwycięstwa i porażki a do tego jest tzw graczem alfa to będzie ciężko.
Grę szczerze polecam i nie żałuję ani złotówki ze sporej w sumie kwoty wydanej na nią.
Jestem po 2 partiach i chyba żadna z kilkudziesięciu już gier, które posiadam nie wywarła na mnie takiego wrażenia i nie wywołała takich emocji i zachwytu. Nie jestem turbofanem Star Wars, filmy oglądałem pewnie w sumie kilkadziesiąt razy, bardzo je lubiłem i dobrze znam opisane w nich historie ale bez przesady. Z kolei wiedza mojej żony ogranicza się do tego, że kojarzy Luka, Vadera i trochę Imperatora :D. Można by zatem stwierdzić, że to ja będę się przy grze bawił lepiej. Nic mylnego. Gra siadła nam obojgu. Sprawdziło się to czego można dowiedzieć się w video recenzjach, czyli to poczucie na samym początku ogromnej przewagi militarnej Imperium. Najpiękniejsze jest to, że obie rozgrywki wygrała Rebelia. Przesuwamy jednostki, dobieramy karty i liderów dzięki którym cały czas dochodzą nowe możliwości i strategie, walczymy w powietrzu i na lądzie, niszczymy planety gwiazdą śmierci, przeciągamy liderów Rebelii na ciemną stronę, spiskujemy, sabotujemy, zawieramy sojusze. Zabawa niesamowita. Na koniec dodam, że podjęliśmy próbę zagrania w 4 osoby wiedząc, iż tryb ten jest przez wiele osób źle oceniany. Rozgrywki nie dokończyliśmy ale po paru rundach można śmiało powiedzieć, że gra działa. Oczywiście wszystko zależy z kim się gra. Jeśli do planszówek podchodzicie z dystansem i zagracie w tą grę z odpowiednim nastawieniem to będziecie się dobrze bawić. Jeśli wśród tych 4 osób będzie ktoś kto zbyt poważnie traktuje kwestie zwycięstwa i porażki a do tego jest tzw graczem alfa to będzie ciężko.
Grę szczerze polecam i nie żałuję ani złotówki ze sporej w sumie kwoty wydanej na nią.
dodano: 2018-01-06
autor:
gryfon
Granie w tę grę, szczególnie po stronie rebelii, może z początku wydawać się niezwykle frustrujące. Rozgrywanie pierwszej partii, w oparciu o wcześniejsze doświadczenia z mózgożernymi strategiami w rodzaju Twilight Imperium niekoniecznie jest dobrym pomysłem. Głównie dlatego, że chociaż Rebelii najbliżej właśnie do TI, to jednak nie o strategię militarną tu chodzi (bo taka rebelia szans na militarne zwycięstwo nie ma żadnych), ale o wypełnianie misji, a tym samym skracanie czasu, jaki pozostał rebelii do zwycięstwa. Imperium ma inny problem - znaleźć bazę rebelii, która może być wszędzie, a nawet jeśli już zostanie odnaleziona, może bardzo szybko zmienić położenie. Pierwsza rozgrywka trwała u nas ok 4 godzin i zakończyła się sromotną porażką rebelii, druga, ok 8 godzin już tylko zwycięstwem imperium o włos. To rewelacyjna gra, ale z tych najcięższych. Możliwości ruchu jest prawie nieskończona ilość, szczególnie dla rebelii, gdzie zarządzanie skromnymi zasobami ma ogromne znaczenie. Z zalewu Starwarsowych gier Rebelia wyróżnia się nie tylko ceną adekwatną do zawartości, przemyślaną i elegancką mechaniką ale jako jedna z nielicznych, nie posiada miliona dodatków. Wspaniała strategia, nie tylko dla fanów SW
Granie w tę grę, szczególnie po stronie rebelii, może z początku wydawać się niezwykle frustrujące. Rozgrywanie pierwszej partii, w oparciu o wcześniejsze doświadczenia z mózgożernymi strategiami w rodzaju Twilight Imperium niekoniecznie jest dobrym pomysłem. Głównie dlatego, że chociaż Rebelii najbliżej właśnie do TI, to jednak nie o strategię militarną tu chodzi (bo taka rebelia szans na militarne zwycięstwo nie ma żadnych), ale o wypełnianie misji, a tym samym skracanie czasu, jaki pozostał rebelii do zwycięstwa. Imperium ma inny problem - znaleźć bazę rebelii, która może być wszędzie, a nawet jeśli już zostanie odnaleziona, może bardzo szybko zmienić położenie. Pierwsza rozgrywka trwała u nas ok 4 godzin i zakończyła się sromotną porażką rebelii, druga, ok 8 godzin już tylko zwycięstwem imperium o włos. To rewelacyjna gra, ale z tych najcięższych. Możliwości ruchu jest prawie nieskończona ilość, szczególnie dla rebelii, gdzie zarządzanie skromnymi zasobami ma ogromne znaczenie. Z zalewu Starwarsowych gier Rebelia wyróżnia się nie tylko ceną adekwatną do zawartości, przemyślaną i elegancką mechaniką ale jako jedna z nielicznych, nie posiada miliona dodatków. Wspaniała strategia, nie tylko dla fanów SW
dodano: 2017-01-20
Zabawa w kotka i myszkę w świecie Star Wars!
autor:
sdeka
Star Wars: Rebelia to gra obsadzona w świecie znanego z filmów Gwiezdne Wojny. Wydane przez Fantasy Flight Games pudło wypchane jest masą elementów, których wykorzystywać będziemy podczas gry. Jakość wykonania stoi na najwyższym poziomie. Nie ma się do czego przyczepić, zarówno w temacie grafiki, jak i grubości kart czy też projektu planszy. Design graficzny trzyma najwyższy poziom, pozwalając poczuć klimat filmu. Gra oparta jest na zarządzaniu bohaterami, których to otrzymujemy coraz większą ilość wraz z postępem gry. Dzięki temu wszystkie akcje jakie podejmiemy będą miały "ludzką" twarz (czasami nawet nieludzką tzn. kosmiczną/obcą). W grze będziemy podejmować szereg działań mających na celu umocnienie naszej władzy - wszystko oczywiście w zależności od strony konfliktu, którą przyjdzie nam grać. Mnogość akcji, które będziemy wykorzystywać do osiągania naszych celów jest potężna. Z ciekawostek wspomnę tylko o możliwości działań tj. zniszczenie całej planety za pomocą Gwiazdy Śmierci, czy też przejęcie przez Imperatora umysłowej kontroli nad Luke'm Skywalkerem. Gra jest tytułem stosunkowo przystępnym - wymaga jakiegoś doświadczenia i obycia, zwłaszcza z tytułami niesymetrycznymi, ale ostatecznie wprowadzenie, przez kogoś kto już grał, będzie zdecydowanie lepsze niż czytanie instrukcji. Największą wadą gry jest to, że ... jest na dwóch graczy. Teoretycznie można grać zespołowo 2 vs. 2 lub podobnie, ale to sprawdza się dość ... właściwie to się nie sprawdza. Cała radość z gry polega na spojrzeniu przeciwnikowi w oczy i próbie odczytania tego co w danej chwili knuje, gdzie umieścił bazę, jaki będzie jego następny ruch. Niestety przy grze zespołowej trzeba rozmawiać, a to zdecydowanie psuje grę (przeciwnicy słyszą co mówimy) lub powoduje masę zamieszania z przemieszczeniem się i szeptaniem po kątach (co wydłuża i tak już długą rozgrywkę). Plusem gry jest to, że to zamknięta całość i raczej FFG nie rozwinie tematu o jakieś dodatki. Cena słuszna, zabawa przednia! Polecam, ze szczególnym uwzględnieniem fanów SW!
Star Wars: Rebelia to gra obsadzona w świecie znanego z filmów Gwiezdne Wojny. Wydane przez Fantasy Flight Games pudło wypchane jest masą elementów, których wykorzystywać będziemy podczas gry. Jakość wykonania stoi na najwyższym poziomie. Nie ma się do czego przyczepić, zarówno w temacie grafiki, jak i grubości kart czy też projektu planszy. Design graficzny trzyma najwyższy poziom, pozwalając poczuć klimat filmu. Gra oparta jest na zarządzaniu bohaterami, których to otrzymujemy coraz większą ilość wraz z postępem gry. Dzięki temu wszystkie akcje jakie podejmiemy będą miały "ludzką" twarz (czasami nawet nieludzką tzn. kosmiczną/obcą). W grze będziemy podejmować szereg działań mających na celu umocnienie naszej władzy - wszystko oczywiście w zależności od strony konfliktu, którą przyjdzie nam grać. Mnogość akcji, które będziemy wykorzystywać do osiągania naszych celów jest potężna. Z ciekawostek wspomnę tylko o możliwości działań tj. zniszczenie całej planety za pomocą Gwiazdy Śmierci, czy też przejęcie przez Imperatora umysłowej kontroli nad Luke'm Skywalkerem. Gra jest tytułem stosunkowo przystępnym - wymaga jakiegoś doświadczenia i obycia, zwłaszcza z tytułami niesymetrycznymi, ale ostatecznie wprowadzenie, przez kogoś kto już grał, będzie zdecydowanie lepsze niż czytanie instrukcji. Największą wadą gry jest to, że ... jest na dwóch graczy. Teoretycznie można grać zespołowo 2 vs. 2 lub podobnie, ale to sprawdza się dość ... właściwie to się nie sprawdza. Cała radość z gry polega na spojrzeniu przeciwnikowi w oczy i próbie odczytania tego co w danej chwili knuje, gdzie umieścił bazę, jaki będzie jego następny ruch. Niestety przy grze zespołowej trzeba rozmawiać, a to zdecydowanie psuje grę (przeciwnicy słyszą co mówimy) lub powoduje masę zamieszania z przemieszczeniem się i szeptaniem po kątach (co wydłuża i tak już długą rozgrywkę). Plusem gry jest to, że to zamknięta całość i raczej FFG nie rozwinie tematu o jakieś dodatki. Cena słuszna, zabawa przednia! Polecam, ze szczególnym uwzględnieniem fanów SW!
dodano: 2016-11-02
Klimat gwiezdnych wojen zamknięty w pudełku!
autor:
jacus666
Star Wars Rebelia to fantastyczna gra dla dwóch graczy! Wbrew pozorom i wielkiej ilości figurek nie jest to tylko gra wojenna, lecz przede wszystkim asymetryczna strategiczna gra oparta na blefie i podchodach. Każdą ze stron konfliktu gra się zupełnie inaczej. Jak można się domyślać Rebelia w trakcie gry stosuje metody typowo partyzanckie mając w swoim posiadaniu mniejszą liczbę jednostek, natomiast Imperium wraz ze swoją potężną armią odważnie przeczesuje pobliskie systemy planetarne w poszukiwaniu bazy rebelii.
Mechanika gry oparta jest na sprytnie zakamuflowanym systemie "worker placement" w postaci wyboru kart misji oraz konkretnych bohaterów, co jest plusem, ponieważ gra będzie przystępna nawet dla typowego eurogamera. No może za wyjątkiem walki, która oparta jest już na kostkach i kartach taktyk, będących w stanie w pewien sposób zmodyfikować element losowy. Mimo wszystko walka w grze jest raczej prosta i może nieco toporna, co będzie jednym z niewielu zarzutów wobec tej gry.
Największą zaletą Star Wars: Rebelia jest jednak KLIMAT! W trakcie rozgrywki (długiej!) przyjdzie nam odegrać wydarzenia z oryginalnej trylogii Gwiezdnych Wojen. Co najważniejsze gracze będą mieli okazję dane wydarzenia zmienić, modyfikować, tworząc za każdym razem nowe historie i wydarzenia, które mogą drastycznie wpłynąć na finalny wynik konfliktu Imperium - Rebelia. Co powiecie na Luka Skywalkera, który w trakcie misji odbicia z rąk wroga pojmanego Hana Solo zostaje przekupiony przez Imperatora i dołącza do ciemnej strony mocy, by kilka tur później stanąć na czele armii Imperium i z okna Niszczyciela Planetarnego obserwować jak Gwiazda Śmierci doszczętnie demoluję planetę, na której znajdowała się odnaleziona wcześniej baza Rebelii? W tej grze tworzenie takich scenariuszy jest możliwe!
Star Wars Rebelia to fantastyczna gra dla dwóch graczy! Wbrew pozorom i wielkiej ilości figurek nie jest to tylko gra wojenna, lecz przede wszystkim asymetryczna strategiczna gra oparta na blefie i podchodach. Każdą ze stron konfliktu gra się zupełnie inaczej. Jak można się domyślać Rebelia w trakcie gry stosuje metody typowo partyzanckie mając w swoim posiadaniu mniejszą liczbę jednostek, natomiast Imperium wraz ze swoją potężną armią odważnie przeczesuje pobliskie systemy planetarne w poszukiwaniu bazy rebelii.
Mechanika gry oparta jest na sprytnie zakamuflowanym systemie "worker placement" w postaci wyboru kart misji oraz konkretnych bohaterów, co jest plusem, ponieważ gra będzie przystępna nawet dla typowego eurogamera. No może za wyjątkiem walki, która oparta jest już na kostkach i kartach taktyk, będących w stanie w pewien sposób zmodyfikować element losowy. Mimo wszystko walka w grze jest raczej prosta i może nieco toporna, co będzie jednym z niewielu zarzutów wobec tej gry.
Największą zaletą Star Wars: Rebelia jest jednak KLIMAT! W trakcie rozgrywki (długiej!) przyjdzie nam odegrać wydarzenia z oryginalnej trylogii Gwiezdnych Wojen. Co najważniejsze gracze będą mieli okazję dane wydarzenia zmienić, modyfikować, tworząc za każdym razem nowe historie i wydarzenia, które mogą drastycznie wpłynąć na finalny wynik konfliktu Imperium - Rebelia. Co powiecie na Luka Skywalkera, który w trakcie misji odbicia z rąk wroga pojmanego Hana Solo zostaje przekupiony przez Imperatora i dołącza do ciemnej strony mocy, by kilka tur później stanąć na czele armii Imperium i z okna Niszczyciela Planetarnego obserwować jak Gwiazda Śmierci doszczętnie demoluję planetę, na której znajdowała się odnaleziona wcześniej baza Rebelii? W tej grze tworzenie takich scenariuszy jest możliwe!
Star Wars: Rebelia to gra, która absolutnie porywa do świata Gwiezdnych Wojen, oferując zarówno zwolennikom Rebelii, jak i Imperium szansę na wcielenie się w ich ulubione postacie i przeżycie własnej kosmicznej sagi. Już na starcie muszę powiedzieć, że gra robi mega wrażenie materiałami - modele statków, postaci, a nawet karty są wykonane z dbałością o szczegóły, co od razu rzuca się w oczy każdemu fanowi.
Zacznę od tego, co mi się podobało najbardziej - atmosfera. Jeśli jesteś fanem Gwiezdnych Wojen, to ta gra jest dla Ciebie. Każda karta, każdy ruch na planszy sprawia, że czujesz się jak część tego uniwersum. Przeżywanie znanych historii czy tworzenie własnych scenariuszy przy użyciu ikonicznych postaci jak Luke Skywalker czy Darth Vader jest po prostu bezcenne. Gra ma też spory głębokość wyborów strategicznych, choć muszę przyznać, że spodziewałem się czegoś bardziej skomplikowanego. Mechanika misji, gdzie możesz wysyłać swoich bohaterów do wykonania konkretnych zadań, dodaje grze smaku i pozwala na różnorodność rozgrywki, co jest dużym plusem.
Jednak nie wszystko jest idealne. Mimo że jestem wielkim fanem SW, to muszę przyznać, że czasami gra może się wydawać trochę zbyt losowa. Bitwy, choć ekscytujące, często zależą od rzutów kośćmi, co może być frustrujące, gdy masz dobrze przemyślany plan, a los decyduje inaczej. To nie znaczy, że strategia nie ma znaczenia, ale trzeba być gotowym na nieoczekiwane zwroty akcji.
Co do czasu gry, to przygotuj się na dłuższe sesje. Gra jest określana na 3-4 godziny, ale z mojego doświadczenia, szczególnie na początku, kiedy jeszcze uczysz się zasad, może trwać nawet dłużej. To nie jest minus, jeśli lubisz długie, zaangażowane sesje, ale warto to mieć na uwadze planując grę.
Inną kwestią jest skomplikowanie zasad. Na początku może się wydawać, że jest ich za dużo, ale po kilku partiach wszystko staje się jasne. Instrukcja jest dobrze napisana, więc poświęcenie czasu na jej przeczytanie przed pierwszą grą bardzo pomaga.
Podsumowując, Star Wars: Rebelia to świetna gra dla fanów uniwersum, oferująca solidną dawkę rozrywki i wrażeń estetycznych. Mimo pewnych niedoskonałości związanych z losowością i czasem potrzebnym na rozegranie partii, daje dużo satysfakcji i pozwala na chwilę poczuć się jak bohater swojej ulubionej sagi. Jeśli jesteś gotów na te wyzwania i kochasz Gwiezdne Wojny, to zdecydowanie polecam. Ale nawet jeśli nie jesteś zagorzałym fanem, gra może zaoferować ci wiele godzin dobrej zabawy, pod warunkiem, że nie przeraża cię skomplikowana instrukcja i długie przygotowania do gry