gry planszowe rodzinne > Key Harvest
GRY RODZINNE
logo przedmiotu Key Harvest

Key Harvest

Zdobywaj pola i zbieraj uprawy aby zdobyć jak najwięcej punktów. Gra w klimacie średniowiecza.

cena:

161.00 99.90 PLN
(najniższa cena z 30 dni: 99.9)
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 10 lat
czas gry: ok. 90 min.

wydawca: Abaccus
projektant: Richard Breese

wersja językowa: europejska
instrukcja: polska

Opis


Celem gracza jest uzyskanie jak największej liczby punktów. Gracze otrzymują punkty za żetony pól umieszczone na własnej planszy posiadłości. Gracz otrzymuje jeden punkt za każdy żeton pola należący do jego największej grupy połączonych ze sobą żetonów pól oraz dwa punkty za każde pole w jego drugiej największej grupie połączonych żetonów pól.

Gracz otrzymuje również punkty za pracowników jakich umieścił na swojej planszy posiadłości. Liczba zdobytych punktów zwycięstwa jest przedstawiona na poszczególnych żetonach pracowników. Żetony pracowników nie łączą żetonów pól podczas określania największej grupy żetonów pól. W chwili zagrania, pracownik umożliwia graczowi wykorzystanie akcji specjalnej. Każdy z graczy ma do dyspozycji własny zespół pracowników zwanych pomocnikami. W grze znajduje się również sześciu mieszczan – dostępnych dla każdego gracza.

Zazwyczaj w danej chwili w rejestrze dostępnych jest tylko sześć żetonów pól. W swojej kolejce gracz może złożyć ofertę na maksymalnie dwa z nich wykorzystując swoje znaczniki plonów. Wybrany żeton pola oraz oferta w znacznikach plonów są umieszczane w magazynie gracza. Pozostali gracze
w swoich kolejkach mogą odkupić taki żeton pola od właściciela magazynu i umieścić go na swojej planszy posiadłości. Aby to uczynić płacą właścicielowi magazynu tyle znaczników plonów określonego rodzaju – ile wynosiła jego oferta na dany żeton. Jeśli żaden z graczy nie odkupił żetonu pola, w swojej następnej kolejce właściciel magazynu może umieścić żeton(y) ze swojego magazynu na własnej planszy posiadłości. Jeśli chce to zrobić, odkłada do zasobów ogólnych znaczniki plonów znajdujące się w jego ofercie dla tego pola.

Przy podejmowaniu decyzji o wysokości składanej oferty, gracz musi ocenić wartość jaką przedstawia wybrany żeton pola dla niego samego, a także dla innych graczy i czy będą w związku z tym skłonni go odkupić. Zazwyczaj warto dodawać żetony pól do swojego magazynu ponieważ w rezultacie otrzyma się nowe pole albo dodatkowe znaczniki plonów.

Wartość przedstawiona na żetonie pracownika określa również minimalną liczbę żetonów pól z jaką musi sąsiadować żeton pracownika w momencie gdy jest umieszczany na planszy. Pracownik nie może sąsiadować z innym pracownikiem. Jeśli gracz otrzyma żeton pola dla działki, na której znajduje się już żeton pracownika, musi usunąć pracownika. Jednak w takiej sytuacji gracz może od razu umieścić takiego pracownika na nowej działce (o ile będzie spełniała warunek dotyczący sąsiednich żetonów pól) po czym ponownie wykorzystać jego zdolność. Umiejętne korzystanie z tego dodatkowego przywileju jest podstawą skutecznej gry.

W swojej kolejce gracze mogą wykonać dwie spośród czterech dostępnych akcji. Każda akcja może być przeprowadzona tylko raz w danej kolejce. Tak jak już nadmieniono powyżej, akcje obejmują umieszczenie żetonu pola z magazynu na planszy posiadłości (akcja c), umieszczenie żetonu pola
z rejestru w magazynie (akcja d) oraz umieszczenie żetonu pracownika na planszy posiadłości (akcja b). Nie wolno jednak wykonać akcji (c) po akcji (d). Gracz może również przeprowadzić zbiory poprzez obrócenie niektórych dojrzałych (tj. takich na których nie przeprowadzono zbiorów) żetonów pól na swojej planszy posiadłości – akcja (a).

Żetony pól zabrane z rejestru są natychmiast zastępowane nowymi żetonami z woreczka. W woreczku znajduje się również pewna liczba żetonów wydarzeń. Wylosowany żeton wydarzeń wpływa na wszystkich graczy – a nie tylko na tego, który go wylosował. Po wylosowaniu dziesiątego żetonu wydarzeń graczce przeprowadzają jeszcze dwie rundy po czym gra kończy się.

Ponadto, każdy gracz, który na koniec gry posiada najwięcej znaczników plonów danego rodzaju otrzymuje jeden dodatkowy punkt. W przypadku remisu punkt nie jest przyznawany. Gracze oznaczają otrzymane punkty na torze punktacji – na planszy miasta. Zwycięzcą zostaje ten, kto zdobędzie najwięcej punktów.

Szybkie poznanie reguł gry umożliwi Ci dołączona polska instrukcja.

Zawartość pudełka

  • 4 plansze posiadłości
  • 60 znaczników
  • 6 żetonów mieszczan
  • 24 żetonów pomocników
  • 14 żetonów wydarzeń
  • 1 płócienny woreczek
  • instrukcja

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2011-09-27 Agricola bez sterydów autor: Piotr Czuba

Kolejna świetna gra RichardaBreese . Tematem bardzo przypomina Agricole, ale ma dużo prostsze i klarowniejsze zasady. Nie jest na tak wysokim poziomie wykonania jak Agricola, ale mi to nie przeszkadza.
Każdy z graczy ma swoich pracowników, każdy z nich ma specjalne właściwości.
Każdy z Graczy ma możliwość wybrać dwie z czterech akcji.
Wybór odpowiednich hex'ów z odpowiednimi polami oraz prawidłowe jest ulokowanie na planszy gracza ma niebagatelny wpływ na dalszą część rozgrywki.
Podczas gry występuje interakcja pomiędzy graczami ale nie jest to szczególnie uciążliwe.
Gra w którą lubi grać moja Żona a nawet i najstarszy syn. Wystrczy aby jedna osoba znała jez. angielski lub niemiecki to wystarczy.
Dla mnie ta gra to obok Confucius'a, Wars of the Roses (dlaczego nie macie tej w ofercie) to odkrycie roku 2011
ZDECYDOWANIE POLECAM GRĘ choć moim zdaniem jej cena jest trochę za wysoka