gry planszowe rodzinne > Takenoko: Chibis
GRY RODZINNE
logo przedmiotu Takenoko: Chibis

Takenoko: Chibis

Dodatek pełen czułości!

cena:

66.90 PLN
wysyłamy w: 3-5 dni
dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 8 lat
czas gry: ok. 45 min.

wydawca: Rebel.pl (2015)
projektant: Antoine Bauza

wersja językowa: polska

Opis


Okres godowy pand trwa od marca do maja. Zwierzętom przebywającym w rezerwacie nie grozi niedostatek jedzenia. Samiec pandy przyzwyczaja się do tego, że wszystko ma na wyciągnięcie łapy, aż w końcu rozleniwia się tak bardzo, że już nic mu się nie chce. Na szczęście samica pandy zupełnie traci w tym czasie apetyt i śpiewem godowym próbuje skraść serce samca.

Pandom z reguły raz na 1,5 - 2 lata rodzi się jeden potomek. Jednak od każdej reguły są wyjątki. Opieka nad jednym bobasem to trudna sztuka, a co dopiero, gdy tych sztuk jest 9!

Wspaniale sobie poradziłeś z pandą panoszącą się w Twoim ogrodzie, dbając jednocześnie o to, by ogród wspaniale się rozrastał. W nagrodę cesarz postanowił Cię nagrodzić... kolejną pandą! Tylko że zapomniał powiedzieć, iż jest to... pani panda.

Czy poradzisz sobie z nową sytuacją? Do gry wkracza pani panda i pandziątka! A wraz z nimi nowe pola i nowe cele.

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2018-02-23 Obowiązkowy dodatek do Takenoko autor: Piotr Szczeponik

Dodatek świetnie rozszerza "Takenoko" dodając więcej kafli terenu, kart, figurek oraz możliwych ruchów. Jeśli traficie na egzemplarz "Chibis" oraz posiadacie podstawkę, nie zastanawiajcie się. Za taką cenę nie będziecie żałować zakupu.
dodano: 2016-11-03 Pani Panda autor: Corqan

Takenoko: Chibis jest pierwszym dodatkiem do Takenoko (oby nie ostatnim). Wprowadza on nowe elementy związane głównie z nową postacią Panią Panda. Otóż po pierwsze figrkę Pandy. Można jej używać podobnie do Pana Pandy. Jej zdolność to kiedy znajduje się na polu razem z drugim pandą i posiada się przynajmniej jeden element babmusa dostaje się żeton dziecka, który oprócz punktów ma specjalną zdolność. Dodaje to dodatkowe możliwości podczas wykonywania ruchu i sporą dozę nowej strategii.
Oprócz nowej figurki dostajemy nowe karty zadań, co dodaje różnorodność do rozgrywki. Ostatnim elementem tego dodatku są dodatkowe płytki ogrodu. Oprócz klasycznych dostajemy kafelki specjalne, które fajnie urozmaicają rozrywkę. Są pola na których rosną trzy gatunki bambusa. Jest chatka ogrodnika gdzie można wymieniać zadania. Pojawia się druga fontanna która nawadnia wszystkie pola dookała niej i wiele innych.
Uważam że jest to wspanialy dodatek do Takenoko. Jeżeli lubisz podstawową grę to jest to pozycja obowiązkowa.
dodano: 2015-11-29 Dodatek zalecany autor: ranma11pl

Nie będę tu pisał co mamy w pudle bo tych opisów wszędzie pełno.
Dodatek nie rewolucjonizuje gry. Nowe mechaniki znacząco grę usprawniają jednak to wciąż jest to samo Takenoko.
1. Pani panda i pandziątka: a) pozwalają zdobyć pożądane ulepszenie niezależnie od kości(pod tym względem gra jest teraz nieco bardziej strategiczna); b) wymiana karty celu może sporo namieszać pod koniec gry gdy niektórych celów już nie da się wykonać
2. Chatka ogrodnika pozwala dobrać cel do aktualnej sytuacji na planszy
3. Nowe cele wprowadzają większą różnorodność co z jednej strony nie jest niczym wyjątkowym(w końcu po to są dodatki) ale z drugiej w ogólnym rozrachunku trzeba to zaliczyć na plus
4. Pola które powodują wzrost wszystkich bambusów danego koloru zdecydowanie przyśpieszają tempo rozwoju ogrodu, a zatem i całej gry co ogólnie wpływa pozytywnie na grę
Podsumowując: dodatek lekko zmniejsza losowość, wprowadza większą różnorodność i lekko przyspiesza(w sensie "usprawnia") grę, jednocześnie nie zmieniając jej w coś całkowicie innego.
Jeżeli masz lub zamierzasz kupić podstawkę zdecydowanie warto dokupić dodatek!
dodano: 2015-11-13 Bo do tanga trzeba dwojga... autor: Burmuch

Nie będę się po raz kolejny zachwycał grą Takenoko gdyż o niej samej możecie przeczytać w mojej recenzji do gry podstawowej. Teraz chciałbym dodać kilka słów na temat dodatku jaki niedawno ukazał się wydawnictwem Rebel.
Co dostajemy? Dostajemy kolejną pięknie wykonaną figurkę, tym razem Pani Pandy. 9 żetonów (po trzy w każdym z kolorów bambusów) pandziątek, nowe kafelki ogrodu oraz kilka nowych kart celów. Opiszę tylko jedną zmianę ale najbardziej znaczącą jeśli chodzi o rozgrywkę z użyciem dodatku. Pani Panda, bo o niej będzie mowa, wprowadza nowy element nie tylko dający bonusy w postaci usprawnień czy tez możliwości wymiany kart na ręku ale również każde pandziatko daje nam na koniec gry 2 punkty za każdy posiadany przez nas żeton. Jak to się je? Ano w momencie kiedy na stole pojawi się kafelek z wizerunkiem Pani Pandy, pojawia się ona we własnej osobie. Ruch można wykonać na dwa sposoby. Pierwszy to ruch związany z pojawianiem się na stole kafelka z jej podobizną. Za każdym razem gdy taki kafelek sie pojawia, Pani Panda automatycznie przechodzi na taki kafelek. Drugi ruch to ruch związany z warunkami pogodowymi, tj. burza gdzie zamiast Pandziocha możemy sie ruszyć Panią Pandziochową lub przy standardowym planowaniu ruchu pandą. W obu przypadkach, jeśli ruszymy się Panią Pandziochową (oczywiście zgodnie z regułami ruchu) na pole gdzie stoi Pandzioch i mamy w brzuszku chociaż jeden pęd bambusa aby dobrać żeton pandziątka w danym kolorze musimy odłożyć pęd bambus w takim samym kolorze. Ten mechanizm dośc znaczaco zmienia rozkład sił na planszy i tak jak w przypadku gry podstawowej nie specjalnie opłacało się zjadać bambusy gdyż bonusy z realizacji kart celów Pandy nie były zbyt okazałe w porównaniu np. do kart ogrodnika tak teraz jest to mocno opłacalne.
Podsumowując, dla mnie bardzo solidny i fajny dodatek wprowadzający trochę świeżości do rozgrywki. Polecam wszystkim, którzy tak jak ja zagubili się w tym świecie bambusów i pand i nie zamierzają zbyt szybko z niego wychodzić :)