gry planszowe rodzinne > Carcassonne: Graf, Konig und Konsorten
GRY RODZINNE
logo przedmiotu Carcassonne: Graf, Konig und Konsorten

Carcassonne: Graf, Konig und Konsorten

Szósty dodatek do Carcassonne

cena:

44.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 6
wiek: od 8 lat
czas gry: ok. 45 min.

wydawca: Hans-im-glueck
projektant: Klaus-Jürgen Wrede

wersja językowa: niemiecka
instrukcja: polska

Opis w serwisie BGG

Opis


Dodatek do Carcassonne zawierający wcześniejsze tzw. małe dodatki:

  • Hrabia Carcassonne
  • Rzeka II
  • Król i zwiadowca
  • 5 nowych kafelków terenów

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2008-12-16 Świetny dodatek zawierający czterrozszerzenia do gry Carcassonne autor: koniczynek

Dodatek składa się z 4 mniejszych dodatków, z których największym jest Hrabia.

Zasady Hrabiego nie są skomplikowane, ale bardzo różnią się "stylem" od innych dodatków, więc w pierwszej chwili zrozumienie ich może być nieco trudne. W skrócie (i uproszczeniu), wykonując ruch dający punkt innym graczom ale nie tobie, masz możliwość dodanie swojego pionka do miasta hrabiego (przy czym nie jest to "miasto" w normalnym znaczeniu gry). Pionek taki trafia do jednego z czterech "oddziałów desantowych" i można go użyć później by przejąć punkty za jakiś obiekt w momencie punktowania. Na przykład, gdy dowolny z graczy zamyka jakąś drogę, możesz dostawić na niej dowolną liczbę pionków z "oddziału" odpowiadającego za drogi. Żeby było jednak trudniej, jeden z oddziałów pełni zawsze rolę świty hrabiego i nie można go używać.
Łatwo wyobrazić sobie jak może to zmienić dotychczasowy sposób rozgrywki: któryś z graczy może nam na przykład w ostatniej chwili odebrać wielkie miasto budowane przez pół gry. Z drugiej strony, gracze mogą ci niespodziewanie pomóc coś (zazwyczaj małego) zbudować, by dodać swojego pionka do miasta hrabiego (albo by przemieścić hrabiego do innego "oddziału", by odblokować swoje siły desantowe albo unieruchomić czyjeś, które akurat mogą być niebezpieczne).

Kolejnym składnikiem dodatku jest Rzeka II. Rzeka jest budowana na początku rozgrywki. Pomaga ona rozciągnąć obszar gry.
Uprzedzając pytanie: nie, rzeka jako taka nie jest punktowana, nie ma też pionków-rybaków ;)

Król i zwiadowca to dwa kafelki, używane wyłącznie jako pomoc do punktowania. Na końcu gry, dodatkowe punkty otrzymuje osoba, która zbudowała największe miasto oraz osoba, która zbudowała najdłuższą drogę.

Ostatnim składnikiem są Miejsca kultu. Pełnią one praktycznie taką samą rolę jak klasztory. Jeśli jednak miejsce kultu zbudowane jest bezpośrednio obok klasztoru - rozpoczyna się swoisty wyścig: budowla ukończona jako pierwsza otrzymuje normalne 9 punktów, natomiast druga - 0. W prawdziwej grze sytuacje sąsiedztwa/wyścigu zdarzają się jednak raczej rzadko.

Podsumowując, dodatek jest na pewno ciekawy, również ze względu na walory ekonomiczne, ponieważ jest on zdecydowanie tańszy niż wszystkie te dodatki kupowane z osobna. Pozwala on również za jednym razem rozszerzyć grę o wiele nowych elementów.