GRY RODZINNE
Tajemnica zamku
Znajdź i uwolnij księżniczkę.
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 7 lat
czas gry: ok. 45 min.
wydawca: Kukuryku (2015)
wersja językowa: polska
Opis
Przygodowa gra rodzinna, podczas której śmiałkowie odkrywają kolejne komnaty zamku w poszukiwaniu Księżniczki. Podczas wyprawy gracze mogą spotkać duchy, skrzaty i innych tajemniczych mieszkańców zamczyska... Zwycięzcą zostaje osoba, która jako pierwsza pokona wszystkie smoki i uwolni Księżniczkę. Gra zawiera: • 60 elementów labiryntu • 48 żetonów • 4 pionki • kostkę do gry • instrukcję
Recenzje naszych klientów:
zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną
dodano: 2015-03-08
Malutki dungeon crawler dla 5+
autor:
wilczur
Ocena była by na 5 gdyby nie jakość komponentów. Niestety gra jest z cienkiego kartonu i przy dłuższym wykorzystaniu na pewno się zniszczy. Nie ważne jak byśmy uważnie i delikatnie z niej korzystali. Gra jest generalnie w stylu starego labiryntu. Gracze reprezentowani przez pionki (z widocznymi przebarwieniami i nadlewkami) poruszają się po losowo generowanym przez kafelki puzzli, labiryncie. Gracz w swojej turze może się poruszyć, "walczyć" lub próbować poruszyć. Jeżeli na kafelku labiryntu pojawi się kółko to należy wylosować krążek z przedmiotem/stworem/księżniczką.
Zauważyłem że kafelki mapy dość szybko się niszczą i można ułożyć taki pre-labirynt po którym się chodzi i odkrywa miejsca. Zabawa równie dobra.
Cel gry jest taki żeby najpierw znaleźć 3 kolory mieczy dzięki którym możemy stanąć do walki ze smokami które dadzą 3 różne przedmioty niezbędne do wyzwolenia księżniczki (mapę, klucz i eliksir). Mając wszystkie przedmioty możemy udać się do kafelka z księżniczką i ją uratować - tym samym wygrać grę.
Bardzo fajnym elementem jest kostka która określa sukcesy walki ze stworkami, smokami.
Generalnie gra przetestowana na dzieciach 5+ i 6+ spisała się bardzo dobrze i jest godna polecenia. Najmłodszy gracz wygrał!
Ocena była by na 5 gdyby nie jakość komponentów. Niestety gra jest z cienkiego kartonu i przy dłuższym wykorzystaniu na pewno się zniszczy. Nie ważne jak byśmy uważnie i delikatnie z niej korzystali. Gra jest generalnie w stylu starego labiryntu. Gracze reprezentowani przez pionki (z widocznymi przebarwieniami i nadlewkami) poruszają się po losowo generowanym przez kafelki puzzli, labiryncie. Gracz w swojej turze może się poruszyć, "walczyć" lub próbować poruszyć. Jeżeli na kafelku labiryntu pojawi się kółko to należy wylosować krążek z przedmiotem/stworem/księżniczką.
Zauważyłem że kafelki mapy dość szybko się niszczą i można ułożyć taki pre-labirynt po którym się chodzi i odkrywa miejsca. Zabawa równie dobra.
Cel gry jest taki żeby najpierw znaleźć 3 kolory mieczy dzięki którym możemy stanąć do walki ze smokami które dadzą 3 różne przedmioty niezbędne do wyzwolenia księżniczki (mapę, klucz i eliksir). Mając wszystkie przedmioty możemy udać się do kafelka z księżniczką i ją uratować - tym samym wygrać grę.
Bardzo fajnym elementem jest kostka która określa sukcesy walki ze stworkami, smokami.
Generalnie gra przetestowana na dzieciach 5+ i 6+ spisała się bardzo dobrze i jest godna polecenia. Najmłodszy gracz wygrał!
Grę polecam, jest ciekawa dla dzieci, a i rodzice nie są totalnie znudzeni. Zaczeliśmy z synem jak miał 4 lata, choć na pudełku wiek jest 7 lat - to raczej zawyżony pułap. Generalnie gra ćwiczy wartości liczb, orientację przestrzenną, obliczanie optymalnej trasy. Fakt, że plansza jest puzzlem dodatkowo oznacza, że każda rozgrywka jest inna. Ciągnięcie losowo elementów zamku również powoduję dużą różnorodność i nieprzewidywalność. Grafiki są kolorowe i atrakcyjne, jedynie materiały może nie są z najlepszej półki, kafelki są bardzo cienkie, ale przynajmniej cena jest adekwatna, a nie zmniejsza przyjemności grania. Poza tym gry dla dzieci jak dla mnie nie muszą być super wykonane tylko interesujące i stymulujące rozwój dziecka w sposób angażujący i zabawny. Bardzo miłe chwile w gronie rodziny spędziliśmy przy tej grze.