GRY RODZINNE
Catan: Odkrywcy i Piraci
Załadujcie statki, odkryjcie nowe lądy, kupcie przyprawy od tubylców i pokonajcie piratów!
cena:
175.90 158.30 PLN(najniższa cena z 30 dni: 158.3)
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny
dodaj do koszyka
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 3 do 4
wiek: od 10 lat
czas gry: ok. 75 min.
wydawca: Galakta (2013)
nr katalogowy: PL-C14
projektant: Klaus Teuber
wersja językowa: polska
Opis
Dodatek „Odkrywcy i Piraci” pozwala przeżyć wspaniałe przygody dzięki kilku nowym scenariuszom, które można ze sobą łączyć i modyfikować na wiele sposobów.Za sprawą losowych elementów plansza zmienia się z każdą rozgrywką. Teraz każdy z graczy może wyruszyć w wielką i niebezpieczną podróż po świecie.Zostańcie największymi odkrywcami Catanu. Niech zazdrości wam sam Krzysztof Kolumb!Uwaga! To nie jest samodzielna gra. Do rozgrywki wymagani są Osadnicy z Catanu. ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA:4 zestawy pionków (każdy zestaw zawiera 4 osady portowe, 9 jednostek, 2 osadników, 3 znaczniki, 1 statek piracki)6 pionków ławic ryb24 pionki worków przypraw96 monet30 nowych pól terenu12 żetonów z liczbami6 żetonów „Obóz Piratów”3 karty misji3 karty punktów zwycięstwa4 nowe karty kosztów budowy10 woreczków strunowych na elementy gry
Miałem możliwość zagrać we wszystkie główne rozszerzenia do Catanu i według mnie zdecydowanie Odkrywcy i Piraci są najlepszym z nich.
Klimat
Od razu powiem, że bardzo lubie podstawowy Catan, głównie ze względu na handel i uczucie ciasnoty na planszy przy grze we 4. Jednak podstawowa wersja gry jest dla mnie zbyt uboga tematycznie - naprawdę ciężko wczuć mi się w kolejną grę o o budowaniu zamku i królestwa. Z tym dodatkiem jest inaczej, ponieważ motyw z odkrywaniem wysp jest po prostu kapitalny. W prosty sposób można dopowiadać sobie historie o odkrywaniu nowych lądów, handlowaniu z tubylcami, czy wypieraniem piratów z ich obozowisk - duży plus dla kogoś, kto chciałby wprowadzić osoby młodsze lub grajace od czasu do czasu.
Więcej możliwości
Oprócz standardowego budowania miast, które można ulepszać, dochodzi łowienie ryb, handlowanie przyprawami i walka z piratami. Odpada co prawda najdłuższa droga handlowa, ale nie widzę problemu, żeby grać na zasadach domowych, w których główny kontynent jest trochę większy niż zakłada to instrukcja. W skrócie - dodatkowe kafelki lądów i morza dają nam większe możliwości w konfigurowaniu planszy, nie wspominając, że przecież można ten dodatek łączyć z innymi.
Na dobre i na złe
Są też oczywiście rzeczy, które mogą nie przypaść do gustu. Przez dodatek gra ma więcej zasad do zapamiętania, jest bardziej złożona, wymaga trochę więcej strategii, co powoduje, że gra się zdecydowanie dłużej. W moim przypadku było to zawsze conajmniej dwie godziny niespiesznej, towarzyskiej rozgrywki. Gra jest też przez to bardziej męcząca dla młodych graczy, warto więc usiąść do niej wypoczętym. Można byłoby się też trochę przyczepić do połowu ryb, ponieważ nie jest to zbyt wyrafinowana mechanika; wyławiamy ryby za pomocą prawidłowego rzutu na kostce.
Podsumowując:
+ eksploracja i przygoda
+ więcej dróg do zwycięstwa
+ ciekawsza, bardziej strategiczna rozgrywka
+ konfigurowalna plansza
+ możliwość grania z 1, 2 lub wszystkimi elementami rozszerzenia
+ wariant dwuosobowy, który nieźle działa
- moduł z połowem ryb mógłby być ciekawszy
- mniejszy nacisk na interakcję na głównej wyspie