GRY RODZINNE
Magnum Sal: Muria
Nowa kopalnia do Magnum Sal
cena:
69.00 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
wydawca: Gry Leonardo (2012)
projektant: Filip Miłuński , Marcin Krupiński
wersja językowa: polska
Opis
W Wieliczce powstaje nowa kopalnia! Król wysyła sztygarów pod ziemię, aby sami wytyczali nowe szyby i planowali eksploatację soli. W mieście pojawiła się też warzelnia. Dość marnowania wypompowanej z kopalni zasolonej wody! W kieratach pracowicie krążą konie, górnicy uwijają się jak w ukropie. Król pragnie więcej białego złota! Pod ziemię!
Uwaga: Magnum Sal Muria jest dodatkiem i do gry wymagane jest posiadanie kopii gry Magnum Sal.
Recenzje naszych klientów:
zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną
dodano: 2014-12-23
hmmm
autor:
maklerstan
Dla mnie można wprowadzić takie same zasady do gry bez wydawania kilku złociszy na dodatek.
Magnum sal to fajna gra, ale dodatek dużo w niej nie zmienia, gra ma potencjał więc pewnie wyjdzie jeszcze nie jeden dodatek.





Dla mnie można wprowadzić takie same zasady do gry bez wydawania kilku złociszy na dodatek.
Magnum sal to fajna gra, ale dodatek dużo w niej nie zmienia, gra ma potencjał więc pewnie wyjdzie jeszcze nie jeden dodatek.
dodano: 2013-02-07
nic nie może się zmarnować
autor:
arhain
Bardzo dobry dodatek do bardzo dobrej gry.
Muria zdecydowanie nie jest dodatkiem "dojącym". Wprowadza sporo nowych, ciekawych mechanizmów i pozwala odkryć Magnum Sal na nowo.
Przede wszystkim gracze sami wybierają, w którą stronę będą kopać swoje korytarze. Przekopanie się na kolejny poziom wymaga nieco wkładu finansowego, jednak w perspektywie może okazać się bardzo opłacalne (w takim korytarzu umieszczamy na stałe znacznik w naszym kolorze - jakby wirtualnego człowieka, który nie wraca na powierzchnię, a może pobierać opłaty za transport).
Drugą istotną zmianą jest solanka. Za każdym razem, gdy gracze wypompowują wodę lub odkrywają nową komnatę, w solance zwiększa się ilość wody. W swoim ruchu gracz może posłać dowolną liczbę górników po wodę, jednak dostanie ją dopiero w swojej następnej turze PO zrealizowaniu królewskich zamówień. Kostki wody można zamieniać w odpowiednim stosunku na kostki soli lub wykorzystać przy realizacji następnych królewskich zamówień.
Dodatkowo dostajemy jeszcze dwa nowe narzędzia, ściśle związane z w/w zmianami.
Jeśli chodzi o wydanie, to elementy są tej samej jakości co podstawka. W pudełku (tej samej wielkości co wcześniej) dostajemy dostawkę do głównej planszy, 6 płytek narzędzi, nowe zamówienia, kilka nowych komnat, trochę dodatkowych kosteczek (przede wszystkim wody) i nowe monety (wreszcie o wartości 10) oraz zestaw pionków dla 5. gracza i sztygarów dla wszystkich graczy (sztygar to taki robotnik o wartości 2).
Całość fantastycznie rozwija grę podstawową, skutecznie przedłużając jej żywotność.





Bardzo dobry dodatek do bardzo dobrej gry.
Muria zdecydowanie nie jest dodatkiem "dojącym". Wprowadza sporo nowych, ciekawych mechanizmów i pozwala odkryć Magnum Sal na nowo.
Przede wszystkim gracze sami wybierają, w którą stronę będą kopać swoje korytarze. Przekopanie się na kolejny poziom wymaga nieco wkładu finansowego, jednak w perspektywie może okazać się bardzo opłacalne (w takim korytarzu umieszczamy na stałe znacznik w naszym kolorze - jakby wirtualnego człowieka, który nie wraca na powierzchnię, a może pobierać opłaty za transport).
Drugą istotną zmianą jest solanka. Za każdym razem, gdy gracze wypompowują wodę lub odkrywają nową komnatę, w solance zwiększa się ilość wody. W swoim ruchu gracz może posłać dowolną liczbę górników po wodę, jednak dostanie ją dopiero w swojej następnej turze PO zrealizowaniu królewskich zamówień. Kostki wody można zamieniać w odpowiednim stosunku na kostki soli lub wykorzystać przy realizacji następnych królewskich zamówień.
Dodatkowo dostajemy jeszcze dwa nowe narzędzia, ściśle związane z w/w zmianami.
Jeśli chodzi o wydanie, to elementy są tej samej jakości co podstawka. W pudełku (tej samej wielkości co wcześniej) dostajemy dostawkę do głównej planszy, 6 płytek narzędzi, nowe zamówienia, kilka nowych komnat, trochę dodatkowych kosteczek (przede wszystkim wody) i nowe monety (wreszcie o wartości 10) oraz zestaw pionków dla 5. gracza i sztygarów dla wszystkich graczy (sztygar to taki robotnik o wartości 2).
Całość fantastycznie rozwija grę podstawową, skutecznie przedłużając jej żywotność.
dodano: 2012-12-17
Fajny dodatek do fajnej gry
autor:
Marcin Chomiczewski
Baaardzo fajny dodatek! Nowy sposób budowania kopalni, sztygarzy i sól uzyskiwana z wody - te elementy znacznie uzrozmaicają podstawową wersję gry. Gra staje się bardziej wymagająca (zwiększona ilość decyzji) i tym samym bardziej miodna dla każdego szanującego się euro-gracza.
Minusem może być cena, która jest zbliżona do ceny podstawki, ale za to dostajemy sporo nowych elementów: pionki dla piątego gracza, sztygarów, szyby, więcej królewskich zamówień, więcej kafli kopalni i dwa dodatkowe narzędzia. Nie żałuję wydanych na "Murię" pieniędzy.





Baaardzo fajny dodatek! Nowy sposób budowania kopalni, sztygarzy i sól uzyskiwana z wody - te elementy znacznie uzrozmaicają podstawową wersję gry. Gra staje się bardziej wymagająca (zwiększona ilość decyzji) i tym samym bardziej miodna dla każdego szanującego się euro-gracza.
Minusem może być cena, która jest zbliżona do ceny podstawki, ale za to dostajemy sporo nowych elementów: pionki dla piątego gracza, sztygarów, szyby, więcej królewskich zamówień, więcej kafli kopalni i dwa dodatkowe narzędzia. Nie żałuję wydanych na "Murię" pieniędzy.
Witam, niewiele dodam, gdyż poprzednicy już ocenili dodatek. Choć muszę sam przyznać że ten dodatek wiele zmienia w samej grze, trzeba zakładać nową strategię i planować jak wyprzedzić wrogów by samemu przejąć jak najwięcej przy najmniejszych stratach:)
Dodatek ten kupiłem dawno temu już, ale przyznam że warto było ponieważ wiele nowych i fajnych sytuacji wprowadza, dzięki czemu trzeba więcej myśleć by wygrać bądź mieć dużo szczęścia:)
Polecam:)