gry planszowe rodzinne > Small World
GRY RODZINNE
logo przedmiotu Small World

Small World

Walka o przetrwanie pomiędzy 14 fantastycznymi rasami

cena:

159.90 139.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 8 lat
czas gry: ok. 60 min.

wydawca: Rebel.pl
projektant: Philippe Keyaerts

wersja językowa: polska

Opis


Small World to gra, w której gracze prowadzą swoje nacje w świecie, który jest po prostu za mały, aby pomieścić je wszystkie...   Small World, stworzony przez Philippe Keyaerts jako następca jego szeroko nagradzanej poprzedniej gry Vinci, to świat zamieszkany przez różnorodne rasy - krasnoludy, czarodziejów, amazonki, gigantów, orki a nawet ludzi. Każda z tych nacji posyła do walki swoje armie - wszystko, aby zdobyć chociaż odrobinę nowego terytorium i wymazać inne plemiona z powierzchni ziemi.   Niestety, cywilizacje w miarę wzrostu zatracają swoją dynamikę i możliwości rozwoju, dopada je stagnacja a w końcu upadek. Kluczem do zwycięstwa w Small World jest nie tylko wybór spośród 14 ras i 20 specjalnych mocy; najważniejsze to przewidzieć upadek i w odpowiednim momencie wycofać się z danej cywilizacji, udzielając swojego poparcia nowej sile, która rozwinie się na gruzach tych, którzy przeminęli.   Co znajdziesz w Small World:   przepiękne ilustracje utrzymane w bajecznym klimacie fantasynajwyższą jakość wydania, będącą wizytówką Days of Wonderczytelne, przystępnie wyjaśnione i zilustrowane zasady grywarianty rozgrywki dopasowane do 2, 3, 4 lub 5 graczy (zmienna wielkość planszy)20 specjalnych mocy, co w kombinacji z 14 rasami daje 280 możliwości tworzenia własnej cywilizacjidynamiczną, płynną rozgrywkę bez przestojów i długiego oczekiwania na swoją kolejkęlosowy dobór nowych cywilizacji, które spowoduje, że każda partia będzie inna od poprzedniej   Cywilizacje pojawiające się w grze składają się zawsze z dwóch elementów - rasy (np. Elfy) i zdolności specjalnej (np. Waleczne). Zarówno zdolności jak i rasy są bardzo zróżnicowane, a w grze możesz pokierować m.in. tak egzotycznymi cywilizacjami jak Bagienne Trolle, Żeglujący Czarodzieje, Handlujące Szkielety czy Latające Ghoule!Zawartość pudełka: 2 dwustronne plansze (dla 2,3,4,5 graczy)6 kart pomocy15 żetonów ras (w tym 1 pusty)168 żetonów ras18 żetonów zapomnianych plemion21 żetonów specjalnych mocy (w tym 1 pusty)35 żetonów specjalnych (leża, fortece, góry, smok, itp.)109 żetonów punktów zwycięstwa1 kostka posiłkówznacznik rundyzasady grynumer Days of Wonder Online Access  

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2019-12-11 Godna polecenia, szybka oraz przyjemna. autor: Motepik

Bardzo przyjemna strategiczna gra planszowa, przypominająca nieco swoją formą Ryzyko. Jednakże z ciekawym mykiem w postaci losowych atrybutów dla ras. Nie zawsze mają one sense w języku polskim (np. górskie ludzie), ale mimo to ta odrobina nieprzewidywalności dodaje dużo do kolejnych rozgrywek. Do tego też dochodzi "wymieranie" ras, które z kolei zmusza graczy do myślenia kilka tur do przodu na ewentualność gdy Mały Świat będzie podbijany przez nową rasę. Czy to ich, cz też przeciwnika.

Jakość wykonania samej gry jest bardzo dobra, nie mam tu najmniejszych zarzutów. Do tego w pudełku znajdują się plastikowe formy z pokrywką, dzięki czemu tokeny ras nie są porozrzucane po pudełku w razie transportu, oraz są ładnie posegregowane w trakcie rozgrywki.

Ogółem polecam.
dodano: 2017-10-04 Fantastyczna gra dla osób zaczynających przygodę z planszówkami! autor: EsperanzaDMV

...ale nie tylko, zaawansowani gracze (zwłaszcza z dodatkami) także znajdą coś dla siebie.
Przede wszystkim od samego początku zachwyca szata graficzna, ale jest to coś, do czego wydawnictwo Days of Wonder nas przyzwyczaiło. Sama gra jest nieprawdopodobnie skalowalna, tzn. gra się tak samo dobrze w 2, 3, 4 czy 5 osób, ponieważ... dla każdej ilości graczy w pudełku jest osobna, solidna, dwustronna plansza! W pudełku znajdziemy również mnóstwo innego dobra, a uwagę zwraca bardzo praktyczny podajnik żetonów ras, który można wyjąć z pudełka i położyć obok planszy - doskonałe rozwiązanie, jak cała wypraska zresztą.
Osobny temat to najważniejsza część tej gry, czyli kafle z rasami i umiejętnościami - przyznam, że po kilkunastu partiach w tę grę wciąż potrafi mnie ona pozytywnie zaskoczyć niecodzienną kombinacją tych dwóch - Żeglujące Szkielety, Latające Niziołki, Uduchowione Ghule to tylko przykłady.
Gra jest bardzo prosta w wytłumaczeniu, zatem idealnie nadaje się do wyłożenia na stół zarówno przez graczy, którzy zagrają bardzo okazjonalnie, jak i przez bardzo doświadczonych graczy.
Zdecydowanie polecam!
dodano: 2015-06-07 Bardzo dobry umilacz czasu. autor: Astegor

Gra SmallWorld opowiada o podbojach młodych ras oraz przemijaniu chwały ras starszych. Śliczna i łatwa gra familijna, a dla bardzo ambitnych z elementami taktycznymi.
Naszym głównym zadaniem jest zdobyć największej ilości punktów zwycięstwa, tutaj również będące walutą za którą zakupujemy kolejne rasy. Mechanika jaką cechuje się ta gra to Area Control, gdzie za każdy posiadany przez nas skrawek ziemi dostajemy punkty.
Zalety:
+ Szybka, 20-60min, chyba nie udało mi się zagrać dłużej,
+ Obecna cena ma dobry stosunek do zabawy wypływającej z gry,
+ Pozwala trochę pogłówkować, ale gwarantuje, że mózgożerna nie jest, chyba że chcecie wykręcić jakieś rekordy,
+/- Regrywalność. Chyba największy problem SmallWorld'a. Z jednej strony mamy aż 14 ras a każda w połączeniu z jedną z 30 cech daje sporo kombinacji (14x30=420), jednak po 5+ partiach gra zaczyna być monotonna. Dodatki są fajne, ale nie w tej cenie(3 rasy + 5 cech za 55 zł).
+/- Balans gry. Mimo dość sporej liczby kombinacji mogą znaleźć się zdecydowanie mocniejsze od innych comba rasa/cecha. Sprawę ratuje fakt, że możemy dysponować 2-5 rasami w jednej grze.
- Ta sama mapa. Wydaje się to głupia sprawa, lecz można po kilku grach zauważyć, że mimo dużej różnorodności ras niektóre z nich powinny zaczynać podboje w wybranych przez twórców miejscach. W innym przypadku nie będą opłacalne.

Ocena: 8/10 a raz z małymi dodatkami 9/10.
Na prawdę solidny tytuł dający masę radości z gry. Ma też spore możliwości rozbudowy przez dodatki co jeszcze mocniej utwierdza Small World na czele ładnych i względnie prostych gier familijnych.
dodano: 2015-02-17 Relaks w Małym Świecie autor: flowermaiden

Gra Small World dała mi dużo radochy. Wygląda pięknie - wykonanie elementów jest na bardzo wysokim poziomie, grafiki są bajecznie kolorowe, karton jest dobrej jakość instrukcja i karty pomocy dla graczy są napisane jasno i przejrzyście. Za taką cenę dostajemy tonę świetnych elementów. Mamy dwie dwustronne plansze dla 2-3 osób oraz dla 4-5. I na nich podbijamy tereny małego świata zabawnymi rasami elfów, orków, ludzi, trytonów, szkieletów itp. Każda rasa jest inna i w połączeniu z specjalnymi mocami daje mnóstwo kombinacji, które dają różne profity w różnych etapach gry. Walczymy o wpływy z innymi graczami, najeżdżamy siebie nawzajem i staramy się utrzymać nasze włości. Za kontrolowanie terenów pobieramy pieniądze. Kto bogatszy na koniec wszystkich tur, ten zwycięża.
Gra jest w zamyśle szybka (60-90min), prosta i emocjonująca. I taka w istocie jest! Łatwo ją wytłumaczyć graczowi, nie-graczowi, nastolatkowi, rodzicom, kolegom, koleżankom - każdemu.
Dla mnie świetna pozycja na weekendowy relaks. Zachęca wyglądem, nie przytłacza zasadami, daje fajne emocje podczas rywalizacji i podobała się naprawdę wielu osobom, które w planszówkach stawiały swoje pierwsze kroki. Dla mnie również dużą zaletą jest to, że gra się bardzo przyjemnie w każdym wariancie ilości graczy. Można ją wyjąć i na liczniejszym spotkaniu i na spokojny wieczór we dwoje.
Polecam!
dodano: 2015-02-05 nie dla wymagających autor: katlewandowska

Kupiłam tę grę skuszona nie tylko pozytywnymi opiniami, ale też przepiękną szatą graficzną. Ponieważ najczęściej gram w parze, przeczytałam kilka wypowiedzi na temat skalowania gry, i autor jednej z nich napisał, że gra z żoną już od roku i jeszcze się im ta gra nie znudziła. Ja nie dałam rady po trzech czy czterech rozgrywkach i gra została odsprzedana.
Po pierwszym przerażeniu, że nie zrozumiemy zasad (mam wrażenie, że instrukcja napisana jest dla osób, które już grały i wiedzą o co chodzi, polecam więc obejrzeniu kilku recenzji i rozgrywek na youtube), okazały się one bardzo proste (chociaż pojawiały się wątpliwości, które rozwiewaliśmy na forach fanów gier planszowych). Może nawet zbyt proste, bo chodzi o to, żeby rozkładać swoje żetony ras na kolejnych polach: czasem trzeba położyć więcej, czasem mniej, czasem trzeba wymrzeć, bo nie ma już kim podbijać.
Plusy: piękne wykonanie, poręczne pudełko na żetony, ciekawy pomysł z łączeniem przypadkowych ras i umiejętności dodatkowych (ale nie, nie umarłam ze śmiechu w tej grze, jak pisze na pudełku wydawca - kto wymyślił taki bzdurny slogan?)
Minusy: przy takiej ferii kolorów mylą się żetony naszej rasy z innymi rasami, tak samo jak mylą się rasy wymarłe, niektóre połączenia ras są znacznie lepsze niż inne, co prowadzi do dominacji jednego użytkownika nad innymi (tzw. kingmaking), nie wymaga zbyt wiele wysiłku, nie trzeba kombinować, trzeba tylko rozkładać żetony swojej rasy i zgarniać za to monety - dla jednych w sam raz, ale wymagających/doświadczonych graczy raczej znudzi.
Podsumowując: z pięknej miski można się najeść, ale tylko wtedy, gdy jej zawartość jest treściwa ;)
dodano: 2014-12-15 Prosta autor: dentarg

Grałem w nią kilka lub nawet kilkanaście razy. Łatwa, prosta i przyjemna. Nadaje się na imprezy, ale na "wieczory gier" już mniej. Jest za łatwa. Zaletą jest na pewno to, że gra się szybko.
dodano: 2014-12-01 Dobrze wydane pieniądze autor: krychuno1

Gry, które kupuję dzielę pod względem długości rozgrywki i przede wszystkim, pod kątem grywalności w towarzystwie, które tej gry nie zna. Small World kupiłem, żeby grać ze znajomymi lub z dziewczyną, jeżeli nie mamy czasu na długie granie.
Small World to wojna ras, w której gracze wcielają się w role spekulantów. -Wprowadź do gry wybranąrasę posiadającą własną i drugą losowo dobraną cechę, ułatwiające podbój lub dające dodatkowe zyski
- zgarniaj kasę - o tu chodzi. Nie ma sentymentów. Jeżeli liczebność nie pozwala na dalszy rozwój przestaje zarabiać, więc...
- ..."wymrzyj" i sięgnij po koejną, zanim przeciwnicyosiągną nad Tobą przewagę.

Small World:
- pozwala zagrać pełnowartościową rozgrywkę po krótkim wprowadzeniu, więc tak, zagracie w nią z przyjaciółmi, którzy nigdy w nią nie grali
- rozgrywka jest prosta, ale daje angażująca. Są emocje.
- czas gry jest rozsądny - czuje się, że się pograło, a wciąż jest czas na rewanż

Z perspektywy czasu uznaję zakup tej gry za strzał w dziesiątkę. Spełnił swoją rolę znakomicie.
dodano: 2014-11-24 gorąco polecam autor: Krzysztof Rudnicki

Small World jest humorystyczną grą osadzoną w klimacie fantasy. Bardzo proste zasady to największy atut tej gry. Jak do tej pory jest to jedyna gra, w której twórcy bardzo dobrze zadbali o pojemniki na dość liczne żetony w pudełku. Kartoników jest mnogość - mamy rasy, specjalne zdolności ras ( zestawiając je ze sobą uzyskujemy pełną nazwę oraz możliwości danej rasy ), żetony plemion, mocy, gór, specjalne.... mnogość wielka. Opis gry podstawowej zamieszczam niedługo po otrzymaniu polskojęzycznych dodatków i znów chwała producentowi za pojemniki. Graficznie gra przedstawia się bardzo przyjemnie. Regrywalnośc jest duża - przy kolejnych rozgrywkach możemy mieć do wyboru zupełnie nowe połączenia ras i cech specjalnych. Jedynym mankamentem są polskie nazwy zarówno ras jak i cech - są bezpośrednim tłumaczeniem z angielskiego i nie zawsze brzmią dobrze. Taki jest urok naszego języka i tego ominąć się nie da, trzeba pokochać :-)
dodano: 2014-10-07 Konkretna gra, dla niekonkretnego gracza :) autor: kudlacz135

Small World to przede wszystkim solidnym produkt. Bardzo dobre wykonanie, kolorowa oprawa graficzna i świetna pozycja przy odrobinie większej liczbie graczy, jeżeli chcemy coś lżejszego ale nie trywialnie prostego. Sprawdza się również całkiem przyzwoicie jako gra wejścia, dla osób, które mają znikome doświadczenia z planszówkami. Rozgrywka jest stosunkowo łatwa, instrukcja z przykładami, a każdy gracz otrzymuje spis umiejętności kart, faktycznie pierwsze tury mogą trwać dłużej, jeżeli ktoś czyta wszystkie umiejętności, zamiast tylko tych dostępnych na stole. Z drugiej strony, jeżeli raz ktoś przeczytał interesującą go kombinację umiejętności, grafiki na żetonach przypominają o zdolnościach naprawdę dobrze. Należy tylko pamiętać czym Small World nie jest. Nie jest grą rewolucyjną, nie jest też mózgożerną strategią dla planszówkowiczów z doświadczeniem, chcących spędzić 3-5 godzin nad grą, a wszystko to nie jest zarzutem, a faktem. Small world to dobra i godna polecenia gra, z elementami strategii, planowania i mechaniką kontroli obszarów, sprawdza się zadowalająco, zwłaszcza w swojej kategorii wagowej.
dodano: 2014-03-02 Mały to jest... autor: Yokes

...stół do tej gry w naszym pokoju.

Sama gra potrzebuje miejsca, by ją rozłożyć. Przy dwóch i trzech graczach jest ok. Przy czterech i pięciu robi się problem. A ptaszki śpiewają o planszy dla sześciu z nowymi zasadami i jeszcze "większym" małym światem.
Ale wracając do recenzji, to typowa gra rodzinna przez duże "R".
To co przekonuje maluchy do gry w tą pozycję, to wspaniałe grafiki i wytrzymałe wykonanie do którego przyzwyczaiło nas już DoW.
Wiek osiem lat to zawyżony próg. Siedmiolatki dają spokojnie radę, a czar gry i chęć zagrania czyni cuda :c) To może być takie pierwsze, cukierkowe spotkanie z grą, gdzie dziecko może nauczyć się myśleć strategicznie i planować posunięcia, ucząc się jednocześnie agresywnego stylu gry, bo pasywność jest w tej pozycji okrutnie karana przez innych graczy.
O grze powiedziano już niemal wszystko, pozostaje tylko dodać, że mimo upływu roku i w miarę rozsądnego grania, do tej pory nie znudziły się nam podstawowe rasy i ich umiejętności, a wciąż nowe konfigurację zaskakują. A przecież już czekają w kolejce zakupione dodatki i świetny, niezależny UNDERGROUND.
To co zauważyliśmy do tej pory, nie wiem czy to prawidłowość, czy nie to fakt, że grając we dwie osoby dość często zdarzają się remisy. W trójkę i więcej osób nie ma już takiego zjawiska.
Co do samej gry polecam jeszcze zainteresować się stroną z grą na BGG, gdzie można znaleźć wersję dla jednej osoby. Tak. I takie coś istnieje, nie testowałem jeszcze, ale po opisach wnioskuję, że działa całkiem dobrze.
Zatem ruszajcie do sklepu po grę, a później zacznijcie podbój.
dodano: 2013-04-11 Początek przygody jak z bajki autor: Zwieżak

Oczywiście chodzi o początek przygody z planszówkami. Bo właśnie jako taką postrzegam tę grę. Kolejne świetne wprowadzenie nowych graczy. Small World znakomicie zachęca do spróbowania innych gier. Jeśli sami chcecie poznać nowoczesne planszówki, albo też chcecie pokazać je nowym graczom, to ta gra jest jedną z najlepiej nadających się do tego. Można też grac z dziećmi, choć wydaje mi się, że nie młodszymi niż 10 lat i to nie jako pierwszą grę.
Świetnie wydana, kolorowa, z dośc zabawnymi grafikami i prostotą zasad. Krótka instrukcja niemal wszystko jasno wyjaśnia (uwaga na to, w którym momencie podlicza się punkty), zawiera dobre przykłady i pozwala zacząć grę po nie więcej niż 10 minutach wytłumaczenia reguł innym graczom. Sama rozgrywka jest dynamiczna, nie ma raczej dłużyzn, dalekowzroczna strategia też raczej nie ma sensu, bo wszystko szybko się zmienia. Szybkie przygotowanie gry, bardzo dobre i pomocne są karty pomocy graczy.
Mimo tej podkreślanej prostoty, gra na pewno nie jest prostacka. Przeciwnie, wymaga mimo wszystko skupienia, odpowiedniej taktyki. Nie ma przypadkowych zwycięstw i porażek. Dawka losowości jest niewielka i to nie ona ma decydujące znaczenie (chyba, że wbrany zostal zestaw RASA-CECHA podatny na losowość posiłków wzywanych za pomoca kości). Pozwala to dobrze się czuć przy grze również w gronie bardziej doświadczonym. Nie będzie to oczywiście pojedynek umysłów na poziomie Cywilizacji, Caylusa, ale też pozwoli na główkowanie. Zmęczenia mózgu nie będzie, więc będzie można zasiąść do kolejnej partii, a nawet sięgnąć po coś "mocniejszego" - oczywiście do grania.
Moim zdaniem tę gre warto mieć w kolekcji, bo może się przydać w niemal każdej sytuacji. Wielośc dodatków dostępnych na rynku (niestety nie polskich, przy czym gra jest niezależna językowo) pozwala też uniknąć nudy powtarzających siekombinacji, ale ta grozi tylko największym zapaleńcom, którzy rozegrają kilkadziesiąt partii. Ilośc kombinacji ras i cech jest bowiem dośc znaczna.
dodano: 2013-02-12 Dobra, ale... autor: Krzysztof Synowiec

Small world to ciekawa propozycja zarówno dla młodszych jak i starszych graczy. Proste zasady i bardzo czytelna mechanika gry pozwalają wejść do zabawy natychmiast po otworzeniu pudełka. Jedyne, co może drażnić to fakt, że jeśli pozostali gracze widzą w nas poważne zagrożenie, mogą z łatwością (nawet w przypadku bardzo dobrej strategii z naszej strony) zepchnąć na ostatnie miejsce.
dodano: 2012-05-15 autor: Michał Barcikowski

Gra small world Jest grą, która polega na podbijaniu regionów i zbieraniu za to korzyści w postaci żetonów zwycięstw. Wygrywa osoba, która zbierze najwięcej tych żetonów. Najciekawszą sprawą jest to, że w tej grze nie ma kart! Są same żetony plus kostka posiłków. Jest to gra typowo taktyczna z drobną domieszką losowości w postaci kości posiłków,w podstawowej grzej dostaniemy 15 żetonów ras oraz 21 specjalnych mocy, które po połączeniu dadzą nam różne rasy, którymi będziemy mogli podbijać obszary. Zasady są proste przy pomocy żetonów podbijamy nowe obszary. Jeśli nie ma żadnych żetonów na obszarze to potrzeba 2 żetonów aby podbić region. Za każdy żeton na obszarze potrzeba dodatkowego żetonu naszej rasy aby go podbić. Ciekawą sprawą jest to, że otrzymujemy dla każdego gracza po karcie pomocy, w której są opisane wszystkie zasady dotyczące każdej rasy i każdej mocy, co znacznie ułatwia dobór nowych ludów, którymi będziemy niszczyć plany przeciwników! Polecam każdemu, kto szuka gier strategicznych oraz osobom, których dziewczyny nie lubią kart w grach ;)
dodano: 2012-05-11 Rzeź autor: Mateusz Górski

Bardzo prosta i dynamiczna gra, w której ciągle jest ciasno na planszy. Bardzo dobrze działa w 2-3-4 osoby, przy 5 graczach już troszkę za długo trzeba czekać na swoj ruch i zanim się ruszymy to już nie wiele na zostaje z poprzednich podboji. Skazywanie ras na wymarcie jest fantastyczne bo w ciągu gry zagramy przynajmniej 2 a czasem i 5 różnymi rasami. Oczywiście nie jest to jakiś ciężki tytuł i jakiś myśliciel może go zepsuć jak zacznie analizować którą rasą zobędzie ile punktów i ile odbierze przeciwnikom, ale wystarczy na niego krzyknąć i jest OK. Gra posiada jeden duży minus: mimo że jest 14 ras to szybko się przewijają wiec dodatki będą konieczne dla utrzymania gry na stole. Naszczęści każda rasa dostaje jeszcze jakąś ceche specjalną (w puli jest 20) wiec na kilka gier wystarczy :]
POLECAM