gry planszowe rodzinne > Ogonek (Kolejka IPN)
GRY RODZINNE
logo przedmiotu Ogonek (Kolejka IPN)

Ogonek (Kolejka IPN)

Dodatek do Kolejki.

cena:

15.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:



wydawca: Instytut Pamięci Narodowej
projektant: Karol Madaj

wersja językowa: polska

Opis


Ogonek wprowadza do gry nowe kolejkowe emocje. Dzięki rozszerzeniu dla szóstego gracza będzie mogli zmierzyć się z rzeczywistością lat osiemdziesiątych w jeszcze większym gronie. Codzienne doniesienia „Trybuny Ludu” spowodują zaskakujące zmiany sytuacji na planszy. Zakupiona w sklepie monopolowym „waluta zastępcza” ożywi wymianę na bazarze i pozwoli zyskać sympatię spekulantów. Jeśli wrażeń będzie zbyt mało – karty pola do popisu pozwolą na wprowadzenie do gry własnych wydarzeń i kolejkowych forteli.

UWAGA: Do gry w „Ogonek” niezbędna jest podstawowa wersja gry „Kolejka”

Opakowanie zawiera:

     5 pionków w kolorze białym
    10 kart kolejki w kolorze białym
    24 dodatkowe karty kolejki w 6 kolorach
    1 karta listy zakupów
    10 kart Trybuny Ludu
    10 kart pola do popisu
    10 kart towarów w 5 kolorach
    5 kart dostawy towarów w 5 kolorach
    1 karta pomocy gracza w kolorze białym
    8 kart wódki
    broszura z instrukcją i opracowaniem historycznym

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2013-11-25 ludu pracujący ! autor: Krzysztof Rudnicki

Dla osób, którym spodobała się gra kolejka - dodatek wręcz obowiązkowy. Mnie na początku skusiła możliwość dodania kolejnej osoby do rozgrywki, później okazało się że dodanie Trybuny Ludu czy wódki - nadaje grze dodatkowego kolorytu.
dodano: 2013-01-30 obowiązkowy dodatek autor: Michał Cichocki

Co wprowadza ten dodatek?
1.Możliwość gry w sześć osób (dostajemy białe pionki).
2.Dodatkową kartę zakupów.
3.Nowe karty dostawy towarów (z liczbą 4)
4.Sklep monopolowy za trzepakiem.
5.Trybunę Ludu z najnowszymi informacjami.
6.Kartę „Rozmowy kolejkowe”.
7.28 czystych kart w 7 kolorach.

Dodatkowe elementy, od numeru 3 do 7, mocno zmieniają rozgrywkę, tworząc ją bardziej zakręconą i urozmaiconą:).

Alkohol ze sklepu monopolowego (do którego też będziemy mogli się ustawić) moze być wykorzystany jako „waluta zastępcza” na bazarze. Można zamiast karty towaru użyć karty wódki. Dzięki flaszce można zamienić się w kolejce ze spekulantem. Mając kartę wódki otrzymujemy dodatkową rundę zagrywania kart kolejki. A pozostali gracze (nie mający wódki) mogą jedynie pogapić się na nasze działania. Na koniec gry, larty wódki nie liczą się jako towar.

Trybuna ludu ma dwa oznaczenia „I” i „II”. Jak to w PRL (wszystko inaczej) – pierwsze zużywa się „II”. Po fazie zajmowania miejsc w kolejkach, a przed dostawą towaru, Kierownik odkrywa kart ę Trybuny Ludu i czyta treść. „Niusy” potrafią zmienić układ na planszy i wprowadzić spory zamęt. Są ciekawym dodatkiem. Po dwóch tygodniach tasuje się wszystkie karty Trybuny Ludu i układa znowu na przerywanym polu obok samochodów dostawczych.

„Rozmowy kolejkowe” zastępują na początku gry kartę „Remanent”. Remanent każdego gracza ląduje najpierw na środku, na stosie kart odrzuconych. W czasie zagrywania kart, użycie „Rozmów kolejkowych” pozwoli zabrać ze stosu kart odrzuconych dowolną kartę (nawet w kolorze innego gracza) do swojej ręki. W pierwszę sobotę karty „Remenet”, które zostały na stosie kart odrzuconych (zagrany) wracają do rąk graczy. Zagranie kary „Rozmowy kolejkowe”, oprócz możliwości zabrania ze stołu innej karty, jest równoznaczne z powiedzenie „Pas” i kończy fazę przepychanek kolejkowych.

Czyste karty do podpisu umożliwiają włączenie do gry, nowych (własnych pomysłów) kart kolejki oraz Trybuny Ludu. Pomysł przedni.

Ogonek dostarczany jest w opakowaniu „zastępczym”. Kolejny dodruk planowany jest chyba na koniec maja lub czerwca 2013 roku. Jeśli lubisz „Kolejkę”, to ten dodatek jest obowiązkowy.
dodano: 2012-02-12 bardzo dobry autor: kariaba

Dodatek świetnie uzupełnia "Kolejkę". Kartki z wódką i ich wykorzystanie jako wymiana na bazarze oraz przekupienie spekulanta i w rezultacie zamiana miejscami są świetnym pomysłem. Karty "Trybuny" Ludu" są również świetnym pomysłem (czytanie prasy porannej i patrzenie jakież to wydarzenie będzie obowiązywało na dany dzień) :-).
Czytałam krytykę pustych kart pola do popisu, że płacąc za grę płaci się za puste (czyt. nieużyteczne) karty przepychanek. Dla mnie pomysł z tymi pustymi kartami jest genialny. Do każdego koloru dodano cztery takie karty i stwierdzam, że jest ich za mało. Dwie już mam zapełnione i kolejne dwie z czasem też na pewno zostaną wypełnione. Te karty dają możliwość stworzenia swojej, niepowtarzalnej gry.