gry planszowe rodzinne > Kingdom Builder
GRY RODZINNE
logo przedmiotu Kingdom Builder

Kingdom Builder

Rozmieść swoje osady w królestwie tak aby na koniec zdobyć za nie najwięcej punktów. Gra autora Dominiona

cena:

169.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 8 lat
czas gry: ok. 60 min.

wydawca: Queen Games
projektant: Donald X. Vaccarino

wersja językowa: europejska
instrukcja: angielska
Wgnieciony jeden róg

Opis


By skillful building of settlements players create their own kingdoms, aiming to earn the most gold at the end of the game. The 3 Kingdom Builder cards specify the conditions which must be met in order to earn the desired gold. 

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2017-05-23 1,2,3,17,21... czekaj ile to bylo? autor: Blood_Pet

Swietna pozycja dla ludzi ktorym znudzilo sie juz ciagle granie w Carcassonne i Osadnikow z Catanu :)
Gra banalnie prosta. Zasady da sie wyjasnic w jednym zdaniu ;]
Ciagniesz karte, stawiasz 3 domki i nastepni gracze robia to samo az domki sie nie skoncza i podlicza sie punkty.

Oczywiscie, az tak prosto nie jest, bo mamy do dyspozycji rozne rodzaje terenu, rozne dodatkowe budowle i uklady, ale wszystko kreci sie w okol dostawiania domkow jak z monopoly na planszy i podliczaniu punktow zwyciestwa za - no wlasnie - za co innego w kazdej rozgrywce. W kazdej grze dociaga sie losowo karty punktacji i gracze musza do nich ukladac strategie calej rozgrywki. Dzieki temu kazda gra jest inna unikalna i daje duze pole do popisu dla kombinowania co gdzie i jak by bylo jak najlepiej. Dodatkowo sama plansza tez jest losowana z gotowych segmentow powodujac wieksze zroznicowanie pomiedzy rozgrywkami.
Gra swietnie sie sprawdza zarowno na 2 jaki na wiecej osob, ale zdecydowanie polecam ja bardziej na wiecej osob gdzie na planszy robi sie juz ciasno i jest duzo trudniej rozszerzac swoje krolestwo we wczesniej planowanych kierunkach :)
Gra nie jest moze jakos bardzo odkrywcza i ambitna, ale zdecydowanie wymaga troszeczke myslenia i planowania. Stad stawiam ja na rowni z pozycjami takimi jak Carcassonne, Ticket to Ride, czy Catan. Typowe Euro :)

Zalety:
- Czas rozgrywki (30-60 min)
- Olbrzymia regrywalnosc.
- Proste zasady
- Chec ponownego zagrania po skonczonej partii
- Rozne warunki zwyciestwa w kazdej rozgrywce
- Doskonala zarowno dla 2 jak i wiecej graczy

Wady:
- Losowosc doboru kart potrafi czasem irytowac jesli np. przez cala gre nie dociagniemy ani razu jakiegos konkretnego rodzju terenu.
- Za malo przykladow punktowania (w instrukcji nie ma opisanych dokladnie wszystkich przypadkow i interpretacje graczy przy stole potrafia byc czasem sprzeczne - wazne by ustalic lub sprawdzic oficjalnie co i jak przed rozpoczeciem rozgrywki).
dodano: 2014-09-26 Dobra bo prosta autor: kacgas

Gra jest niesłychanie prosta. To jej największa zaleta. Czy obejdzie się bez większego główkowania? Niekoniecznie. Kluczem jest wykorzystywanie kafli zdobytych na poszczególnych lokacjach. Jeśli nie pozyskamy właściwych, nie będziemy ich stosować, lub wykorzystamy je bezmyślnie, gra zemści się na nas. Każda rozgrywka jest inna. Sprzyja temu zmienna konfiguracja mapy, dostępność różnych kafli funkcyjnych i przede wszystkim losowość celów do zrealizowania. Dla początkujących graczy szczególnie ten ostatni aspekt jest trudny do ogarnięcia. "Jak to nie dostaję żadnych punktów za tę osadę?" Trzeba się wstrzelić w 3 wylosowane cele. Czasem należy się skupić na 1 lub 2, a czasem przeć do realizacji wszystkich. Niektóre cele zmuszają nas do wzmożonej analizy poczynań innych i tu dochodzi element interakcji. Stosunkowo rzadko wchodzimy sobie w paradę, ale przy doświadczonych graczach widać korelację między tym co robią poszczególni gracze. Rodzi się więc pytanie dlaczego nie dałem 5 gwiazdek. Przede wszystkim problemem jest fakt, iż nawet przy maksymalnym wykorzystaniu dostępnych kafli funkcyjnych często stajemy przed koniecznością postawienia domków, które nic nam nie dają. Bezsens. Grafiki i wykonanie są ok. Ilustracje nie rzucają na kolana, ot dobra rzemieślnicza robota. Grze brakuje również nieco klimatu. Jest natomiast szybka i wytłumaczymy ją w kilka minut. Dobry przerywnik między cięższymi tytułami.
dodano: 2013-07-13 wkręcająca autor: pieguz

zawartość i wygląd: gra jest bardzo porządnie wydana. kolorowe plansze i karty, ładna grafika, drewniane pionki, wszystko to sprawia, że miło otwiera się pudełko i zasiada do rozgrywki.

gra: zasady jak się już raz przeczyta instrukcje są bardzo proste i łatwe do wytłumaczenia osobom nowym. na punktację składają się zawsze zasady podstawowe, które są banalne i zasady dodatkowe, losowane przy każdej rozgrywce (bardzo dobrze opisane na kartach, więc nie ma problemu z szybkim przyswojeniem o co chodzi). Dodatkowo, poza trzema losowymi zasadami punktacji, do każdej rozgrywki losujemy 4 kawałki planszy z 8, każdy kawałek planszy ma przypisane inne pola specjalne, co w połączeniu ze zmienną punktacją daje na prawdę sporą grywalność i pomimo, że grałam już w tę grę sporo razy, jeszcze nie trafiłam na ten sam zestaw.

ogólne odczucia: gra bardzo miła, bo prosta do wytłumaczenia, jest trochę kombinowania, ale wszystko dzieje się dość dynamicznie, więc nie ma zbyt długich przestojów. Osobiście bardzo lubię na spotkania ze znajomymi i często w nią gramy, głównie dlatego, że nawet lekkie rozproszenie rozmową na inne tematy nie powoduje, że gra ciągnie się w nieskończoność i przestaje być przyjemna. Pozycja dość lekka, ale bardzo sympatyczna i z każda rozgrywką docenia się ją bardziej i częściej się po nią sięga. Wkręca :)
dodano: 2012-11-18 Dałabym 6 autor: monga

gdyby było. Fantastyczna gra, jedna z lepszych jakie poznałam w ciągu tego roku.
O czym ta gra jest ? O stawianiu domków na planszy. Po prostu. Z budowaniem królestwa ma ona niewiele wspólnego i klimatu w niej doszukiwać się cięzko. Ot bierzemy w swojej rundzie 3 domki (czasem więcej jak mamy bonusy), stawiamy je na planszy i kolejka przechodzi do kolejnego gra, ten stawia swoje itd. itd. aż domki się skończą, na końcu gry podliczanie punktów i to na tyle. Brzmi mało ciekawie, a gra się świetnie.

Plansza składa się z 4 części i przy każdej rozgrywce może wyglądać inaczej, jako że do dyspozycji w grze mamy aż 8 części bodajże a każda przynosi inne bonusy. Na planszach występuje 7 różnych rodzajów terenu rozmieszczonych na każdej planszy inaczej. Dodatkowo jest 10 kart królestwa, które decydują jakie ułożenie domków będzie punktowane na koniec gry - z tych kart w każdej grze biorą udział losowe 3 (np. raz liczą się domki ułożone w 1 linii i koło gór, a innym razem domki w największej własnej grupie i jednocześnie rozłożone w jak największej liczbie linii).

Cała ta różnorodność powoduje, że gra za każdym razem wygląda inaczej, proste zasady pozwalają wytłumaczyć ja w parę minut i grać z nowicujaszami. Ruchy graczy są szybki i przy odpowiednio ułożonych bonusach cała rozgrywka może skończyć się w czasie krótszym niż 30 minut.

Zdecydowanie polecam, to fantastyczna gra rodzinna, o bardzo wysokim stopniu regrywalności.



dodano: 2012-01-13 Super Builder autor: Piotr Czuba

Gracze tworzą własne królestwa przez umiejętnie budując swoje wioski. Celem jest zdobycie jak najwięcej złota na koniec gry.


W grze jest dziewięć rodzajów terenu. Plansza jest modularna i plansze zawierają dodatkowo żetony specjalne i zamki są na zmiennej planszy, z uwzględnieniem miejsca i zamków.
Podczas swojej tury gracz za pomocą kart terenów buduje trzy osady na trzech polach wybranego terenu. Przenoszenie osad jest bardzo ważnym elementem strategicznym.Czas rozgrywki jest dość krótki, ale bardzo intensywny ;)
Gra bardzo dobrze się skaluje. Warunki zwycięstwa są bardzo różnorodne co w połączeniu z modularną planszą daje poczucie duże różnorodności.
Gra wręcz dedykowana do pisania dodatków ;)
dodano: 2011-12-22 Oceń po trzeciej partii autor: leser

Świetna gra autorstwa Vaccarino (twórcy Dominiona) i można znaleźć tu pewne aluzje do Dominiona. Na początku rozgrywki wybieramy jakie akcje będą w grze, a co więcej jakie będą warunki zwycięstwa. Ten bardzo oryginalny pomysł sprawia, że każda gra jest inna.
Zwracam jednak uwagę, aby nie skreślać gry po pierwszej partii. Mi też się wydawało, że rozgrywka jest losowa, karty zmuszają mnie do ruchów, których nie chcę robić, a zwycięzca wygrał przypadkiem. Owszem, w pierwszej partii tak było, ale po drugiej i trzeciej zachwyciłem się tą grą. Można naprawdę fajnie pokombinować, a 30 minutowa rozgrywka jest wyłącznie atutem. Polecam wszystkim i polecam zagrać od razu trzecią partię :)
dodano: 2011-11-05 Im dalej tym ciekawiej autor: iguana

Zaskoczenie Essen 2011. Pierwsza rozgrywka - ujdzie. Druga - fajne to to. Trzecia - radocha. Czwarta - muszę ją pokazać kumplom. A co kumple na to? Po pierwszej rozgrywce - ujdzie. Po drugiej - fajne to to. Itd itp :) Jest to lekka abstrakcja o banalnych zasadach, ale nie prostacka. Ciężarem dopasowuje się do grających, trwa do 30 minut i każda partia wygląda zupełnie inaczej. Totalnie inaczej, w czym siła tej gry. Podejrzewam, że lepiej chodzi na dwie osoby, bo mamy większą kontrolę nad planszą, ale głowy nie dam. Najważniejsze jest pierwsze parę ruchów. Jeden błąd i statustujemy. Gdy obie strony wiedzą co robią losowość w postaci kart jest do przełknięcia, a wyniki końcowe różnią się od siebie paroma punktami. Z drugiej sony partyjki są na tyle szybkie, że zamiast rozpamiętywać porażkę, gramy rewanż. Gorąco polecam. Cena wysoka, ale wykonanie jest solidne a wizja dodatków (w końcu autor stworzył Dominiona) wydłuża regrywalność tytułu na lata. Do planszomanii: ściągnijcie Nefariousa tegoż autora