GRY RODZINNE
Trekking przez historię (edycja polska)
Wczasy w dawnych czasach!
cena:
144.90 129.90 PLN(najniższa cena z 30 dni: 129.9)
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny
dodaj do koszyka
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 10 lat
czas gry: od 30 do 60 min.
wydawca: Rebel.pl (2024)
kod kreskowy: 3558380116202
projektant: Charlie Bink
wersja językowa: polska
Opis
Trekking przez historię to strategiczna gra dla całej rodziny, która zabiera uczestników w wyjątkową podróż po najważniejszych wydarzeniach w dziejach. Podczas rozgrywki będziemy dobierali specjalne karty historii, starając się zachować odpowiednią kolejność, by zdobyć jak najwięcej punktów. Zmienne układy elementów i indywidualne plansze celów sprawiają, że gra jest niezwykle wciągająca nawet po kilku rozegranych partiach, a klimatyczne ilustracje i opisy wydarzeń historycznych nadają jej edukacyjnego charakteru.
Na czym to polega?
Rozgrywka w Trekking przez historię składa się z 3 rund, które odpowiadają poszczególnym etapom Waszej wycieczki. Każdego dnia spędzicie różną liczbę godzin, uczestnicząc w ważnych wydarzeniach historycznych. To od Was zależy, w jaki okres w dziejach się udacie, jednak warto zachować chronologię odwiedzanych wydarzeń, by zdobywać jak najwięcej punktów.
Na planszy czekają na Was karty wydarzeń, do których możecie się przenieść. W grze walutą jest czas zaznaczany na specjalnym zegarze, a koszt karty jest zależny od jej położenia. Jeśli wyjątkowo zależy nam na którejś z nich, możemy przesunąć się dalej na planszy zegara, jednak warto pamiętać, że ma ona ważną funkcję – wyznacza kolejność, w jakiej rozgrywamy swoje tury. W tej grze nie działamy jedno po drugim; aktywnym graczem jest ten, kto jest najbardziej z tyłu na planszy zegara. Pozornie niezwykle opłacalny ruch może się okazać mniej atrakcyjny, gdy weźmiemy pod uwagę, że dzięki nam przeciwnicy będą mogli rozegrać po dwie rundy zanim nas dogonią.
Pozyskane karty historii zapewniają nam żetony doświadczeń, które służą do realizowania indywidualnych celów. Każdy z graczy dysponuje własnym planem podróży, który wymaga innej kombinacji żetonów. Realizowanie tych celów pozwala na zdobywanie cennych punktów. Otrzymujemy je również za odbyte wędrówki, czyli zestawy zebranych kart historii, które tworzą nieprzerwany ciąg chronologicznych wydarzeń. Im więcej kart uda nam się zebrać, tym więcej punktów otrzymamy.
Zawartość:
108 kart historii
12 kart przodków
neoprenowa plansza główna
4 zegarki kieszonkowe
4 znaczniki punktacji
84 żetony doświadczeń
plansza zegara
4 zbiorniki na kryształy
24 plany podróży
20 kryształów czasu
4 karty pomocy
instrukcja
indeks dat
24 karty zakrzywienia czasoprzestrzeni
4 znaczniki zakrzywienia czasoprzestrzeni
instrukcja „Zakrzywienia czasoprzestrzeni”
plany podróży do trybu solo
instrukcja trybu solo
Informacje dot. bezpieczeństwa
Posiada logo CE. Niebezpieczeństwo zadławienia się. Produkt zawiera drobne elementy nieodpowiednie dla dzieci poniżej 3 roku życia.
Trekking przez historię to prosta gra karcina, dobra na wprowadzenie kogoś do świata gier planszowych. Wcielamy się w podróżnika w czasie, który w trakcie wędrówki w przeszłość ma pewne oczekiwania, które będziemy starali się spełnić. Gracze otrzymują 4 planszetki, z których wybiorą 3, po jednej na każdy dzień wycieczki. Na każdej z nich są tory z rodzajami oczekiwań atrakcji: spotkanie z istotną osobistością, uczestniczenie w wydarzeniu, towarzyszenie przy odkryciu itp. Każda planszetka inaczej będzie nagradzać spełnienie wymagań. Na początku swojej kolejki gracz będzie wybierał wydarzenie i zaznaczał na karcie jakie oczekiwania spełniał. Wycieczka rządzi się jedną zasadą: zawsze do przodu, nigdy wstecz. Mamy więc dylemat: starać się spełnić oczekiwania i punktować z planszetki, czy może przygotować długą wyprawę (dodatkowe punkty) oszczędzając niepożądanych resetów. O kolejności ruchó decyduje tor czasu znany graczom z Patchworka. Dobierane karty zabierają czas. Kto wcześniej skończy punkt programu, to wcześniej będzie mógł wybrać kolejny. Po kilku rozgrywkach nie zauważyłem aby istniała jedna strategia wygrywająca (+). Dla urozmaicenia dodane są opcjonalne karty, które w poszczególne dni będą delikatnie zmieniać balans gry (+ za długoterminową regrywalność). Dodatkowo karty na rewersie posiadają rozwinięty opis wydarzeń, postaci, odkryć itp. (+ walor edukacyjny) a jednocześnie wiedza o historii nie daje żadnej przewagi w grze (patrz: timeline). Dla wiadomości: losowość oceniam na umiarkowaną, ogranicza się do dostępności kart możliwych do dociągnięcia (wybieramy jedną z 6 kart + coś ala joker). Negatywna interakcja miedzy graczami: niemal brak, możemy tylko podebrać kartę, która komuś bardziej pasuje, nic więcej. Wykonanie: bardzo wysoka jakość: od kart o dobrej jakości oraz grafice, przez wypraskę, zamykaną tackę na plastikowe znaczniki, aż po matę zamiast planszy do wykładania kart (dla niedoświadczonych: komfort korzystania z maty jest o wiele większy niż z tekturowej powierzchni, nie bez powodu do karcianek można takie dokupić, a tutaj mamy ją domyślnie w pudełku). Bardzo dobra gra rodzinna godna polecenia.