gry planszowe rodzinne > Carcassonne: Hrabia, król i rzeka (edycja polska)
GRY RODZINNE
logo przedmiotu Carcassonne: Hrabia, król i rzeka (edycja polska)

Carcassonne: Hrabia, król i rzeka (edycja polska)

Polska edycja szóstego dodatku do Carcassonne

cena:

49.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:

liczba graczy: od 2 do 6
wiek: od 8 lat
czas gry: ok. 45 min.

wydawca: Mindok
projektant: Klaus-Jürgen Wrede

wersja językowa: polska

Opis

To rozszerzenie składa się z czterech mniejszych, które można dowolnie łączyć z grą podstawową (jeden, wybrane lub wszystkie). Nie zaleca się używania w jednej rozgrywce tego dodatku oraz mniejszych, wchodzących w jego skład (Król, Hrabia, Rzeka II, Kult).

Zawartość pudełka:

  • 1 drewniany pionek hrabiego

  • 36 żetonów z motywami terenu

  • Król i rabuś (7 żetonów)

  • Instrukcja

dodano: 2013-02-18 Bardzo fajny dodatek autor: szarlee

W 6 dodatku do kultowego Carcassone dostajemy w bardzo dobrej cenie 34 nowe kafelki terenu plus dwa kafelki postaci - króla i rabusia oraz drewniany pionek hrabiego. Co prawda 12 kafelków z rzeki II nie można łączyć z 12 kafelkami zamku hrabiego, ale oba te dodatki (niezależnie którego zdecydujemy się użyć) bardzo urozmaicają układ terenu i wnoszą nowe ciekawe zmiany do rozgrywki.
W sumie za bardzo dobrą cenę mamy 22 nowe żetony terenu (bo 12 zawsze trzeba będzie odłożyć- rzekę albo hrabiego). Można je dorzucić jednorazowo do podstawki i grać na starych zasadach, albo wybrać sobie kiedy już jesteśmy znudzeni klasycznymi zasadami te nowe, oferowane przez hrabiego czy król i rabusia i grać z tymi urozmaiceniami. Uważam że w przeciwieństwie do innych dodatków zasady tych zebranych w szóstym są naprawdę ciekawe i atrakcyjne. Warto mieć ten dodatek.
dodano: 2012-02-14 3,5 w 1 czyli coś co warto mieć! autor: Tomasz Laskowski

Hrabia, król i poddani to tak na prawdę 3 mini dodatki do Carcassonne oraz bonusowe 5 kafelków terenu.

O kafelkach za bardzo nie ma co pisać, są i to jest fajne ;)

1) Hrabia Carcassonne - 12 kafelków układających się tytułowe Carcassonne. Jest to miasto podzielone na 4 strefy (kuźnia, katedra, targ i coś jeszcze ;P), do których gracze (po wykonaniu ruchu dającego punkty przeciwnikom, ale nie sobie) mają prawo wstawiać swoje meeple. Następnie podczas punktowania np. drogi, każdy z graczy posiadający pionki w targu może je na tą drogę przestawić. Pozwala to kraść innym graczom ich budowle bez konieczności podłączania się do nich w fazie budowy. By jednak nie było to za proste, po Carcassonne krąży Hrabia blokujący strefę, w której się znajduje.

2) Rzeka II - to kilkanaście kafelków przedstawiających tytułową rzekę, poprzecinaną drogami, czy też obiegającą fragmenty zamków i klasztorów. Przed rozpoczęciem gry gracze układają ją, co w połączeniu z wyżej opisywanym dodatkiem znacznie rozbudowuje początkowy układ na planszy. Od tego momentu rozgrywka nie zaczyna się od pojedynczego kafelka, a całej sieci dającej zupełnie nowe możliwości.

3) Król i zwiadowca - 2 kafelki dające ich właścicielom na koniec gry bonusowe punkty.
Posiadaczem ich są gracze, którzy zakończyli budowę największego zamku lub najdłuższej drogi, na koniec gry dostają oni po jednym punkcie za każdy ukończony zamek lub właśnie drogę. Przy użyciu tylko podstawowej wersji będzie to co najwyżej kilka / kilkanaście punktów, natomiast po wyciągnięciu wszystkich dodatków zdobycz punktowa staje się istotna.

Podsumowując jest to bardzo fajny dodatek, który wprowadza wiele świeżości. Zupełnie inne ustawienie startowe, nowa możliwość podkradania dróg i zamków oraz bonusowe punkty bardzo pozytywnie wpływają na odbiór całych rozgrywek.