gry planszowe rodzinne > Nuns on the Run
GRY RODZINNE
logo przedmiotu Nuns on the Run

Nuns on the Run

Czy uda ci się przeknąć niezauważonym przez klasztorne korytarze?

cena:

129.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 3 do 8
wiek: od 10 lat
czas gry: ok. 45 min.

wydawca: Mayfair
projektant: Frederic Moyersoen

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


W grze Nuns on the Run odkrywasz mroczny świat  wielkiego opactwa, przepełniony zdradami i intrygami.Jako stara matka przełożona zakonu lub tez młoda zakonnica stajesz się łowcą lub ofiarą.

Każdy otrzymuje wyjątkowe "błogosławieństwo", ale tylko początkujace zakonnice starają się wypełnić tajemne życzenie. Muszę przedostać się przez ciemne korytarze i ogrody, szukając kluczy i skarbów niezbędnych do wykonania swojego zadania. W tym samym czasie matki przełożone patrolują teren zakonu wypatrując młodych zakonnic które już dawno powinny spać w swoich pokojach. Czy będziesz miał wystarczająco dużo sprytu aby wypełnić swoje zadanie?

 

Zawartośc pudełka

  • plansza
  • karta ruchów
  • 2 figurki
  • 12 znaczników hałasu/zniknięcia
  • 6 żetonów początkujących zakonnic
  • 66 kart
  • kostka
  • znaczniki
  • instrukcja

 

 

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2016-12-12 Nieznane oblicze klasztoru... autor: wielkipsuj

Nad murami klasztoru zapadł zmrok. Nowicjuszki zmęczone całodzienną modlitwą i ascezą kładą się spać w swoich celach... Czyżby? Otóż nie. Każda z nich ma na tę noc misję do wykonania. Jedna chce w bibliotece przestudiować zakazaną księgę, inna zwędzić ze spiżarni tort z urodzin przełożonej, jeszcze inna ma w ogrodzie potajemne spotkanie. Zadanie nie jest łatwe. Przez całą noc zabudowania klasztorne patrolują dwie srogie przełożone.
Nuns on the Run to gra o świetnej fabule, do tego wykonana i narysowana z pieczołowitością i niebanalnym humorem. Jak się w to gra? W każdej rundzie grający nowicjuszkami zapisują na kartkach swoje ruchy ujawniając tylko ilość pól, z jaką się poruszają. Prędkość ruchu wpływa na wywołany nim hałas. Z kolei grający przełożonymi porusza je po wybranej wcześniej trasie decydując czy biegną, czy też skradają się nasłuchując. Jeżeli jakaś nowicjuszka znajdzie się w polu widzenia przełożonej, lub pozwoli jej się usłyszeć, ta może zejść z trasy i puścić się w pogoń.
Taka mechanika gry stwarza kilka problemów. Po pierwsze podstawowym założeniem jest uczciwość i uważność wszystkich graczy. Ewentualne ukrycie postaci, kiedy powinna być widoczna, da się wykryć dopiero w trakcie odtwarzania ruchów po zakończonej partii, a tego przecież nikt nie robi. Po drugie ciągłe sprawdzanie które pole skąd widać jest dość żmudne. W grze jest nawet linijka z miarką i tabela widzialności z poszczególnych pól, choć przy tak starannym narysowaniu planszy nie są konieczne. Po trzecie jeżeli gracz prosi o chwilę na sprawdzenie czy jest widoczny czy nie, wszyscy już wiedzą, że gdzieś tam w pobliżu jest. Po czwarte taki ciężar mechaniczny zdecydowanie wypycha grę z kategorii lekkich imprezowych, do których przynależy fabułą. Z drugiej strony poważna strategia na pewno to nie jest, zwłaszcza że trudność misji dla poszczególnych graczy dosyć się różni.
Dla mnie gra się broni, choć nie jest to pierwszy wybór, jaki proponujemy. Klimat i swoista egzotyka fabularna czynią z niej miłą odskocznię od bardziej normalnych gier. Tyle że od samego początku należy przyjąć założenie, że siada się do niej dla przyjemności pogrania, nie dla zwycięstwa.
dodano: 2013-11-10 Bardzo przyzwoita na imprezy autor: Karina Wądołowska

Generalnie to jest bardzo przyzwoita gra na imprezy, nie wymagająca gigantycznego stołu i nie nudząca dłużyznami ze względu na ilość graczy. Z naszego doświadczenia kobiety lubią ją bardziej niż mężczyźni.

Przebieg gry:
Grace wcielają się w nowincjuszki (do 6 osób) i stare zakonnice (1-2 osoby). Młode mają za zadanie zdobyć przedmiot z wylosowanego zadania, a stare je przyłapać na włóczeniu się po klasztorze po nocy.
Dla wszystkich młodych akcja rozgrywa się w tym samym czasie, bo wszyscy w sekrecie zapisują swoje pozycje w przygotowanych notatnikach, a potem z napięciem obserwują, gdzie ruszają się i kogo złapią stare.

Zalety:
- do 8 osób
- nie trzeba czekać na cudze ruchy
- oryginalna tematyka, trzymająca się kupu od początku do końca
- dobrze wykonana
- dużo interakcji między graczami, ale nie złośliwych, więc można grać nawet z obrażalskimi
- testowaliśmy na "nieplanszówkowych" znajomych i świetnie się przyjęła
- bardzo proste zasady
- po dwóch latach grania ciągle chętnie do niej wracamy

Wady:
- dla miłośników ratowania świata, wampirów i wojen temat może być nie do przyjęcia
- jeśli dobrze wylosujesz nowincjuszkę i zadanie, masz zdecydowanie łatwiej
- po dwóch rozgrywkach jednego wieczora wszystkim się nudzi