gry planszowe rodzinne > Zaginiona wyspa Arnak
GRY RODZINNE
logo przedmiotu Zaginiona wyspa Arnak

Zaginiona wyspa Arnak

Wciel się w badacza i odkryj tajemnice wyspy!

cena:

229.90 169.90 PLN
dostępność: przedsprzedaż
wysyłamy w: dniu premiery

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 12 lat
czas gry: od 30 do 120 min.

wydawca: Rebel.pl
projektant: Elwen , Mín

wersja językowa: polska

Opis


Na bezludnej wyspie wśród nieznanych wód badacze odkryli ślady wielkiej cywilizacji. Poprowadź wyprawę, by zbadać nieznane zakątki, odnaleźć zaginione artefakty, stawić czoła budzącym grozę strażnikom i poznać tajemnicę, którą skrywa wyspa.

Zaginiona wyspa Arnak to gra łącząca mechaniki budowania talii i rozmieszczania robotników. Uczestnicy będą eksplorować kolejne zakątki planszy i odkrywać nieznane tereny, umiejętnie zarządzając zgromadzonymi zasobami. Oprócz klasycznych efektów, dostępne karty posłużą również do rozmieszczania pracowników, a wraz z odkrywaniem kolejnych części wyspy, pojawią się zupełnie nowe akcje, które będziemy mogli wykonywać. Niektóre z nich będą wymagały posiadania konkretnych zasobów, kluczowe będzie więc zbudowanie solidnej podstawy.

Na czym to polega?
Każdy z graczy staje przed zadaniem poprowadzenia wyprawy badawczej na nieznaną dotąd wyspę Arnak i odkrycia tajemnic wymarłej cywilizacji.

Gracze będą zaopatrywać swoje ekspedycje w przydatne przedmioty, eksplorować dżunglę w poszukiwaniu tajemniczych artefaktów i fascynujących stanowisk archeologicznych, ujarzmiać strażników tych miejsc i – co najważniejsze – prowadzić na podstawie znalezisk badania, które mogą doprowadzić do odkrycia zaginionej świątyni.

Za swoje dokonania gracze zdobywają punkty, które na koniec gry pokażą, kto poprowadził najbardziej owocną wyprawę.

Dlaczego pokochasz tę grę?
Zaginiona wyspa Arnak to rozbudowana, wielowymiarowa planszówka, którą podczas każdej partii będziemy odkrywać na nowo.
Ograniczenie do jednej akcji na turę zmusza graczy do podejmowania niełatwych wyborów i pozwala za każdym razem wypracować zupełnie inną strategię działania w oparciu o dostępne możliwości.
Choć wydawać by się mogło, że gra posiada wiele elementów losowych, tak naprawdę mają one znaczenie jedynie dla tworzenia niepowtarzalnych układów początkowych. Sama rozgrywka jest szeregiem trudnych, taktycznych wyborów, z których każdy zaważy na ostatecznym wyniku.
Plansza gry jest dwustronna i oferuje dwa różne warianty gry. Na początku zalecamy skorzystanie ze strony ze Świątynią Ptaka. Gra na stronie ze Świątynią Węża ma specjalne zasady opisane na końcu instrukcji.

Zawartość pudełka:
dwustronna plansza główna
4 dwustronne planszetki graczy
dwustronna plansza zasobów
110 kart
8 drewnianych pionków archeologów
8 drewnianych znaczników badań
16 kafelków stanowisk archeologicznych
16 kafelków bożków
15 kafelków strażników
12 kafelków asystentów
18 kafelków nagród naukowych
24 kafelki świątyni
5 kafelków blokady
15 kafelków akcji przeciwnika
27 kartonowych żetonów monet
27 kartonowych żetonów kompasów
16 plastikowych tabliczek
12 plastikowych grotów strzał
9 plastikowych klejnotów
10 kafelków rezerwowych
znacznik pierwszego gracza
kartonowe księżycowe berło
notes
4 karty pomocy
instrukcja

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2021-03-22 ileż tu mechanik autor: jnowaczy

Gra która trwa tylko kilka rund ale akcji w swojej turze możemy wykonać nawet kilka co sprawia ogromną radość w konstruowaniu różnych kombinacji. Poprzednicy napisali już wszystko ja dodam jako minus że niestety brakuje w tej grze klimatu przygody. Jest naprawde satysfakcjonująca ze świetnie powiązanymi mechanikami ale jak dla mnie brakuje klimatu. Mimo wszystko gorąco polecam
dodano: 2021-03-07 Fantastyczna gra dla każdego autor: panfantomas

"Zaginiona wyspa Arnak" to świetna gra. Koniec, kropka :) W sumie można tu skończyć, bo szkoda marnować czas. Wrzucajcie grę do koszyka i kupujcie :) Świetna połączenie worker placement, budowania talii, przygody, euro, pięknej oprawy wizualnej. Żaden z tych elementów nie jest tu jakoś szczególnie odkrywczy, ale połączenie jest bardzo miodne. Możecie w to zagrać zarówno z początkującymi graczami (choć oni mogę mieć kłopot z mnogością akcji) jak i z zaawansowanymi hardkorami ;) A już na pewno możecie w to zagrać z każdym fanem Indiany Jonesa. Tryb solo jest super, automa ma kilka poziomów trudności. Nie gramy na punkty, ale mamy przeciwnika, którego musimy pokonać. Polecam!
dodano: 2021-02-24 Wyborna autor: Bartłomiej Łuciuk

Zacznę od krótkiego, aczkolwiek wymownego podsumowania: Ta gra jest ŚWIETNA!
Nie będę rozpisywał się o czym jest ta gra, bo opis macie powyżej, więc skupie się tylko na mechanikach i wrażeniach. W grze główne role grają mechaniki worker placementu (eksplorowanie tytułowej wyspy) i deck buildingu (pozyskiwanie sprzętu pomocnego przy odkrywaniu tajemnic wyspy i zdobywanie ichnych artefaktów). W moim odczuciu zachowano dobry balans między tymi dwiema mechanikami (chociaż w moim odczuciu deck building jest tutaj trochę bardziej na pierwszym planie). Dodatkowo musimy umiejętnie zarządzać naszymi zasobami, które pozwolą nam sprawniej odkrywać tajemnice wyspy, obłaskawiać strażników badanych miejsc i zgłębiać jej historię. Trzeba przyznać, że gra nie robi nic rewolucyjnego względem użytych mechanik, ale moim zdaniem nic więcej nie potrzeba, wszystko gra i buczy tak, jak powinno. Co więcej, gra ma bardzo proste zasady, więc już po pierwszych kilku kolejkach, gracze wiedzą co mają robić i jak osiągnąć swoje cele. Gra posiada również wariant solo, ze stopniowanym poziomem trudności, który również potrafi dać dużo rozrywki dla osób lubiących taki tryb zabawy.
Wykonanie gry jest fenomenalne. Tytuł po rozłożeniu pięknie prezentuje się na stole i z pewnością przyciąga uwagę. Grafiki na planszy, żetonach i kartach genialnie oddają klimat tajemniczych miejsc i przygodową tematykę gry. Całość dopełniają plastikowe elementy jak groty strzał, klejnoty i tabliczki, które jeszcze bardziej podbijają klimat gry i zdecydowanie pozytywnie wpływają na przyjemność z obcowania z grą.
Jeśli już miałbym się do czegoś przyczepić ( a robię to trochę na siłę), to chętnie bym zobaczył więcej kart ekwipunku i artefaktów. No i chciałoby się, aby ciut dłużej trwała rozgrywka (ale jest to uwaga po partiach dwuosobowych)
Podsumowując: grę udało mi się kupić w ostatniej chwili pod koniec ubiegłego roku (obecnie nie jest dostępna, ale dodruk został już jakiś czas temu zapowiedziany) i rzutem na taśmę stała się moim tytułem 2020 roku. Bardzo ją lubię, chętnie będę ją ogrywał i na pewno nie odmówię partii, jeśli ktoś zaproponuje. Szczerze polecam!