gry planszowe rodzinne > Kolejowy szlak: Płomienna czerwień
GRY RODZINNE
logo przedmiotu Kolejowy szlak: Płomienna czerwień

Kolejowy szlak: Płomienna czerwień

Gra oparta na popularnej mechanice roll & write

cena:

49.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 6
wiek: od 8 lat
czas gry: od 20 do 30 min.

wydawca: Fox Games (2019)
projektant: Lorenzo Silva , Hjalmar Hach

wersja językowa: polska

Opis


W Kolejowym szlaku gracze rzucają kośćmi, a następnie rysują trasy na swoich planszach. Pod koniec gry zdobywają punkty za swoje najdłuższe trasy oraz za stworzenie sieci połączeń. Muszą jednak uważać, bo za niezamknięte trasy mogą stracić punkty.

W Kolejowy szlak: Płomienna czerwień możemy skorzystać z kostek meteorytów i lawy, aby zwiększyć możliwość punktowania. Meteoryty niszczą trasy, ale są źródłem surowców, a lawy rozlewają się, przynosząc punkty za największy obszar.

Łącząc Kolejowy szlak: Głęboki błękit z Kolejowy szlak: Płomienna czerwień można zagrać nawet w 12 osób.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2020-09-14 O pisaku, który jeździł koleją autor: Ryber

Kolejowy Szlak to jedna z najlepszych gier typu roll&write. Jest tu wszystko, czego potrzeba: krótka rozgrywka, przystępne zasady, różne drogi punktowania. Dodatkowo zamiast ołówków i papierowych bloczków mamy suchościeralne mazaki i planszetki wielokrotnego użytku, które jednocześnie stanowią zasłonki! Sama rozgrywka natomiast nie ogranicza się tylko do spisywania licz lub zakreślania pól – naprawdę budujemy schemat dróg, które się krzyżują, rozgałęziają i zmieniają. Tak zarysowane pole gry przynosi na koniec znacznie większą satysfakcję, niż w przypadku bardziej abstrakcyjnych reprezentantów gatunku.

Rozgrywka przebiega bardzo prosto: mamy kilka rund na utworzenie sieci połączeń pomiędzy skrajnymi polami planszy tak, aby jak najlepiej spełnić punktowane cele. Budować będziemy zarówno tory kolejowe, jak i samochodowe autostrady. Dostępne w danej rundzie fragmenty dróg zależą od rzutu czterema koścmi, na których ściankach znajdują się proste, zakręty, rozgałęzienia i stacje przesiadkowe. Dodatko do wykorzystania mamy specjalne skrzyżowania, które mogą uratować beznadziejną sytuację, ale okraszone są one limitami, a ich stosowanie często przesuwa jedynie problemy w inne miejsce.

Punktowane na koniec są najdłuższe trasy obu typów, a także największa połączona sieć wyjazdów poza planszę oraz zapełnione pola w obszarze centralnym. Minusowe punkty otrzymać można natomiast za każdy odcinek urywający się nagle odcinek drogi. Gracze otrzymują więc jednakowe narzędzia, a zwycięzcą jest ten, któremu najlepiej uda się je wykorzystać. Wiąże się z tym trochę szczęścią ze względu na rzuty koścmi, ale przyjmuje to postać swoistego obstawiania, jakie rodzaje dróg będą jeszcze możliwe do zbudowania.

Gra zawiera także minidodatki ze specjalnymi koścmi. O ile Głęboki Błękit (osobna podstawka gry) wprowadza rzeki i jeziora, które stanowią dodatkowe źródło punktów i mogą nawet pomóc w budowaniu regularnych połączeń, to lawa i meteoryty w Płomiennej Czerwieni są bardziej bezlitosne. Mogą drastycznie zniszczyć to, co do tej pory udało się osiągnąć, ale za to ich umiejętne okiełznanie przynosi wymierne korzyści. Jest to o tyle istotne, że grając z kolorowymi koścmi mamy o jedną rundę mniej na wykręcenie dobrego wyniku.

Co tu więc dużo mówić – Kolejowy Szlak to kawał świetnej, intensywnej zabawy w zgrabnym, przenośnym pudełku. Największą wadą gry jest osobne wydanie dwóch wersji, przez co skompletowanie różnych wariantów oznacza kupno dwa razy tej samej gry (różnią się jedynie dodatkowymi koścmi). Pewnym pocieszeniem jest, że można wtedy grać aż w 12 osób, co w przypadku szybkiej gry z symultanicznymi turami nie jest wcale takim szalonym pomysłem. Ale większości graczy wystarczy jedno pudełko – w tym wypadku można kierować się poziomem bezwzględności dodatkowych zasad lub zwyczajnie preferowanym kolorem. Na dobrą sprawę trudno jednak się pomylić, bo to trzon zasad decyduje o geniuszu tej gry.