gry planszowe rodzinne > Azul Summer Pavilion
GRY RODZINNE
logo przedmiotu  Azul Summer Pavilion

Azul Summer Pavilion

Kolejna odsłona przepięknej gry logicznej o układaniu witraży

cena:

179.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 8 lat
czas gry: od 30 do 45 min.

wydawca: Next Move Games (2019)
nr katalogowy: NMG60050EN
projektant: Michael Kiesling

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis w serwisie BGG

Opis


At the turn of the 16th Century, King Manuel I commissioned Portugal's greatest artisans to construct grandiose buildings. After completing the Palaces of Evora and Sintra, the king sought to build a summer pavilion to honor the most famous members of the royal family. This construction was intended for the most talented artisans — whose skills meet the splendor that the royal family deserves. Sadly, King Manuel I died before construction ever began.

In Azul: Summer Pavilion, players return to Portugal to accomplish the task that never began. As a master artisan, you must use the finest materials to create the summer pavilion while carefully avoiding wasting supplies. Only the best will rise to the challenge to honor the Portuguese royal family.

Azul: Summer Pavilion lasts six rounds, and in each round players draft tiles, then place them on their individual player board to score points. Each of the six colors of tiles is wild during one of the rounds.

At the start of each round, draw tiles at random from the bag to refill each of the five, seven, or nine factories with four tiles each. Draw tiles as needed to refill the ten supply spaces on the central scoring board. Players then take turns drafting tiles. You can choose to take all of the tiles of a non-wild color on a factory and place them next to your board; if any wild tiles are on this factory, you must take one of them. Place all remaining tiles in the center of the table. Alternatively, you can take all tiles of a non-wild color from the center of play; you must also take one wild tile, if present.

After all tiles have been claimed, players then take turns placing tiles on their individual boards. Each board depicts seven stars that would be composed of six tiles; each space on a star shows a number from 1-6, and six of the stars are for tiles of a single color while the seventh will be composed of one tile of each color. To place a tile on the blue 5, for example, you must discard five blue or wild tiles from next to your player board (with at least one blue being required), placing one blue tile in the blue 5 space and the rest in the discard tower. You score 1 point for this tile and 1 point for each tile within this star connected to the newly placed tile.

If you completely surround a pillar, statue, or window on your game board with tiles, you get an immediate bonus, taking 1-3 tiles from the central supply spaces and placing them next to your board. At the end of the round, you can carry over at most four tiles to the next round; discard any others, losing 1 point for each such tile.

After six rounds, you score a bonus for each of the seven stars that you've filled completely. Additionally, you score a bonus for having covered all seven spaces of value 1, 2, 3 or 4. You lose 1 point for each remaining tile unused, then whoever has the most points wins.


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2020-05-16 Trzecia część... poziom zachowany :) autor: Tomasz Sikora

Trzecia, najnowsza część z serii Azul trzyma poziom poprzedników. Mamy tutaj inny wzór płytek, inną mechanikę i ogólnie czuć, ze jest to inna gra, ale... tak jak pozostałe dwie części i tak dostaje ode mnie ocenę 5. Ponieważ jest to bardzo dobra gra w swojej kategorii. Nie jest to paląca zwoje gra, ale gra w której trzeba troszkę pokombinować i co najważniejsze jest to gra, która daje mega satysfakcję. Wizualnie także super wygląda, do tego ma fajną wieżę na płytki. Nie trzeba już wrzucać ich do pudełka, drobny aspekt, a jednak podnosi przyjemność z gry. Na pewno lepsza jest to część od pierwszej, ale czy od drugiej hm... dałbym tak na równi z dwójką, bo w obie chętnie zagram i obie mi się mega podobają.
dodano: 2020-03-30 Zdecydowanie najlepsza część z serii autor: Jaroslaw Chmiel

Pierwsza część podbiła serce wielu graczy. Niestety mnie nie przekonała. Jedynym ciekawym elementem gry było doprowadzenie do sytuacji, w której inny gracz musiał wziąć dużo kafli, których nie mógł nigdzie dołożyć i dostawał ujemne punkty. Pozostała część była ok, ale mało satysfakcjonująca. W Letnich Pawilonach jest inaczej. Zmieniono zasady dotyczące układania wzorów (przez całą rundę zbieramy kafle, a na koniec je układamy) i dodano akcje specjalne. Te proste zmiany spowodowały, że gra jest o wiele bardziej interesująca. Staramy się złożyć układy gwarantujące nam dodatkowe akcje i kafle, a sama układanka jest po prostu wiele ciekawsza. Jedynym minusem jest system punktowania, które na początku może wydawać się trochę nieintuicyjne. Gorąco Polecam!