gry planszowe rodzinne > Ingenious Travel
GRY RODZINNE
logo przedmiotu Ingenious Travel

Ingenious Travel

Podróżna wersja Ingenious. Świetna gra logiczno-losowa.

cena:

65.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: 2
wiek: od 8 lat
czas gry: ok. 30 min.

wydawca: Fantasy Flight Games
projektant: Reiner Knizia

wersja językowa: angielska
instrukcja: polska

Opis


Nagrodzona wieloma wyróżnieniami gra dla 2 umysłów. Genialna mechanika uzależnia poziom trudności gry od inteligencji przeciwnika.

Wersja podróżna. Najlepsza gra umysłowa 2005 roku według Stowarzyszenia MENSA Najlepsza gra rodzinna 2006 według największego na świecie serwisu gier planszowych Boardgamegeek.com. Finalista Best Abstract Game Games 100 2004 Finalista Game of the Year Germany 2004 Finalista International Gamers Award 2004 Finalista Deutscher SpielePreis (piąte miejsce) 2004

 

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2014-08-05 autor: razul

Podróżne wydanie geniusza jest w moim odczuciu dokładnie takie, jak być powinno. Wielkość pudełka i planszy jest na tyle mała, że bez problemu mieści się do plecaka i jednocześnie na tyle duża, że można komfortowo grać. Kafelki z symbolami wydają się być trwałe i doskonale leżą na planszy w specjalnie przygotowanych rowkach, co praktycznie uniemożliwia im przesuwanie się. Wszystkie elementy potrzebne do gry (poza workiem do losowania) są plastikowe, więc nawet w przypadku zalania gry nie powinna ona ulec zniszczeniu. Jedyny słaby punkt to system oznaczania punktów. Małe elementy mogą łatwo się zgubić - aż się prosi o jakieś suwaki.
Niemniej - bardzo dobra wersja podróżna doskonałej gry. Nawet będąc w domu, jeśli mamy grać w dwie osoby, to często wyciągamy wersję travel.
dodano: 2010-05-06 Knizia dalej w formie autor: Krzysztof Budny

Ingenious – czy to wersja normalna, czy travel świetnie wpisują się w serię kafelkowych gier Reinera Knizii. Posiada wiele wspólnych cech z Eufratem i Tygrysem – dziełem wybitnym.

W grze znajdziemy zestaw plastykowych płytek składających się z dwóch połączonych bokami sześciokątów oraz woreczek na nie. Na każdym sześciokącie znajduje się symbol o przyporządkowanym do niego i tylko do niego kolorze (ukłon w stronę daltonistów). Planszę stanowi świetnie wykonana plastykowa taca z wymodelowanymi wypustkami utrzymującymi kafelki (wersja podróżna) oraz wgłębieniami na znaczniki punktów. Te ostatnie są niestety malutkie. Łatwe w zgubieniu i trudne w przemieszczeniu. Pomijając znaczniki punktacji całość prezentuje się bardzo ładnie i solidnie. Brak zbędnego przerostu formy spowodował utrzymanie wielkości pudełka w ryzach – jest małe.

Każdy z graczy losuje zestaw 6 płytek. W swojej turze dokłada jedną na planszę i uzupełnia do 6 – losując kolejną z woreczka. Kafelek ma 10 boków. Każdy bok który łączy się z rzędem kafelków o takim samym jak on kolorze i symbolu przynosi graczowi liczbę punktów równą liczbie symboli w rzędzie. Punkty zaznaczamy jednak na kilku torach odpowiadających każdemu z symboli z osobna. Rozwiązanie proste i genialne. Najfajniejsza jest jednak końcowa punktacja – nasz wynik jest najniższą wartością wskazaną przez wspominany maciupki znacznik. Punktowanie jak w Tygrysie i Eufracie.
Są jeszcze dodatkowe reguły odnośnie wymiany kafelków, dodatkowego ruchu itp. Główny trzon to jednak powyższe przepisy.

Co z tego wynika? Bardzo wciągająca i lekka gra logiczna. Wymagająca doglądania co robi przeciwnik. Blokowaniu mu dobrych układów na planszy. I ciągłym gonieniu punktów w 6 kolorach. Pierwsze kilka partii to uczenie się możliwości jakie oddają nam proste i przejrzyste reguły. Niestety czasem słaby wynik losowania bywa bolesny. Partia trwa jednak na tyle krótko – około 20 minut – że można pokusić się o dogrywkę.

Polecam. Jeśli nie kupić, to przynajmniej spróbować (wersja online również istnieje) – to świetna lekka gra logiczna dla dwojga.
dodano: 2009-08-05 Po prostu genialna autor: bartusm

Gra logiczno-losowa. Posiada genialny „silnik” gry logicznej, jest jednak uzupełniona o element losowy. Kafelki umieszczane na planszy są losowane z woreczka, co powoduje, że nie możemy mówić o czystej grze logicznej. Zaczynamy właśnie od wylosowania sześciu kafelków. Na każdym z nich znajdują się dwa – spośród sześciu możliwych – symbole. Każdy z graczy umieszcza po jednym kafelku na planszy. Punkty otrzymujemy za każdy symbol tego samego rodzaju wchodzący w skład linii prostej. Kafelki dokładamy na przemian, póki jeden z graczy nie dojdzie do końca toru punktacji jednego z kolorów i nie krzyknie „Ingenious”. Wówczas będzie mógł wykonać dodatkowy ruch. Ale spokojnie, to nie o jak największą liczbę „indżeniusów” toczy się walka. Wprost przeciwnie, to jedna z prostszych dróg do porażki. Podobnie jak w popularnym Eufracie i Tygrysie wygrywa ten, kto posiada najsilniejszy najsłabszy kolor. Zmusza to do bilansowania wybranej taktyki i czyni grę jeszcze bardziej wymagającą i… genialną. Zasady są banalne. Do wytłumaczenia w trzy minuty. Frajda również pierwszorzędna. Wersja Travel przeznaczona jest tylko dla dwóch graczy. Jednak korzystna cena, mobilny rozmiar, plastikowa plansza (uniemożliwiająca poruszenia się kafelków), powodują, że jest to bardzo rozsądna propozycja. Jeśli więc grywasz w tego typu gry głównie w dwie osoby wersja Travel wydaje się optymalnym wyborem. Bo do tego, że Ingeniousa znać i posiadać należy nie trzeba nikogo przekonywać. Gra jest po prostu rewelacyjna.