GRY RODZINNE
logo przedmiotu Kariba

Kariba

Afryka jest gorąca. Wody jest tam mało. Nie każde zwierzę będzie mogło ugasić swoje pragnienie.

cena:

34.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 6 lat
czas gry: ok. 15 min.

wydawca: Helvetiq
projektant: Reiner Knizia

wersja językowa: polska

Opis


W grze Kariba zwierzęta chcą znaleźć wodopój, w którym mogą się odświeżyć. Choć Kariba to ogromne jezioro na pustyni, nie wszystkie zwierzęta będą mogły przebywać przy nim jednocześnie. Powód? Każde będzie chciało być pierwszym po długiej podróży. Dlatego słoń przegoni nosorożca, a nosorożec odpędzi mysz. Ale dobrze wiemy, że słonie boją się myszy! Dlatego mała mysz jest w stanie przegonić słonia.



Kariba to mała i kompaktowa gra, przepięknie ilustrowana, nagradzanego autora gier Reinera Knizi, która zapewni przyjemny wspólny czas i przeniesie Was na sawannę, gdzie obowiązuje prawo najsilniejszego, albo najmniej przestraszonego.

Jak to wygląda ?


Często kupowane razem z Kariba:



Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2021-09-16 Kariba - Nie tylko zwierzęta ciągną do wodopoju autor: planszfan

Kariba trafiła w moje ręce dzięki youtubowym polecankom, przy okazji poszukiwania przedwakacyjnych planszowych inspiracji. Niepozorne opakowanie nigdy nie przyciągnęłoby mojej uwagi. Całe szczęście - stało się inaczej.
W Karibie zwierzęta ustawiają się wokół wodopoju w określonym miejscu wyznaczonym cyfrą. Każde zwierzę reprezentowane jest przez osiem kart. Gracz, spośród 5 losowo dobranych kart, wybiera jedną lub więcej z takim samym zwierzęciem i umieszcza przy wodopoju. Główne założenie polega na tym, że trzy karty danego zwierzęcia lub więcej, powodują że najbliższe słabsze zwierzęta uciekają. Przykładowo, co najmniej trzy słonie (wartość 8) przepędzają nosorożce (wartość 7), niezależnie od liczby kart reprezentujących te ostatnie. Jeśli przy wodopoju nie byłoby nosorożców, uciekają kolejne słabsze zwierzęta. Słonie mogą zostać przestraszone tylko przez myszy (wartość 1). Przegonione zwierzęta trafiają do gracza, który spowodował ich ucieczkę. Każda ze zdobytych w ten sposób kart będzie warta 1 punkt zwycięstwa na koniec gry. Gra toczy się do momentu, aż jeden z graczy nie będzie w stanie na koniec swojej tury dociągnąć tylu kart, aby mieć ich na ręku znowu 5. Te zasady powodują, że w grze trzeba trochę blefować, trochę planować oraz mieć nieco szczęścia w dociągu odpowiednich kart.
Rozgrywki są błyskawiczne. Gra się dobrze przy każdej liczbie graczy. Reguły są naprawdę proste, a ich wytłumaczenie zajmie tylko chwilę. Rzeczywiście, czasem trafiające na rękę karty nie pozwolą na zwycięstwo. Jednak losowość nie jest bardzo dokuczliwa, dzięki krótkiemu czasowi rozgrywki. Gra wywołuje efekt kolejnej partii, na którą namawia pognębiony punktowo tata lub chcący potwierdzić swoją supremację syn.
Niespodziewanie ta mini-gra stała się tegorocznym wakacyjnym hitem. Dzieciaki (7 i 9 lat) same proponowały rozgrywki, pytały czy nie zapomniałem zabrać ze sobą gry na spacer czy wycieczkę, aby w wolnej chwili w nią zagrać. Obecny stan zużycia gry potwierdza, że to zaskakująco dobrze trafiony zakup. Gra świetnie sprawdzi się jako wypełnienie chwili wolnego czasu, przerywnik między rozgrywkami, coś dla zajęcia dzieciaków lub zabicia nudy. W swojej kategorii świetny tytuł, łatwy do zabrania, niewymagający wiele miejsca, szczególnie dla młodszych graczy, którzy przyciągani do wodopoju chociaż na chwilę zapominają o smartfonach.