gry planszowe przygodowe > T.I.M.E Stories (TIME Stories - including Asylum Mission)
GRY PRZYGODOWE
logo przedmiotu T.I.M.E Stories (TIME Stories - including Asylum Mission)

T.I.M.E Stories (TIME Stories - including Asylum Mission)

Zostań strażnikiem czasu

cena:

199.90 PLN
dostępność: na zamówienie
wysyłamy w: ok. 7 - 30 dni

dodaj do koszyka
Produkt na zamówienie: realizacja pod warunkiem dostępności u dostawcy.

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 10 lat
czas gry: od 60 do 90 min.

wydawca: Space Cowboys (2015)
projektant: Manuel Rozoy

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis w serwisie BGG

Opis


The T.I.M.E Agency protects humanity by preventing temporal faults and paradoxes from threatening the fabric of our universe. As temporal agents, you and your team will be sent into the bodies of beings from different worlds or realities to successfully complete the missions given to you. Failure is impossible, as you will be able to go back in time as many times as required.

T.I.M.E Stories is a narrative game, a game of "decksploration". Each player is free to give their character as deep a "role" as they want, in order to live through a story, as much in the game as around the table. But it's also a board game with rules which allow for reflection and optimization.

At the beginning of the game, the players are at their home base and receive their mission briefing. The object is then to complete it in as few attempts as possible. The actions and movements of the players will use Temporal Units (TU), the quantity of which depend on the scenario and the amount of players. Each attempt is called a "run"; one run equals the use of all of the Temporal Units at the players' disposal. When the TU reach zero, the agents are recalled to the agency, and restart the scenario from the beginning, armed with their experience. The object of the game is to make the perfect run, while solving all of the puzzles and overcoming all of a scenario’s obstacles.

The base box contains the entirety of the T.I.M.E Stories system and allows players to play all of the scenarios, the first of which — Asylum — is included. During a scenario, which consists of a deck of 120+ cards, each player explores cards, presented most often in the form of a panorama. Access to some cards require the possession of the proper item or items, while others present surprises, enemies, riddles, clues, and other dangers.

You usually take possession of local hosts to navigate in a given environment, but who knows what you'll have to do to succeed? Roam a med-fan city, looking for the dungeon where the Syaan king is hiding? Survive in the Antarctic while enormous creatures lurk beneath the surface of the ice? Solve a puzzle in an early 20th century asylum? That is all possible, and you might even have to jump from one host to another, or play against your fellow agents from time to time...

In the box, an insert allows players to "save" the game at any point, to play over multiple sessions, just like in a video game. This way, it's possible to pause your ongoing game by preserving the state of the receptacles, the remaining TU, the discovered clues, etc.

T.I.M.E Stories is a decksploring game in which each deck makes anything possible!

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2016-04-28 Wyjątkowa gra - ale niestety tylko jeden scenariusz na początek autor: kerwyn83

T.I.M.E Stories jest kooperacyjną grą, która jest wyjątkowo innowacyjna. Graczy podróżują w czasie i próbują niedopuszczać do pewnego wydarzenia, którego nie znamy na początku rozgrywki. Jest to gra, która odpowiada historię, w której każdy z graczy wybiera jeden z dostępnych postaci i rozgrywka jest trochę podobna do RPG.

Pudełko podstawowe zawiera wszystkie elementy, które są potrzebne do rozgrywki i pierwszy scenariusz „The Asylum”, w którym znajdujemy się w roku 1921 w szpitalu psychiatrycznym we Francji. Scenariusz ten nam zajmuje ok. 4-5 godzin. Skoro po końcu historii znamy wszystkie zagadki, już nie będziemy mogli grać w ten sam scenariusz. Można dokupić dodatkowe scenariusze, które są dostępne po ok. 100 zł.

Skoro jest to naprawdę wyjątkowa gra, która jest zupełnie inna niż wszystko, w co grałem dotychczas bardzo polecam grę. Gra tworzy wyjątkowy klimat, który jest naprawdę bardzo fajny. Zajmowało mi to 6 miesięcy, aż się przekonałem kupić grę, w którą mogę tylko grać ograniczoną ilość godzin. Dam tylko 4 gwiazdy z powodu, że podstawowe pudełko tylko zawiera jeden scenariusz i od razu jesteśmy zmuszeni dokupić dodatek po zaledwie kilku godzinach rozgrywki.
dodano: 2015-12-28 autor: zioombel


T.I.M.E. Stories - wyjątkowo zacznę od wad, ponieważ znalazłem tylko jedną: cenę. W podstawce mamy tylko jeden scenariusz a każdy kolejny to ok 100zł, a dany scenariusze z jedną grupą zagrać można tylko raz. Jeżeli jednak przeliczysz to na cenę za godzinę zabawy i porównasz np. do kina, to już nie wydaje się być wysoka.
Scenariusz podstawowy to 4-6h genialnej zabawy, cały czas siedzisz i główkujesz, czytasz, zastanawiasz się, analizujesz. A może pójdzmy tu, a może weźmy inną postać. Scenariusz popraowadzony jest w na prawdę fajny sposób, da się odczuć ciężki klimat Asylum, są w nim również ślepe zaułki i niespodziewane reakcje NPCów.
Jest to moim zdaniem współczesna wersja starych gier paragrafowych, w bardzo fajnej otoczce i z kilkoma urozmaiceniami.
dodano: 2015-12-09 Niepowtarzalne doświadczenie autor: caroll_i_markus

T.I.M.E Stories to jedno z najoryginalniejszych planszówkowych doświadczeń w moim życiu - najbardziej przypominające popularne obecnie locked roomy - dla mnie hit 2015 roku. Postaram się jak najbardziej szczegółowo opisać grę unikając jakichkolwiek spoilerów, bo beznadziejnie zmarnowałyby one rozgrywkę, równocześnie odpowiadając na pytanie "czy to gra dla mnie?"

T.I.M.E Stories to kooperacyjna gra o podróżach w czasie w celu zmiany biegu wydarzeń z przeszłości lub przyszłości. Gracze zostają przeiesieni w czasie, gdzie wcielają się w różne postacie i wspólnie rozwikłują zagadki, które prowadzą ich do ostatecznego rozwiązania. Wspólnie poruszają się po lokacjach dostępnych w grze, odkrywając kolejne talie kart, na których znajdują się poszczególne pomieszczenia z zagadkami, podpowiedziami i zadaniami. Dostęp do niektórych kart wymaga zdobycia różnych przedmiotów. Jeśli misja zakończy się niepowodzeniem w wyznaczonym czasie, gracze mają szansę podjąć ją ponownie, bogatsi w doświadczenie i wiedzę, które zebrali podczas poprzedniej rozgrywki.

W podstawowym pudełku znajdują się wszystkie komponenty niezbędne do rozgrywania wszystkich historii i jeden scenariusz - Asylum. Jak na razie wydawca zapowiedział trzy kolejne scenariusze.

Język: Jak na razie gra dostępna jest tylko po angielsku i, jako że jest to gra z bardzo rozbudowaną narracją, poziom języka jest bardzo wysoki. Sądzę, że bez problemu można się wspomagać słownikiem, bo ważne jest bardzo dokładne zrozumienie kart, ale osoby, które słabo znają angielski, mogą nie czerpać z rozgrywki dużej przyjemności.

Czas i regrywalność: Przejście scenariusza Asylum zajęło nam około sześciu godzin, sądzę, że większości graczy, w zależności od doświadczenia i zaangażowania w "kooperacyjność" zajmie to 4-7 godzin. Grę można w każdej chwili łatwo zatrzymać i "zapisać" w pudełku progres - ponowne rozłożenie komponentów po takiej akcji powinno zająć 5 minut. Jednak zdecydowanie najlepiej nastawić się na jednorazowe posiedzisko albo na spotkania w krótkich odstępach czasu. My skończyliśmy podczas dwóch spotkań, które dzielił tydzień i podczas drugiego pewnych szczegółów już nie pamiętaliśmy. Jeden scenariusz T.I.M.E Stories to absolutnie jednorazowe doświadczenie - gra ma zerową regrywalność. Przystepując do gry sądziliśmy, że będziemy mogli wrócić do tego samego scenariusza po roku, może dwóch, ale intensywność przeżyć i rozgrywki jest tak wysoka, że jest to zupełnie niemożliwe. Na pewno wszystko będziemy pamiętać!

Liczba graczy: Wyobrażam sobie, że można z powodzeniem zagrać w dwie osoby kontrolując po dwie postaci, opcja trzyosobowa daje więcej czasu, jednak zdecydowanie najpełniejsze doświadczenie osiągnie się w cztery osoby - przede wszystkim ze względu na to, że im więcej osób będzie myślało nad rozwiązaniem zagadek, tym sprawniej grupa będzie je rozwikływać.

Trudność/ poziom graczy: Gra jest w swojej istocie dość prosta - z powodzeniem można do niej zaprosić osoby, które nie mają dużego planszówkowego doświadczenia. Sama instrukcja nie wyjaśnia zbyt wiele, poza podstawowymi mechanizmami gry - specyfika każdej misji przedstawiona jest w samym scenariuszu, co minimalizuje czas tłumaczenia zasad gry (10 - 15 minut?) i pozwala wszystkim graczom od początku uczestniczyć w doświadczeniu.

Czy warto? Wiele osób może się zastanwiać, czy warto kupować grę dla kilkugodzinnego doświadczenia, a potem dokupować kolejne scenariusze. Uważam, że zdecydowanie warto! Szczególnie, że grę z powodzeniem można pożyczyć znajomym i ewentualnie rozłożyć koszty na więcej osób. Doświadczenie jest niesamowite i praktycznie nieporównywalne z żadną inną planszówką.