gry planszowe przygodowe > Merchants & Marauders: Seas of Glory
GRY PRZYGODOWE
logo przedmiotu Merchants & Marauders: Seas of Glory

Merchants & Marauders: Seas of Glory

Rozszerzenie do gry Merchants & Marauders

cena:

159.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 13 lat
czas gry: ok. 180 min.

wydawca: Z-Man Games (2015)
projektant: Christian Marcussen

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Seas of Glory plunges you back into Merchants & Marauders where you can live the life of an influential merchant or a dreaded pirate in the Caribbean during the Golden Age of Piracy.

This hefty expansion offers a modular experience with eleven new challenges you can mix and match to constantly renew your search for glory at sea. With many new mechanisms such as changing winds, smuggling, and crew satisfaction as well as five variants, Merchants & Marauders will never be the same. Will your captain still gain eternal glory and immense wealth – or will he find his wet grave under the stormy surface of the Caribbean Sea? Only time will tell...

Content


1 Weather Spinner

1 Treasure Galleon Board

4 Main Expansion Boards

4 Favor Boards

4 Loyalty Boards

1 Treasure Galleon (gold)

1 Pirate Man-o-War (black)

5 Brigs (1 black and 1 in each player color)

1 Storm Token +Plastic Stand

17 NPC Upgrade Tokens

4 Home-Port Tokens + Plastic Stands

2 NPC Spawn Tokens + Plastic Stands

8 Extra Bounty Tokens

12 New Special Weapons

8 New Ship Mods

16 Location Tokens

6 Mission Tokens

32 Contraband Cards

25 Rumor Cards

25 Mission Cards

17 Captain Cards

16 Event Cards

4 Galleon (Man. 1) Ship Cards

4 Brig Ship Cards

4 Replacement Cards

1 Rulebook

4 Player Aids

12 Cubes for Favor, Loyalty and Flexible Turns

1 Cloth Bag for Flexible Turns or Token Draws

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2016-12-12 Wszyscy na pokład! Na horyzoncie nowe wyzwania! autor: wielkipsuj

Dodatek do kultowej gry, który zmienia ją w jeszcze bardziej kultową. Zawiera 5 propozycji modyfikacji zasad oraz 11 modułów, z których można dowolnie wybierać i włączać do gry niektóre lub wszystkie. Ponadto w dodatku znajdziemy nowe karty Kapitanów, Plotek, Misji i Wydarzeń.
Moduły to:
1. Chorągiewki oznaczające porty startowe graczy i miejsca pojawienia się statków niezależnych, a także znaczniki misji – odtąd karty misji nie leżą na planszy tylko obok.
2. 3 nowe bronie specjalne, w tym płonące kule, którymi możemy podpalić atakowany statek.
3. 4 nowe modyfikacje statku, w tym ukryta ładownia przemytnicza i deska do zrzucania niepokornych załogantów za burtę.
4. Modyfikacje losowane dla statków kapitanów niezależnych – takie same jak dla graczy.
5. Nowy rodzaj statku – Bryg, o właściwościach pomiędzy statkami startowymi a Fregatą i Galeonem. Oraz zmniejszenie zwrotności Galeonów do 1, co bardzo zmienia szanse.
6. Hiszpański Galeon ze skarbami – pływa po morzach i zbiera złoto. I kusi. Jest przy tym dość silny, poza tym im dłużej pływa, tym więcej zbierze złota. A im więcej złota zabierzemy Hiszpanom pokonując go, tym wyższą wyznaczą za nas nagrodę.
7. Nowe karty towarów – zawierające nielegalny ładunek i określające konkretny port, do którego należy go przemycić. W tym porcie karta jest warta 10 dukatów i 1/2 PZ. Za to dopóki jest na pokładzie, szukają jej wszystkie statki niezależne, nawet jeśli nie mamy nagród.
8. Róża wiatrów – określa kierunek wiatru w każdej rundzie, pozwala na darmowy ruch z wiatrem i podwójnie kosztowny pod wiatr. Dodatkowo mamy szalenie gustowną burzę na podstawce, która porusza się po planszy. Daje 3 uszkodzenia w razie spotkania.
9. Lokacje – w każdym akwenie (nie w porcie) losowo rozmieszcza się coś – np. misję, stację handlową, więzienie, fort itp. Można skorzystać z ich własności lub spróbować je splądrować.
10. Zasługi – możemy je kupić lub otrzymać przy okazji misji i oznaczamy na specjalnym module planszy. Wykorzystujemy je głównie do przerzucania rzutów na rozpoznanie lub dobierania kart.
11. Tor lojalności – dodatkowy moduł planszy obrazujący zadowolenie naszej załogi. Aktualny jego poziom modyfikuje wartość cechy Dowodzenie kapitana. Bardzo niski może też doprowadzić do buntu załogi i śmierci kapitana.
Jak to wszystko działa? Genialnie. Już dodanie dwóch – trzech modułów dodaje do rozgrywki nowe wyzwania. A moduły to przecież nie wszystko. Jeśli w wyniku nowej karty wydarzenia za twoją rufą nagle pojawia się piracki... Okręt Liniowy, zastanawiasz się tylko, czy zdążysz zostać piratem, zanim cię dopadnie.
Sama podstawowa wersja tchnie Przygodą. Tu jest jej o wiele, wiele więcej. Ale jest też wada. Jedyna. Dodatek jest po angielsku i takie też są rewersy kart. Rozwiązaliśmy ten problem dokupując angielską wersję podstawową. Ten dodatek jest tego wart.
dodano: 2015-09-21 Sid Meyer's Pirates! autor: turin

Rewelacyjny dodatek. O ile M&M są jedną znajlepszych goer przygodowych, to w porównaniu z Pirates Sida Meyera, na których ewidentnie są wzorowani, wypadają dość ubogo pod względem przygodowości. Coż, w te trzy godziny bez dobrej znajomości zasad dużo więcej się upchnąć nie da. Dodatek składa sie z modułów, czyli możemy dodawać fragmenty indywidualnie, stopniowo rozszerzając rozgrywkę. Żaden sam w sobie nie wprowadza rewolucji, ale dodaje kolejny smaczek, czyniąc nasze żeglowanie bogatszym przez sam wybór opcji, jeśli nie przez to, z czego faktycznie skorzystamy, co jest niebywale ważne w grach przygodowych. Mamy więc nową klasę statku, choć o jego przydatności nie jestem jeszcze przekonany, nowe lokalizacje oprócz portów, które dają możliwości osobnych akcji bądź plądrowania, większą obecność NPC na planszy, wiatr i sztorm który przez drobną losowość odziera M&M z eurowatości gry kupcem, oraz chyba najlepsze, czyli morale załogi, które dobre nam sprzyja, ale przy zaniedbaniu może doprowadzić do buntu i straty głowy.
dodano: 2015-05-25 dodatek czyniący grę kompletną autor: vadirr

Dodatek który powinien był ujrzeć światło dzienne dawno temu, dodatek który uczynił dobra grę grą bardzo dobrą. Podstawka miała kilka wad, które mi przeszkadzały, m.in. brak możliwości ataku na porty / forty, tu wprowadzono lokacje, które można pladrować, brak wpływu wiatru na ruch, tu jest róża wiatrów, było niewiele kart misji i plotek, teraz jest ich dwa razy więcej, plus nowe eventy, doszły tez nowe rzeczy, jak nowy statek bryg, będący pomostem między slupem, a korweta oraz nowi kapitanowie, nowe ulepszenia statków i trzy nowe, bardzo użyteczne bronie. Dodatek ma formę modułowa i można wybrać konkretne moduły, które nam się podobają. Najlepszy według mnie jest moduł reputacji, bardzo klimatyczny i potrafi mocno wpłynąć na rozgrywkę, jest tu możliwość buntu załogi, która może przeciągnąć kapitana pod kilem ;) - przy dobrej reputacji może jednak przyspieszyć ruchy gracza, bo dostaje on jedną akcję więcej. Najgorszy moduł to według mnie favors, kompletnie niepotrzebny, bo punkty są zbyt tanie w stosunku do tego co oferują i nie podoba mi się możliwość wpłynięcia do każdego portu, nawet tego do którego wpłynąć nie możemy i to jest uważam za przegięcie. Dodatek z galeonem ze złotem jest bardzo fajny, ale takie galeony miały często obstawe, a tu rachu ciachu i po bitwie, za łatwo się obłowić, choć kary są dotkliwe i to jest ok. Zapomniałem dodać że zmieniono statystyki galeonow, teraz zwrotnosc wynosi 1, a nie 2, bardzo dobry krok. W dodatku brakuje mi tylko ataków na forty, wraz ze zmianą flagi po ich zdobyciu, ale są lokacje i nic nie stoi na przeszkodzie by wprowadzić home rule z fortami, wprowadzając jakieś żetony czy inne zastępniki. Podsumowując, kawał dobrej roboty, może nieco za drogo, jak na tę ilość komponentów, ale zmiany które wprowadza są tego warte, polecam!