gry planszowe przygodowe > Wiedźmin Gra Przygodowa
GRY PRZYGODOWE
logo przedmiotu Wiedźmin Gra Przygodowa

Wiedźmin Gra Przygodowa

Przygodowa gra osadzona w świecie znanym z opowieści A.Sapkowskiego

cena:

199.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 12 lat
czas gry: od 90 do 120 min.

wydawca: CDP (2014)
projektant: Ignacy Trzewiczek

wersja językowa: polska
Premiery gry planowana jest na 27.11.

Opis


Wiedźmin Gra Przygodowa to wyśmienita zabawa dla każdego fana uniwersum
stworzonego przez Andrzeja Sapkowskiego.

Zanurz się w doskonale przemyślanym, kompletnym i zajmującym świecie znanym z książek oraz gier wideo. Walcz z przerażającymi potworami, wykonuj emocjonujące zadania i patrz, jak Twoja postać pnie się ku zwycięstwu. Tylko od gracza zależy, czy będzie współpracował z innymi postaciami ze świata Geralta, czy potraktuje je jak potencjalnych wrogów. 
 
Gra stworzona przez Ignacego Trzewiczka - weterana branży, który wie, jak sprawić, aby miłośnicy gier planszowych nie mogli oderwać się od rozgrywki (Neuroshima, Pret-a-Porter, Stronghold, Zombiaki oraz Robinson Crusoe).  Jego najnowsza produkcja - Wiedźmin Gra Przygodowa jest oparta na twórczości światowej sławy pisarza, Andrzeja Sapkowskiego.  Gra została zaprojektowana w taki sposób, aby zarówno wieloletni fani uniwersum Geralta, jak i gracze, dla których będzie to pierwszy kontakt z nim, poczuli niepowtarzalny klimat, zagłębili się w pasjonującą historię i chcieli wracać do Rivii i innych tajemniczych krain.

Wciel się w jedną z postaci z serii gier o Wiedźminie, przemierzaj krainę pełną tajemnic i za każdym razem opowiadaj odmienną historię. Razem z przyjaciółmi poczuj prawdziwego ducha RPG, zanurz się w wiedźmińskim świecie i przeżywaj niesamowite przygody.  Współpracuj z innymi postaciami lub opowiadaj historię samemu.  Pamiętaj jednak - zwycięzca może być tylko jeden.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2015-01-19 Solidna gra przygodowa autor: Krzysztof Rudnicki

Miałem okazję grać kilka razy w ta grę niestety w 4 osoby.
plusy
- solidna gra przygodowa
- gra kooperacyjna
- plastikowa figurki ( aż się proszą o pomalowanie :-)
- dość proste zasady
- ładne wydanie, sliczne grafiki
- ciekawy rozwój postaci - kompletnie inny dla każdej z podstawowych postaci
minusy
przy 4 graczach kolejka trwa dramatycznie długo, szczególnie przy nowych graczach - pozostali mogą w międzyczasie przysypiać, co bardzo źle wpływa na dynamikę rozgrywki oczywiście.

Generalnie - gra ciekawa, nie jest specjalnie trudna, z pewnością będę do niej wracał.

dodano: 2014-12-01 Dobre, ale....nie dla wszystkich autor: Łukasz Wychowaniak

Zaznaczam, że nie uważam się za super znawcę i wyrocznię planszówkową, ale trochę tytułów mam ogranych i coś tam wiem.
Zagrałem w Wieśka kilka razy, ale tylko dwuosobowo. Wrażenia z gry są dokładnie takie jakich się spodziewałem - prosta (nie prostacka) turlanko-karcianka (czytaj - losowa, ale w przyjemny sposób). Generalnie czuć powiew FFG, czyli już przy 3 rozgrywce ograliśmy większość kart i poznaliśmy potwory (oprócz chyba 4 złotych) - bez dodatku ani rusz. Nie należę do osób przeglądających wszystkie karty przed grą - wolę je poznawać w trakcie, więc im więcej tego jest tym dłużej twa pierwsze zauroczenie (o ile jakieś jest).
Wykonanie całkiem niezłe, komponenty solidne, jedynie na malutki minus dla mnie figurki (mogłyby być dokładniejsze, ale czego nie zrobi z kawałka plastiku wprawna ręka malującego) oraz grafiki potworów (mogłyby być większe i dokłądniejsze). Klimat Sagi wyczuwalny dla tych, którzy zechcą - większość kart nawiązuje do wydarzeń z gry i książek (w tej kolejności - barghest :)), natomiast nie ma tutaj głębi wyborów i pokazania, że świat to odcienie szarości. Postaci po kilku grach wydają się być zbalansowane - Triss ma lepszy rozwój, zwłaszcza teleportacja sporo pomaga, Geralt najczęściej walczy (trzy kości!) i dodatkowo punktuje za potwory, Jaskier ma łatwość w zdobywaniu i wydawaniu pieniędzy, a Yarpen ma naprawdę pomocnych kompanów, wybór w kolorach misji i mocną kość. Każdą postacią gra się więc trochę inaczej z naciskiem na inną strategię punktowania.
Sama rozgrywka powtarzalna, bo mamy trzy akcje (podróż, rozwój i śledztwo), czasem przeplatane odpoczynkiem i przygotowaniem/miksturami itd, ale wbrew pozorom to dobrze. Wybory nie są oczywiste, bo losowość tego co znajdziemy w kartach nie pozwala wyliczyć, że ruch a/b/c będzie lepszy niż b/c/a. Do tego gra się szybko (zaznaczam, że w dwie osoby). Interakcja wbrew opiniom jest znośna - najważniejsze przy dwóch osobach jest wykorzystanie zagrożeń i toru wojny tak by samemu zyskać, a drugi gracz stracił. Przy większej liczbie graczy nabiera prawdopodobnie znaczenia wspieranie innych w celu dogonienia lidera. Niestety obawiam się, że downtime przy 4 osobach może zniechęcić.
Nasze rozgrywki kończyły się po około 1,5h, przy czym pierwsze 30 minut to badanie co i jak, a potem to bieg po "patelnie" i punkty. Rozgrywki były wyrównane, największa różnica wyniosła 4 punkty, a tylko raz wygrała osoba bez zrobionego trzeciego zadania głównego.
Podsumowując gra dobra lub nawet bardzo dobra dla graczy grających w Talisman (pod warunkiem wprowadzania wspomnianych dodatków) lub do wprowadzenia kogoś w świat nowoczesnych planszówek. Dla geeków, a zwłaszcza tych klimatoodpornych, będzie to momentami nudnawy wyścig z lekką dawką optymalizacji. Dla tych pierwszych polecam zagrać i kupić, ew. poczekać na dodatki i wtedy koniecznie kupić. Dla tych drugich zależy od nastawienia. Jeśli macie negatywne - nie grajcie, jeśli neutralne lub pozytywne - zagrajcie aby wyrobić sobie opinię i wtedy ew. kupujcie. Są lepsze, szybsze i tańsze gry dla geeków, ale zaznaczam nie o Wiedźminie:). Jeśli jesteście fanami tego uniwersum to i tak kupicie i zagracie :). Ja zagram jeszcze w większym gronie i dopiszę co się w mojej opinii zmieniło. Na dziś Wiesiek zostaje w kolekcji, bo ja i lepsza połowa uwielbiamy świat stworzony przez A.Sapkowskiego, a gra ma potencjał na dodatki (zwłaszcza marketingowy :)).
Łukasz