gry planszowe przygodowe > Darkest Night
GRY PRZYGODOWE
logo przedmiotu Darkest Night

Darkest Night

Powstrzymaj złego Nekromantę.

cena:

249.00 199.90 PLN
(najniższa cena z 30 dni: 199.9)
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 12 lat
czas gry: ok. 150 min.

wydawca: Victory Point Games (2012)
kod kreskowy: 610585960301
projektant: Jeremy Lennert

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Darkest Night, by designer Jeremy Lennert, is a fully-cooperative board game for one to four players (up to six with variants), set in a kingdom broken under a necromancer’s shadow. Each player takes on the role of one of the kingdom’s last heroes (nine playable characters), each with a unique set of special abilities, just as they hatch a plan to save the realm.

Searching the kingdom provides new powers and equipment to strengthen you and your party, as well as the keys that can unlock the holy relics and defeat the necromancer. You can acquire many powerful abilities—unique to each hero—that can help to fight the undead, elude the necromancer’s forces, accelerate your searches for items and artifacts, and more. The knight is a brave and powerful warrior; the prince can rally and inspire the people; the scholar excels at locating and restoring the treasures of the past.

But ravenous undead roam the realm, and as the necromancer continues to build his power base, he blights the land and his army steadily grows. As the game wears on, the necromancer becomes more and more powerful, creating blights more quickly and effectively. If an area becomes too blighted, it gets overrun—and the monastery receives the spillover. And if the monastery is ever overrun, the necromancer wins and the kingdom is swallowed in darkness!

Before the monastery falls, it's up to you and your party to defeat the necromancer in one of two ways: If you can gather three holy relics and bring them all back to the monastery, you can perform a powerful ritual to break the necromancer’s power and scour the land of the undead. Alternatively, you can try to defeat the necromancer in direct combat—but be warned, he will readily sacrifice his minions to save himself.

Can you save the kingdom from darkness? Do you have the courage, the cunning and the will to withstand the necromancer and his forces? Strategize, plan and bring out the best of your abilities to end our Darkest Night!

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2015-11-24 Świetna pozycja, również solo autor: misioooo

1. Zawartość
Za niespełna 200zł dostajemy... Nie aż tak dużo komponentów.
Pudełko - jakby od mini-pizzy, za to z bardzo ładną, zsuwaną nakładką. Bardzo solidne, pewnie przetrwa sporo więcej niż "klasyczne" pudła planszówkowe!
Plansza - mamy w pudle dwie. Format taki sam - malutka. jedna to jakby kartka z bloku technicznego, złożona na pół. Druga (identyczna) to 3 elementy składane jak puzle (ta juz jest na grubym kartonie - tak jak większość planszówek). Dlaczego są dwie? Nie mam pojęcia, ale widzę zastosowanie dla tej "miękkiej" w pewnych (imprezowych) sytuacjach...
Żetony - gruba tektura, wycinane laserowo więc... brudzą strasznie dłonie. W pudełku jest załączona papierowa chusteczka do powycierania wypalonych krawędzi tych żetonów :) Wyciskanie ich z szablonów dosyć kłopotliwe - grubość i nieforemne kształty (laser pozwala tworzyć bardzo ładne żetoniki...).
Karty - całkiem sporo (ok 200). Jakościowo średnie jak dla mnie. Nie mają wykończenia "tkaninowego". Generalnie są ok.

Graficznie karty, plansza, żetoniki prezentują się bardzo ładnie (żeby nie powiedzieć zaje...). Wszystko jest utrzymane w nieco mrocznych kolorach i tematach - w końcu zmagamy się z Nekromantą w świecie przez niego zdominowanym. nie ma co liczyć na różowe jednorożce i kolorowe kwiatki. Podsumowując - grafika świetnie współgra z tematyką i klimatem, wszystko utrzymane w odpowiedniej tonacji i piękne.

2. O co chodzi
Pewien zły i mroczny Nekromanta podbił niemal całe królestwo... Wszędzie porozsiewał przeróżne plagi Zombich, klątw czy innego Zła... Do totalnego zwycięstwa pozostało mu tylko jedno - wyeliminowanie ostatniego bastionu światła... To właśnie nasz Klasztor, gdzie przygodę zacznie czterech śmiałków. Zadaniem bohaterów jest pokonanie Nekromanty (a jakże by inaczej...). Zrobić to można normalnie - w walce (gdzie decyduje rzut kostką/kośćmi). Wystarczy wyrzucić 7 na kostce sześciościennej! Proste, prawda? Żeby nie być całkowicie na straconej pozycji w tym i tak złowrogim świecie, bohaterowie wiedzą, że musza odnaleźć tajemniczą Relikwię, która da im niezbędną moc w walce ze Złem (+1 do wyniku... zatem na kostce już 6 wystarczy rzucić...). Aby znaleźć relikwię, czy raczej dostać się do jednej z nich (jest ich 4) musimy odnaleźć specjalne klucze... 3 klucze = możliwość pozyskania jednej relikwii. Zamiast walczyć możemy też zgromadzić w Klasztorze 3 Relikwie i odprawić rytuał, który wygna zło z naszej krainy.

Bohaterowie będą podróżować, ukrywać się, walczyć, likwidować Plagi rzucane co runde przez złego Nekromantę... Po prostu przygoda. Jeśli nekromanta pozbawi naszych herosów życia (całkowicie, na śmierć, bo normalnie nie umierają - są obdarzeni Łaską, która pozwala im przeżyć kilka śmiertelnych ciosów... A każdy cios jest śmiertelny dla... śmiertelnika normalnego) czy też uda się Złu umieścić 4 plagi w Klasztorze... przegrywamy.

Nekromanta będzie podróżować, tropić naszych śmiałków, rozsiewać co i rusz nowe zarazy i plagi... Nie pozostanie bierny na nasze działania!

Tak mniej więcej kształtuje się zarys rozgrywki. Jak widać, będzie przygoda!

3. Jak to działa
Działa bardzo dobrze. mechanika Nekromanty (steruje nim gra) jest jak najbardziej ok. Gracze muszą ze sobą współpracować i mądrze korzystać ze swoich umiejętności specjalnych... Czas goni, ciemność postępuje, plagi się szerzą, a każdy bohater ma tylko jedną akcję/rundę do wykonania... Na każdym kroku coś nas spotyka (zwykle złego). Gra świetnie działa w trybie solo, sterowanie 4 postaciami jest proste (1 akcja/rundę dla każdej). Sama tura postaci też ma banalną strukturę. jednak trzeba bardzo mocno kombinować, aby radzić sobie skutecznie z przeciwnościami losu jednocześnie dążąc do osiągnięcia celu...

W instrukcji jest też wariant dla 5 graczy (5 bohaterów) oraz wariant dla 1 gracz (nekromanta) vs reszta graczy... To jeszcze przede mną...

Polecam tytuł miłośnikom kooperacji i przede wszystkim - klimatu. Gra posiada go całkiem sporo, opisy na kartach są ciekawe i pięknie kształtują całą historię naszych śmiałków.