gry planszowe przygodowe > Dungeon Roll
GRY PRZYGODOWE
logo przedmiotu Dungeon Roll

Dungeon Roll

Assemble your party! Storm the Dungeon! Fight the Dragon

cena:

94.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 8 lat
czas gry: od 15 do 30 min.

wydawca: Tasty Minstrel Games
projektant: Chris Darden

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


In Dungeon Roll the player's goal is to collect the most experience points by defeating monsters, battling the dragon, and amassing treasure. Each player selects a Hero avatar, such as a Mercenary, Half-Goblin, or Enchantress, which provides them with unique powers. Then players take turns being the Adventurer, who boldly enters the dungeon seeking glory.

The Adventurer assembles their party by rolling seven Party Dice, while another player serves as the Dungeon Lord and rolls a number of Dungeon Dice based on how far the Adventurer has progressed through the dungeon. The Adventurer uses Champion, Fighter, Cleric, Mage, Thief, and Scroll faces on the Party Dice to defeat monsters such as oozes and skeletons, to claim treasure inside chests, and to revive downed companions with potions. The Adventurer claims treasure by taking a token at random from inside the treasure chest-shaped game box.

All this fighting in the dungeon is certain to attract the attention of the boss: The Dragon!

When three or more Dragon faces appear on the Dungeon Dice, the Adventurer must battle the Dragon. Defeating the dragon is a team effort, requiring three different companion types. After three rounds, the players add up their experience points and retire to the inn to celebrate their exploits and to plan their next foray into the next deadly dungeon!

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2017-02-12 szybka jako przerywnik lub dla zabicia wolnego czasu autor: tauriworld

Zacznę od fajnego małego pudełka w którym znajdują się wszystkie elementy do gry więc kilkanaście kostek karty i znaczniki. Gra jest banalnie prosta wybieramy bohatera (kartę z indywidualnymi funkcjami) rzucamy siedmioma kośćmi (w taki sposób tworzymy drużynę) na kostkach przedstawiona jest drużyna w symbolach mag, miecznik, topornik, rycerz i złodziej jest jeszcze symbol powrotu członka drużyny do walki ale to za chwilę opiszę.

Więc po wylosowaniu drużyny zagłębiamy się w lochy, na początku rzucamy tylko jedną kostką więc jest prosto (np. rzucimy skrzynkę - wybieramy do jej otwarcia złodzieja) wtedy wykorzystujemy na początku opisane pudełko (skrzynkę) do wylosowania skarbu. Więc mamy za sobą pierwszy poziom rozgrywki (niestety złodziej został wykorzystany więc nie będzie uczestniczył w już w grze) w takiej sytuacji możemy wykorzystać zwój na kostce przyzywający np wspomnianego złodzieja. w kolejnej turze rzucamy już nie jedną a dwiema kostkami wiec jest coraz trudniej a drużyna się będzie wykruszać.Zapomniałem wspomnieć że np. złodziej może jednocześnie otwierać wiele skrzyń podczas tury i tak samo jest z innymi członkami drużyny każdy z nich posiada jakieś swoje indywidualne funkcje.

kiedy się końzzy gra:
- po osiągnięciu IX poziomu
- jak się uzbierają w kostkach trzy czerwone smoki (wtedy trzeba z nimi walczyć) aby wygrać drużyna musi się składać z trzech różnych bohaterów
- lub zrezygnujemy z dalszej rozgrywki i w tedy dostajemy pkt za poziom na którym skończyliśmy grę (np. 4 poziom 4 pkt a gramy do trzech wypraw)


plusy:
- szybka gra
- możliwość decydowania, kombinowania
- mało tekstu angielskiego (do przetłumaczenia w 30 min)
- dobra gra dla jednej osoby

minusy:
- losowość (ale to jest gra kościana to czego można wymagać od kostek)
- gra w zasadzie dla jednego gracza (no chyba że lubicie patrzeć jak inna osoba gra przez 10 minut a następnie jest wasza kolej)
dodano: 2016-08-10 Ta skrzyneczka to prawdziwy skarb!!! autor: Daniel Bunia

Dla mnie ta gra to rewelacja. Fajnie gra się solo ale jeszcze lepiej w kilka osób. My robiliśmy turniej od razu przy pierwszym poznaniu gry - w mojej grupie zrobiła furorę i jeszcze nie raz będziemy się przy niej świetnie bawić. Duży wybór zróżnicowanych postaci każdy znajdzie coś dla siebie. Wykonanie wspaniałe kości to trzon gry i napędzają klimat, te skrzynie, skarby, eliksiry i smok. Duża regrywalność i chęć odegrania się czy dojścia jeszcze dalej nie pozwala od niej odejść. Rzucamy kośćmi więc jest mocno losowa ale to i tak w mojej grupie nie przeszkadzało dobrze się bawić i grać kilka razy pod rząd. Nikt się nie nudził bo gdy jedna osoba grała druga rzucała jako mistrz lochu, trzecia prowadziła cmentarz z kośćmi bohaterów a czwarta komentowała fabularnie wydarzenia w lochu. Klimat mierzony w kilogramach jak na taką małą skrzyneczkę. Jak dla mnie to gra bez minusów do której zawsze chętnie wrócę.
dodano: 2014-01-31 JEDNOOSOBOWA turlanka - fajna, ale bez szału autor: tvaruk

ZALETY:

+ fajne pudełko (skrzyneczka), mające również funkcję w grze - losujemy z niego skarby
+ mocno przenośna i dość mocno regrywalna, o ile lubimy ten typ gier
+ dość duża liczba postaci w pudełku, dodatkowo można jeszcze kupić kolejne postaci w minidodatku

WADY:

- wbrew temu co napisano na stronie produktu, gra nie nadaje się moim zdaniem dla więcej niż jednej osoby - udział drugiego gracza sprowadza się do rzucenia koścmi i czekania, aż główny gracz przekmini co ma zrobić. I tak przez wszystkie poziomy, aż do wycofania się - władca podziemi nie wykonuje tu żadnych decyzji, nie ma wpływu na dokładnie na nic. A przy jeszcze większej liczbie graczy reszta nie ma już zupełnie co robić.
- raczej niezbyt ambitna i całkowicie niemal losowa, więc eurogracze nie mają czego z nią szukać
- moce poszczególnych postaci w które można się wcielić nie są idealnie zbalansowane - nie robi to problemu przy grze samemu, wręcz przeciwnie, pozwala skalować trudność, ale grając z kimś jedna osoba ma często łatwiej niż druga (chyba że potraktować to jako handicap)

PODSUMOWANIE:

Gra jest całkiem fajna, jeśli szukamy czegoś "w klimacie", na kilka minut i przenośnego dla jednej osoby. Jak pisałem, na grę na wspólny wyjazd się nie nadaje, chyba, że ktoś zamierza dużo czasu spędzać samemu. Nie żałuję zakupu i nie będę jej jeszcze sprzedawał, zwłaszcza, że już widziała kilkanaście gier i wciąż nieźle się przy niej bawię, ale nie widzę powodów do ochów i achów jakie można o niej przeczytać. Mocne 3/5 ale są lepsze gry w tej cenie.