GRY PRZYGODOWE
logo przedmiotu Gamedec

Gamedec

cena:

169.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 6
wiek: od 12 lat
czas gry: ok. 75 min.

wydawca: CDP (2013)
projektant: Jan Madejski , Martin Ann

wersja językowa: polska

Opis


W drugiej połowie XXII wieku doszło do paradoksu: rzeczywistość, czyli normalny reistyczny świat, przestała być tak nazywana. Zyskała miano „Realium”, jakby była tylko jedną z licznych propozycji oferowanych przez Sieć. 

Mimo globalnego technologicznego rozmachu człowiek stracił panowanie nad planetą: jego wrogiem stał się agresywny ekosystem. Niebezpieczna stała się flora, fauna i klimat. Ludzie schronili się w miastach-klatkach: gigantycznych megapoliach utrzymujących stabilny klimat dzięki potężnym barierom grawitacyjnym. Ciągi komunikacyjne poza miastami i obszary turystyczne są ogradzane barierami ABB (Anti Bios Barriers). Przebywanie poza nimi jest skrajnie niebezpieczne i mogą tam wkraczać tylko wyspecjalizowane oddziały Out-Rangers. 

Nikogo to jednak nie martwi, bo prawdziwe życie zdaje się kwitnąć poza Realium... 

Światy wirtualne osiągnęły wysoki poziom skomplikowania technologicznego i społecznego. Są tysiące gier, wirtualnych przestrzeni o zróżnicowanej stylistyce i klimacie, w których ludzie chętnie spędzają wolne chwile. W Sieci przybywa także osób, dla których Światy Sensoryczne są prawdziwym domem, w wyniku wyboru lub przymusu - to zoeneci. Ich jedynymi łącznikami ze światem organików są mózgi zawieszone w netombach lub ciała sztucznie utrzymywane przy życiu. Wirtualia zamieszkują też rzesze diginetów, czyli skomplikowanych sztucznych inteligencji, których świadomości zapisane są w syntetycznych mózgach. Chociaż ich psychiki zostały stworzone przez człowieka, formalnie i praktycznie cyfrowi ludzie nie różnią się niczym od zoenetów. 

Cień na tę cyfrową utopię rzuca seria awarii - z początku zróżnicowanych i pozornie niepowiązanych ze sobą, z czasem jednak przyjmujących bardziej globalny charakter. Korporacyjni i rządowi specjaliści podejrzewają, że anomalie są efektem działań zorganizowanej grupy hakerów. Kto za nią stoi? 

Na to pytanie będą próbowali odpowiedzieć Gamedecy - specjaliści od wirtualnych tajemnic. Każdy z nich ma inną motywację i własne metody działania, jednak podczas śledztwa ich drogi z pewnością się złączą. Czy będą w stanie rozwiązać zagadkę i powstrzymać cyfrowych terrorystów, zanim Sieć zostanie sparaliżowana?

Gamedec to planszowa gra przygodowa osadzona w cyberpunkowym świecie wykreowanym przez pisarza science-fiction - Martina Ann* w sadze „Gamedec”. Gracze wcielają się w gamedeców – detektywów prowadzących śledztwa w wirtualnych światach: Deep Past World, Crying Guns, Dream Space i innych. Rozgrywka skupia się na walce ze wspólnym zagrożeniem, jednak każdy z gamedeców pracuje na własną rękę – detektywi mogą współpracować, wchodzić sobie w drogę lub uczestniczyć w całkowicie niezależnym wyścigu do zwycięstwa.
 
Zawartość pudełka:
plansza
10 pionków gamedeców
7 podstawek do pionków
10 kart gamedeców
72 żetony do oznaczania Umiejętności, Ran i Reputacji
140 żetonów Poszlak/Zobowiązań
24 Kart Ekwipunku
100 Kart Zadań
16 Kart Zleceń Korporacyjnych
30 żetonów Kredytów
14 Znaczników Lagów
Znacznik Celu
Znacznik Zagrożonej Korporacji
Znacznik Rozpoczynającego Gracza
12 Kart Scenariuszy
10 Kart Terroru
10 Karty Finału
2 kostki sześcienne
instrukcja (40 stron, 290x290 mm)
pudełko 
 

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2015-12-04 Świetna dla wielu graczy autor: galathorn

Zacznę od podstaw - piękne wydanie, z dbałością o szczegóły. Zasady na początku wydają się skomplikowane, ale po pierwszej rozgrywce wszystko idzie prosto. Gra bardzo dobra dla wielu graczy(graliśmy w 6 osób - wszyscy zadowoleni, nikt się nie nudził), ma możliwość kooperacji lub współzawodnictwa. Świetnie odwzorowany świat z książek, aczkolwiek grając w nią bardziej wczuwamy się w klimaty detektywistyczne niż cyberpunkowe.
Polecam jako bardzo dobrą grę towarzyską.