gry planszowe przygodowe > Runebound - Mistrz Runów
GRY PRZYGODOWE
logo przedmiotu Runebound - Mistrz Runów

Runebound - Mistrz Runów

Trzy talie postaci do Runebound

cena:

53.00 PLN
dostępność: u dostawcy
wysyłamy w: 3-5 dni

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:



wydawca: Galakta
nr katalogowy: PL-RUN08

wersja językowa: polska

Opis


Talie postaci stanowią nowy, ekscytujący sposób na zwiększenie interakcji pomiędzy graczami. Teraz twoi przeciwnicy mogą zagrywać karty, które uczynią stojące przed tobą Wyzwania jeszcze groźniejszymi. Z kolei ty możesz zagrywać dobroczynne karty, które wspomogą twojego Bohatera, kiedy będzie tego najbardziej potrzebował. Z tych nowych możliwości będziesz musiał jednak korzystać z rozwagą, bowiem każde działanie ma swoją cenę!

 

W skład zestawu wchodzą talie postaci:

 

  • Mistrz Runów
  • Mag Bojowy
  • Pobratymiec Duchów

Każda talia postaci składa się z:

 

  • 25 kart klasy,
  • 5 kart Talentów,

W pudełku znajdują się także

 

  • 1 instrukcja
  • 30 żetonów zagrożenia
  • 6 dodatkowych zielonych znaczników Przygody nadających się do podstawowej gry Runebound.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2013-03-22 uff, nareszcie autor: Łukasz Posadowski

Na polską premierę Class Decków czekałem z utęsknieniem od dawna, ale dopiero niedawno się w nią zaopatrzyłem. Gram bowiem zwykle w pojedynkę, a klasy przydają się jedynie w grze kilkuosobowej. W każdym razie rozwiązują dwa problemy, które od początku nurtowały serię: nijakie postaci oraz nudę w czasie tury innego gracza.
Pierwszy problem jest rozwiązany poprzez dodanie bohaterowi nowych umiejętności, które może (ale nie musi) nabywać zamiast znaczników +2 do podstawowych statsów, lub punktów życia. Klas do wyboru jest sześć (tak: sześć, bo dodatki klasowe są dwa) i jeśli przemnożyć je przez ilość postaci z podstawki, Piasków i Wyspy, zaczyna się wreszcie jakaś różnorodność.
Nuda jest rozwiązana poprzez talie kart przypisane do każdej z klas. Każdy gracz ma na ręce sześć swoich kart, którymi może sobie pomagać (teleportuję się do miasta, bum, kupuję zbroję), lub szkodzić przeciwnikom (zauważa cię olbrzym i z nudów ciska głazem, lub po prostu "podarowanie" przeciwnikowi zwykłego wyzwania). Używanie tych kart wiąże się z otrzymywaniem znaczników zagrożenia. Im więcej sobie pomagasz i szkodzisz innym, tym bardziej wystawiasz się na strzał ze strony współgraczy.
Co można o tych klasach powiedzieć? Przede wszystkim reprezentują styl późnego Runebounda, czyli są odrobinę przekombinowane jak na to, co mają robić. Można z nich korzystać tylko w określonych sytuacjach, są słabo zbalansowane, grafiki od rewelacyjnych do koszmarnych. Wyraźnie czuć ducha serii, co akurat wadą nie jest, ale jeśli ktoś spodziewa się odkrywania niesamowitych kombinacji i nowatorskich zagrań, to pomylił gry. W dalszym ciągu jest to stary, odmóżdżający, dosyć lekki, losowy i nieco przydługi Runi. Mi to pasuje i tego właśnie oczekuję od gatunku przygodówek. Między innymi za to cenię go wyżej od Horroru z Arkhham.
Wady zestawów klasowych są dwie. Przede wszystkim cena jest zaporowa i ustawia dodatki klasowe na pozycji "tylko dla twardych fanów", bo za obydwa zestawy klasowe można mieć Wyspę, albo Piaski z nową planszą i figurkami. No ale klasy są właśnie dla ludzi, którzy już te plansze posiadają. Druga sprawa to rozbicie tego na dwa osobne dodatki. O ile do tej pory Galakta łączyła dodatki do Runebounda w większe zestawy, to talie klas połączyli, owszem, ale w dwa osobne pudełka. Kart jest rzeczywiście sporo, ale mechanicznie to jeden dodatek.
Polecam klasy zwłaszcza tym, którzy Runiego odstawili dawno na półkę i o ile sentyment jest, to jakoś nie idzie go z tej półki zdjąć. Po dokupieniu dodatku na pewno jakiś powód się znajdzie. A nawet sześć, bo tyle właśnie klas dostajemy.